TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
fabienne
7-7-2007
|
11-2-2007 0:28:29
hallo doen zoals ik gewoon papier hangen van wie kom en niet met of zonder partner,dan is iedereen uitgenodig en verder heb je later geen probleem,je zien dan wel wie er kom he,hopelijk kun jij er aan uit groetjes
|
|
Joery
29-4-2006
|
11-2-2007 2:21:47
hallo dat kies je zelf wie je uitnodigt
|
|
Elise
13-7-2007
|
11-2-2007 9:51:24
Hallo, ik heb me ook al suf gepiekerd over het 'wel of niet vragen' van collega's. Ik heb 13 collega's, waar ik veel moet mee samenwerken. Ongeveer de helft ervan zou ik heel graag op het avondfeest vragen, maar dat is precies de jonge generatie. Ik weet zeker dat daar reactie op zal komen. Ik kan natuurlijk ook iedereen vragen, maar dan moet ik andere mensen uitsluiten (waar ik bijna niet mee samenwerk, maar waar ik wel een betere band mee heb). Het is dus supermoeilijk, en reactie zal er zeker komen. Kinderen vraag ik zeker niet. Maar misschien moeten we nu voor één keer echt ons goesting doen, en alleen die mensen vragen die we er zelf echt bij willen.
groetjes, Elise
|
|
Véronique
16-6-2007
|
11-2-2007 10:00:27
Hallo Mieke,
Ik zit ook een beetje met hetzelfde probleem. Ik werk als Account Manager voor een Nederlandse firma en ben dus alleen op maandag op kantoor. Voor de rest van de week zie ik niemand. Ik heb alleen telefonisch contact met mijn assistente en met de 2 andere account managers. Ik was eerst van plan om alleen hen samen met hun partner (en kinderen, zijn er maar 2) uit te nodigen op onze receptie in de namiddag. Was ook wel van plan om de zaakvoerders uit te nodigen omdat ik daar een heel goed contact mee heb. Nu hebben ze echter de zaak overgelaten aan de broer die in Duitsland woont, ik ken hem niet en heb eigenlijk ook geen zin om hem uit te nodigen. De rest van mijn collega's (zo'n 25man, gaan er ook van uit dat ze zijn uitgenodigd samen met hun partner natuurlijk) Ik ga dit niet doen, ik nodig enkel diegene uit waar ik mee samenwerk. Ik ga na ons huwelijk gewoon op een middag iets organiseren op kantoor voor alle collega's. Ze zullen het wel begrijpen (in Nederland ziet een huwelijk er helemaal anders uit dan bij ons en ze vinden het raar dat wij met een receptie en avondfeest werken).
Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt en uitnodigen diegene die jij erbij wil hebben. Het is jullie huwelijk en niemand moet commentaar geven over het feit dat bepaalde mensen niet zijn uitgenodigd.
Groetjes, Véro
|
|
Isabel
11-8-2007
|
11-2-2007 12:52:33
Hallo,
ik heb daar ook even over getwijfeld. Ik heb met de meeste van mijn collega's een heel goed contact. Het is maar met een stuk of 3 iets minder. Mijn vriend werkt daar nu ook enkele uren in de week. Wij hebben besloten om iedereen te vragen met partner voor de receptie, avondfeest en dansfeest.Dit is ongeveer een 40 man. Wij trouwen in augustus en nu komen verschillende mensen me al zeggen dat ze juist dan hun reis geboekt hebben bvb. Ik ben blij dat we iedereen vroegen want zo voelt niemand zich uitgesloten. De meest van mijn collega's kijken er heel erg naar uit en leven echt mee met ons. Ik ben blij dat ze erbij gaan zijn maar ons contact met de collega's is eigenlijk wel uitzonderlijk goed. Bij ons komen de kinderen van de collega's niet mee.
Groetjes, Isabel 110807
|
|
I
24-3-2007
|
11-2-2007 13:09:26
Hoi Mieke
Ik heb me hier ook al suf over gepiekerd. Zelf heb ik 20 collega's en mijn vriend heeft ook 20 collega's. Met partner komt dat op een totaal van 80 mensen, meer dan onze eigen vrienden. Wij denken er aan om alleen onze eigen collega's te vragen zonder partner. Ik heb hier al verschillende reacties over gehoord. Sommigen vinden dat dit kan, anderen niet. Alles hangt een beetje af van de situatie. Zelf werken we allebei nog niet zo lang op ons huidige werk, en we hebben nog nooit de partners van de collega's gezien. Wij geven geen receptie, dus wij zouden de collega's graag uitnodigen op het avondfeest. Een aantal mogelijke oplossingen die ik al heb gehoord: - even vooraf polsen bij je collega's wat zij ervan vinden. Dit zou ik zelf wellicht ook doen. Dit komt wel positief over en de meesten begrijpen wel dat als je een grote familie hebt, of veel collega's dat je hen niet kan uitnodigen met partner. - hen niet uitnodigen en achteraf na het werk ets doen met de collega's Verder denk ik ook dat er altijd wel iemand kritiek op zal hebben. Je kan niet voor iedereen goed doen. Zelf zou ik het niet erg vinden als mijn vriend wordt uitgenodigd op een trouwfeest van zijn collega en ik niet. Maar als ik dit aan mijn ouders voorleg, zeggen zij dat dit niet kan. Dat zij dat niet zouden appreciëren als zij als partner niet worden uitgenodigd. Ik hoop dat je er uit komt!
groetjes Ilse
|
|
Thierry
|
|
|
Uschi
27-10-2007
|
12-2-2007 8:11:22
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Ik werk nauw samen met een 25tal mensen en niet meer met de ene dan met de andere. Om ergens een lijn te trekken - met partner zou dit enkel voor wat mijn kant van het feest betreft neerkomen op 50 personen - ga ik de jonge mensen die er pas werken niet mee uitnodigen. Enkele van hen heb ik heel graag maar ik moet ergens een lijn trekken èn consequent zijn... Ik nodig nu dus zo'n 20-tal mensen uit zonderr partner (gaat wel raar zijn als ik tegen mijn baas moet zeggen dat zijn echtgenote thuis moet blijven - aan de rest van mijn collega's heb ik het al verteld en die reageerden stuk voor stuk positief!).
Vele groetjes en succes,
U x
|
|
Sofie
18-8-2007
|
12-2-2007 9:40:02
Eey, ik heb ook lang zitten twijfelen hierover omdat ook ik samenwerk met 20 mensen. Natuurlijk kan ik met bepaalde mensen beter overweg dan andere maar als je ze niet allemaal vraagt, vind ik het moeilijk waar de lijn te trekken. Ik heb ze dus zelf laten beslissen: ofwel receptie met partner of avondfeest zonder ... en allen kozen ze ervoor om naar het avondfeest te komen zonder dus ... Succes nog en ik zou er mij ni te druk in maken!! Groetjes
|
|
Chantal
1-9-2007
|
12-2-2007 13:44:05
Hallo,
Wij vragen de collega's enkel op de receptie, niet op het avondfeest. Ik zit in een team met 8 vaste collega's, waaronder al 1 koppel zit. Als we een team-activiteit doen dan zijn daar meestal wel alle partners bij, dus ik kan het niet maken om die er niet bij te vragen. Okee, in totaal is dit nog maar 16 personen, dat valt dus goed mee. Bij mijn toekomstige ligt het moeilijker. Die zit op kantoor met 80 personen! We gaan er daar ongeveer 20 van vragen op de receptie maar dan zonder partner omdat we die partners toch niet kennen. Ik vind dat je zelf zo een beetje moet kijken of je er iets aan zal hebben of niet als je de partners meevraagt.
Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|