Nu Online
Momenteel zijn er 121 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

collega's zonder partner? hoe bbq of broodjes aankondigen op uitnodiging?

  9-2-2007 19:55:40
Beste

Wij zouden een avondfeest willen geven voor onze familie, vrienden en collega's.
Aangezien mijn familie heel groot is, en ons budget niet oneindig, moeten wij wel wat kijken wat we kunnen doen.Een receptie geven wij niet. Enkel middagfeest voor kerngezin en tantes en nonkels.
1) Wij zouden graag onze collega's uitnodigen op het avondfeest, maar dan zonder partner om het aantal wat te beperken. Wat vinden jullie hiervan? Kan dit?
2) Wij zouden een barbecue of belegde broodjes + dessert willen geven. Wij vragen ons af hoe we dit op de uitnodiging moeten zetten. We willen dat mensen weten dat ze niet het traditonele 4-gangenmenu moeten verwachten. We weten ook dat mensen cadeau (geld) geven in verhouding tot datgene wat ze verwachten: receptie, diner, avondfeest. En zelf zou ik het heel ambetant vinden als ik bedragen zou krijgen die niet in verhouding staan met hetgeen wij hen geven. Of achteraf moeten horen dat de mensen meer hadden verwacht. Maar hoe kondigen we dit best aan? Mensen krijgen eten (BBQ van 3 à 4 stukken vlees + slaatjes of belegde broodjes + dessert). "voor een hapje en een drankje" Maar ja, dan gaan ze ervan uit dat ze niet meer moeten eten. "voor een kleine maaltijd" of ... Hebben jullie tips?
Groetjes
Ilse

I
24-3-2007
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 546


annemie
4-8-2007
 Meld misbruik9-2-2007 20:22:27

hallo
wij geven ook een BBQ, ik vind het passend bij de zomer en zeker niet minderwaardig aan een viergangendiner. Ik denk dat we het aan de meeste gasten al verteld hebben en iedereen vond het een leuk idee.
Ik vind het onzin geld te geven in functie van het feest, het gaat toch om het gebaar niet om het terugbetalen van de kosten.



Marie
13-6-2009
 Meld misbruik9-2-2007 20:44:06

Hallo,

een BBQ is wel een leuk idee. De meeste mensen die je uitnodigt zie je vooraf nog wel en dan kan je al wel eens discreet laten vallen dat ze niet "te veel" moeten verwachten. Of misschien kan je op de uitnodiging iets zetten als 'we houden de maaltijd licht/sober zodat jullie nog fit genoeg zijn om te feesten/dansen achteraf'?

In verband met je eerste vraag: ik zou het wel raar vinden als ik als partner niet mee naar het avondfeest mocht komen. Ik denk dat de meeste mensen ervan uit gaan dat de partner mee mag komen. Ik heb al wel gehoord van een situatie waar er voor de collega's op een andere dag een receptie werd aangeboden (omdat het feest te ver weg was). Als je dat dan plant vlak na de werkuren is het al minder raar dat er geen partners bij zijn.
Maar uiteindelijk: dit is slechts mijn mening. Doe gewoon waar jullie je goed bij voelen!

Veel plezier!



An
6-7-2007
 Meld misbruik9-2-2007 21:54:39

Hey,
Collega's zonder partner uitnodigen moet volgens mij wel kunnen. Een feest kost toch wel veel geld en het is belangrijk dat je de mensen op je feest kunt hebben die je wil. Waarschijnlijk heb je hun partners nog nooit ontmoet en ik denk dat de collega's zich ook wel amuseren als ze alleen komen.
Groetjes



demeyer

 Meld misbruik10-2-2007 8:50:40

Collega's zonder partner... Moeilijke zaak! Ik werk op een school en zie het echt niet zitten om alle lkr én hun partner uit te nodigen... Vandaar dat ik hen 'alleeen' uitnodig maar ik vind het wel vervelend... :( Mijn toekomstige zijn collega's komen ook maar dan mét partner (die zijn maar met 10 ofzo, en die mensen hebben we allemaal al eens een keer of drie ontmoet op een feestje van het werk)
groetjes!



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik10-2-2007 9:52:52

collega's zonder partner uitnodigen gebeurt bij ons in de kringen heel vaak hoor.
Ik werk in t onderwijs en kan mij echt niet permitteren om alle partners mee te vragen. Bij ons is dat trouwens de gewoonte om zonder partner te gaan. Niemand heeft daar een probleem mee. Ook bij mijn vriend niet. Zijn vorige werkmakkers vraagt hij ook zonder partner (ook zo de gewoonte) en zijn huidige collega's met partner (omdat dat er niet zo veel zijn (7 koppels).
Je moet doen waar jij je goed bij voelt vind ik. En er zal altijd wel iemand zijn die liever met of liever zonder partner komt hoor.

Groetjes
Bieke
180507



saskia
7-9-2007
 Meld misbruik10-2-2007 13:10:45

ik sluit me aan bij annemie...
ook wij trouwen in de zomer een geven receptie, bbq en dessertenbuffet. iedereen is op de hoogte en iedereen is blij met die keuze en vindt het zeker niet minderwaardig... je eet ook evenlang en ongeveer evenveel op een bbq als bij een traditioneel menu. als je vier stukken vlees per persoon hebt komt dit trouwens overeen met traditioneel menu (qua vlees), ook de groenten en slaatjes zijn ongeveer zelfde alleen is er geen soep en geen gescheiden voorgerecht maar verder? ik zie het probleem niet wat bqq versus traditioneel betreft eerlijk gezegd...
sas677


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info