Nu Online
Momenteel zijn er 114 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bevestigen komst

  2-6-2015 19:50:02
Dag medebruidjes

Bij mij en mijn toekomstige slaan de twijfels toe. Met nog een week op de teller voor alle bevestigingen binnen moeten, hebben we van amper een kwart van onze gasten een officiële bevestiging gekregen. Ook al hebben we vooraf alle genodigden vooraf een save- the -date kaartje gestuurd. Toen lieten ze niets weten over andere plannen ( we trouwen in het weekend van Rock Werchter). We zijn zelf niet goed van die boertigheid. Het merendeel van hen bevestigde dan nog bij onze ouders in plaats van bij ons. Bovendien vrezen we dat de zaal dan echt wel te groot zal zijn voor de genodigden. Als er geen 100 mensen opdagen ( van de 150), moeten we extra betalen voor licht, geluid en zaalhuur.

Is dit herkenbaar voor jullie? Zou ik nu al beginnen bellen, mailen naar wie nog niet bevestigde?

Joyce, een voor het eerst panikerende bruid

joyce
27-6-2015
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 2437


Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik2-6-2015 20:00:35

Ik heb ook al wel vaak gehoord dat veel mensen niet bevestigen omdat ze er vanuit gaan dat jullie weten dat ze komen.
Wij zijn volop bezig met onze uitnodiging te geven. We hebben er ook veel persoonlijk afgegeven. We kregen vaak als reactie: wij komen, maar ja dat wisten jullie al wel zeker?
Misschien is dat ook een verklaring bij jullie?

Ik zou allessinds wel wachten om de mensen te bellen en te smsen tot de datum dat ze iets moeten laten weten.



Karolien
12-6-2015
 Meld misbruik2-6-2015 20:11:07

Same hier, de mensen wachten ofwel tot het allerlaatste nippertje, ofwel krijg je reacties als "ik had toch al gezegd dat ik kwam", alsof je dat allemaal kan onthouden! Wij hebben een week voor de deadline nog een reminder gestuurd, dan nog in sommige gevallen een sms, een whatsapp bericht en een telefoontje. Zo gaat dat nu eenmaal.



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik2-6-2015 21:42:20

Op een week tijd kan er nog véél veranderen.
Veel kans dat je de laatste dagen nog plat gemaild en gebeld gaat worden.

Hier bij ons zat een heel deel van onze genodigden op mijn Facebook. Ik heb een week ofzo op voorhand daar een stille hint gegeven.
Ik heb uiteindelijk van de 55 genodigden maar een stuk of 5 zelf moeten contacteren.



Tiny
20-6-2015
 Meld misbruik2-6-2015 21:49:25

Wij hebben een paar dagen op voorhand ne reminder via mail gedaan en dan de dag na de einddatum hebben we nog een deel mails moeten sturen. Daarop antwoorden ze uiteindelijk wel. Nu is het nog 1 koppel waarvan we nog niks weten,



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik2-6-2015 22:26:29

hey , zoo herkenbaar dit !!! wij hebben de laatste week van april alles verstuurd en iedereen moest bevestigen tegen 1 juni , gisteren dus . Vorige week zat ik in exact dezelfde positie als jullie zeker de helft had nog niet bevestigd ... stress stress stress dus maar tijdens het weekend was het een gerinkel van jewelste en hebben de meesten dan ook bevestigd dus hier is alles uiteindelijk goed gekomen. ik heb er vandaag nog 2 moeten opbellen maar ze zitten midden in de blok periode en waren het gewoon echt uit het oog verloren. Ik zou zeggen panikeer nog niet en wacht nog even af, hoe slopend deze dagen ook zijn ik weet het . Van onze 150 genodigden zijn we nu met 134 dus het valt echt wel mee ! succes alvast !!! en met of zonder genodigden het zal zowieso een fantastische dag worden !! grtjs



Mich
4-7-2015
 Meld misbruik2-6-2015 22:43:02

Ik denk dat velen inderdaad pas op het laatste nippertje iets laten weten. Zo durf ik ook wel zijn... oops! Wij hebben gevraagd te bevestigen voor 10 juni en inmiddels hebben zo’n 110 van 175 genodigden iets laten weten. Ik dacht komend weekend, 7 juni, eens een herinnering te sturen naar de mensen van wie we nog niks hoorden. Toen we onze uitnodigingen rond deelden, waren er ook velen die dan zeiden "ja, wij komen sowieso he!" maar die heb ik toch ook gevraagd dat nog even via mail te bevestigen, zoals we vragen op onze uitnodiging. Het is opvallend dat degenen die zelf nog niet zo lang geleden trouwden, dat netjes doen en ook zelf gewoon zeiden "wij komen, maar ik mail nog wel, hoor!" Die hebben er duidelijk ervaring mee dat het vervelend is als mensen niet officieel iets laten weten.

Kortom, ik zou misschien op dit moment al wel een herinnering durven sturen. Nog niks te opdringerig, gewoon een mailtje ofzo (ik ga het gewoon via mail doen, dan kunnen mensen eenvoudig op reply klikken). Opbellen vind ik al wat meer opdringerig en ga ik zelf houden voor de mensen die de mail negeren en na de gevraagde datum zelf nog niks lieten weten.



Kim
27-6-2015
 Meld misbruik2-6-2015 23:04:33

Wij trouwen ook 27 juni. Op uitnodiging stond om iets te laten weten voor 1juni. Momenteel komen er nog steeds bevestigingen binnen.. Dus komt wel goed :-)



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik3-6-2015 8:11:59

Mensen zijn nu eenmaal soms wat laks. Gewoon allemaal opbellen, dan ben je zeker.



Lina
26-6-2015
 Meld misbruik3-6-2015 10:26:36

Hey bij ons moesten ze ook bevestigen voor 1 juni .wij hadden 130 mensen uitgenodigd en zoals hiervoor al gezegd is geweest de meeste gaan ervan uit dat je weet dat ze komen maar heb hen toch om bevestiging gevraagd en in het begin ging dat redelijk tot zo een 70 tal mensen en dan viel het stil.mijn vriend is nogal ongeduldig geweest en we hebben er dan nu en dan eens subtiel over gepraat en zo toch een bevestiging gekregen.en van 2 koppels helemaal niks gehoord dus dat zegt dan genoeg hoe graag ze erbij willen zijn denk ik dan .maar ik zou in ieder geval eens een herinnering ofzo sturen zo ben je mss al een beetje gerust ! Groetjes



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik3-6-2015 10:49:12

Hier vandaag de laatste dag dat ze mogen (moeten) bevestigen en heb nu bijna iedereen...
Laatste week was inderdaad het drukste...

Maar ik herken je hele frustraties! Ik heb ook dikwijls gedacht: grrrrrrrrr... Hoe onbeleefd zijn sommige mensen...

Mensen die gisteren na een berichtje van mij afkwamen met: Ah nee, wij kunnen er niet bij zijn. We zijn dan op reis.
Sorry, maar dat weet je toch al langer dan gisteren, denk ik dan.
Laat dan even iets weten!

Enfin, niet door laten opjagen en lessen uittrekken :-)

SUCCES!






An
27-6-2015
 Meld misbruik3-6-2015 11:31:52

Hoi, wij trouwen ook 27/6 en mensen hebben tot morgen om te laten weten of ze aan- of afwezig zullen zijn (expres zo op de uitnodiging gezet). Dit weekend had nog maar de helft (100 van de 200) iets laten weten, dus ben ik begonnen met onze vrienden via facebook een klein berichtje te sturen van 'heb je onze uitnodiging gekregen en weet je al of je aanwezig zal zijn'. En voor familie heb ik via mijn ouders gevraagd of zij eens bij hun broers en zussen kunnen polsen. Met bevestigingsdag morgen, nu nog 40 mensen die moeten bevestigen. Dat zijn er dus al 60 minder :-) En dan zal het dit weekend toch vriendelijk contacteren worden voor de rest...



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik3-6-2015 16:45:05

Bij moesten ook nog veel mensen op het laatste moment reageren. Zet iets op Facebook als het niet te vervelend is voor alle niet-uitgenodigden en bel/mail in de week na de deadline even vriendelijk op. Met het zinnetje 'We moeten het aantal gasten twee weken tevoren doorgeven aan de feestzaal' (ook al gaat het over zo veel andere dingen) zullen ze wel doorhebben waarom je belt.
En als ze zeggen dat ze het toch aan de ouders of op een ander moment gezegd hebben, gewoon even uitleggen dat het moeilijk is om het overzicht te bewaren zonder mailtjes. Dan weten die mensen dat ook voor de volgende trouw. Ik denk dat het vroeger evident was dat je ging als je uitgenodigd was of zo en dat vooral (wat oudere) familie daarom niet doorheeft dat het belangrijk is voor het koppel.

Ik wil wel even reageren op de 'boertigheid'. Ik vind het niet boertig van mensen als ze een week voor de deadline nog niet gereageerd hebben. Het is wél onbeleefd natuurlijk als ze het ná de deadline nog niet gedaan hebben.
Maar als je een datum geeft, moet je niet kwaad zijn als mensen met die datum (en niet een week eerder) rekening houden :-).




Britt
4-7-2015
 Meld misbruik3-6-2015 20:40:05

Bij ons moest er ook bevestigd worden voor 1 juni. Wij hebben niet veel mensen moeten opbellen, de meesten hebben op tijd iets laten weten. Maar een nonkel van mij bijvoorbeeld had het kaartje niet goed gelezen en was dus vergeten dat hij moest bevestigen. Het is dus niet omdat ze niets laten weten, dat ze er niet bij willen zijn.
Ik zou ook wel wachten tot de datum er is voordat je gaat rondbellen of zo. Van de 101 genodigden, gaan we met 90 zijn, dus hier heel weinig mensen die hebben afgezegd. En ik denk dat we nog een 5-tal mensen hebben moeten contacteren nadien omdat ze niet op tijd bevestigd hadden.



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik4-6-2015 10:27:54

@Dakota: ja, het ging niet echt over het op de laatste dag antwoorden bij mij, maar over de manier waarop ze dan antwoorden. ;-)



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik5-6-2015 13:26:20

Sjoeke, ging me over de uitspraak in de oorspronkelijke post, hoor. Die ik, voor de duidelijkheid, er gewoon op attent wil maken en wat wil geruststellen dat mensen niet wachten tot de laatste dag om onbeleefd te doen, maar omdat je dat gewoon zelf gevraagd hebt.



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik8-6-2015 10:34:10

@Dakota: haha, ok... Ondertussen hier zo goed als van iedereen antwoord gekregen :-)


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info