Nu Online
Momenteel zijn er 134 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen in buitenland: wat met kinderen van broer en zus?

  14-5-2015 19:16:46
Hallo! Wij zouden graag trouwen in het buitenland. Enkel de hele dichte familie (broer, zus, ouders) en een paar goede vrienden willen we uitnodigen. We zullen alles voor hen betalen (ongeveer 12 personen). Nu zitten we met één probleempje. De zus van mijn partner heeft 2 kinderen van hele jonge leeftijd (2 en 3 jaar). Haar man willen we natuurlijk ook uitnodigen, maar wat dan met de kinderen? We vinden dit erg vervelend, want ergens moet je de grens trekken tussen wie je uitnodigt of niet. Als we hen uitnodigen, moeten we natuurlijk mijn petekinderen ook uitnodigen en zo blijf je bezig. Moest je denken: Wat gebeurt er dan met hun twee kinderen?? Ze gaan zelf best vaak op reis met z'n twee of met vrienden en ook dan hebben ze altijd (dezelfde) opvang. Dus dat lijkt me geen probleem.
Maar ik denk nu gewoon: Wie vraagt er nu aan een ander om hun kinderen thuis te laten??? Dat doe je toch niet!
Maar een intieme bruiloft op het strand met 5 rondlopende kindjes zien we dan ook weer niet zitten...+ Het is een reis van ongeveer 7 dagen naar een tropische bestemming, de totaalprijs loopt dan al snel op (+- 1000euro pp). Wijzelf hebben nog geen kindjes, dus ik kan het mezelf ook niet voorstellen hoe het is om met enkele kindjes op trouwreis te gaan. Schiet me aub niet neer :) Het ligt nog helemaal niet vast, we zijn maar aan het brainstormen dus ik heb even jullie raad nodig. Misschien is het ook een optie om alleen de broer en zus uit te nodigen, en niet de schoon-broer/zus, zodat zij thuis blijven met de kids. Maar dat geeft je dan ook weer een vervelend gevoel...(Even ter zijde: ik hou wel ontzettend van kindjes hoor, 'k ben juf. Maar zo op trouwreis twijfelen we toch wel even! :) ) Mensen die hier ook ervaring mee hebben of een ideetje hebben? We willen het gewoon heel intiem en vooral rustig en relax houden.

fleur
11-6-2016
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1607


Nadya
17-7-2015
 Meld misbruik14-5-2015 21:31:16

Hei Fleur,
Ik zou de kinderen wel meevragen. Ik heb ook geen nood aan een bende kinderen op mijn trouw maar onze kinderen en die van mijn broer staan daar buiten. Dat is mijn dichtste familie en die wil ik erbij, was voor mij de evidentie zelf. En als die daar eens amok maken zal mij dat absoluut niet storen. Moesten nu al onze vrienden en familie hun kinderen meebrengen dan zou mijn gastenaantal en kostprijs verdubbelen en zou er geen enkele gast als zijnde ouder nog op zijn gemak zijn. Ik vind ook dat je die grens perfect kan trekken.
Is jou petekind van buiten de familie? Die grens kan je toch ook zetten. Je wilt enkel vieren met beperkte familie en daar zijn nu eenmaal kindjes bij, ik vind niet dat je die petekindjes er perse bij moet pakken. Mijn vriend zijn petekindjes (van kameraden) zijn ook niet uitgenodigd.

Ik zou als zus niet blij zijn als mijn kinderen niet mee waren uitgenodigd en ik zou mijn kinderen dan ook geen 7dagen achterlaten. Dan zou ik ook niet gaan dus. Ben ook wel iemand dat niet makkelijk haar kinderen achter laat.

Kan je de opties niet bespreken met je schoonzus en zien hoe zij er tegenover staan?





Nadya
17-7-2015
 Meld misbruik14-5-2015 21:40:57

Nog vergeten: de partners niet uitnodigen vind ik eigenlijk ook helemaal not done.
Het gaat hier over je schoonbroer/zus!!



fleur
11-6-2016
 Meld misbruik15-5-2015 10:20:58

Ok :) Bedankt! Ja zo denk ik er ook over hoor... Mijn petekindjes zijn kindjes van nicht en neef! Wij zijn nogal close in de familie (kleine familie). We willen hen er wel bij , de kindjes van de zus/schoonbroer. Dus we zullen eens even kijken hoe we dat kunnen oplossen. Desnoods sparen we wat langer! ;) Of vragen we om toch een klein deeltje bij te leggen.



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik15-5-2015 11:39:54

Als de kindjes 2 en 3 zijn en bij de ouders op de kamer slapen, kan het zijn dat je er nauwelijks voor hoeft te betalen. Je kan ze in het vliegtuig ook op schoot nemen om de kosten te drukken (ik weer niet of het volledig gratis is, maar zonder stoel is het alleszins stukken goedkoper). Als jullie met een groot gezelschap zijn, valt dat wel te overwegen, je kan ze om beurten op schoot nemen, er zijn trouwens ouders genoeg die het zo doen zonder anderen om een keer over te nemen



Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik17-5-2015 8:12:53

Misschien is er een mogelijkheid op locatie om de kindjes tijdens de ceremonie even te entertainen. Kan je ook even navragen. Maar schoonbroer/zus niet uitnodigen is inderdaad echt not done. Ik zou dit heel beledigend vinden.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info