TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Chantal
1-9-2007
|
5-2-2007 13:28:11
Hallo Lies,
Wij zijn ook gaan kijken bij Carelshof, maar ik vond de tuin nogal slordig. De zaal vond ik wel heel gezellig en ik heb ook al vaak gehoord dat het eten er heel lekker is, maar wij hebben dus voor een andere locatie gekozen.
Ik ben wel onlangs naar een trouwfeest geweest in 't Braemhof in Gentbrugge! Daar was alles prima in orde! Misschien een ideetje?
Groetjes Chantal 01.09.07
|
|
Caroline
15-9-2007
|
5-2-2007 13:29:32
Ik weet niet hoever 'het gentse' voor jou reikt. Wij trouwen in 'Tybeert' in Daknam bij Lokeren. Het is echt een fantastische zaal en het lijkt er tip top in orde.
|
|
K
7-7-2007
|
5-2-2007 13:50:27
Kasteel van Wippelgem bezocht, en dat was erg mooi en sfeervol, maar wij hebben uiteindelijk gekozen voor het Monasterium in Gent centrum.
|
|
Lieve
1-9-2006
|
5-2-2007 14:11:27
Hey,
ook ik wilde je het Monasterium Poortackere in de Oude Houtlei te Gent aanbevelen. Lekker eten, correcte bediening, méér dan genoeg, prachtig decor... Enig minpunt: geen parkeermogelijkheden aan de zaal zelf aangezien het ook een hotel is. Maar in de buurt vindt iedereen zeker parkeerplaats.
Groetjes, Lieve
|
|
Veroniek
|
5-2-2007 15:06:54
Hoi Lies
Wij trouwen in kasteel Carelshof.
Hebben al veel positieve reacties gehoord en wat Chantal zei over de slordige tuin, daar hebben we niets van gemerkt. Het was allemaal héél mooi opgemaakt voor een bruiloft en wij waren onmiddellijk verkocht. En we hebben bij een fotograaf ook héél mooie foto's in de tuin van Carelshof gezien.
Wij zijn onze menu daar ook al eens gaan proeven en het was heerlijk!
In het kasteel van Wippelgem is mijn nicht getrouwd en het is een prachtlocatie. We zijn wel niet buiten geweest aangezien het regende... Voor ons was die optie er ook, tot we de prijs zagen.
Veel succes met jullie keuze! Groetjes Veroniek 20 07 2007
|
|
Lies
27-10-2007
|
5-2-2007 15:11:14
Hey allemaal!
Bedankt voor jullie reacties. Met "rond het gentse" bedoel ik iets tussen Eeklo (thuis van Bram) en Lede (waar mijn ouders wonen). Ik vind gebouwen met een geschiedenis het leukste, dus dat monastrium leek me ook heel leuk, heb al een mailtje gestuurd!
Andere voorstellen en reacties nog steeds welkom!
Groetjes!
Lies
|
|
Tamara
13-11-2010
|
5-2-2007 17:21:54
Ha, nog volk uit Eeklo :) Wij zijn ook gaan kijken naar het Monasterium Poortackere. Ze vragen 1000 euro voor enkel de huur van de zaal, daar hoort eten en drank niet bij. Menu kan je volledig zelf kiezen, ze maken gewoon klaar wat je zelf lust. Het ambetante is wel dat je op voorhand weet dat het je al zeker 1000 euro kost, maar ze laat dus niks los over de kostprijs van eten en drank omdat ze afgaat op wat jij wil. Wij vinden het wel belangrijk om toch een goed zicht te hebben op hoeveel het ons zal kosten. Wel héél vriendelijk en ik moet zeggen toen ik binnenkwam in de feestzaal (voormalige kerk), het benam mij de adem :) Mochten we meer budget hebben, zouden we het zeker daar doen, maar we hebben net een huis gekocht en zijn volop aan het slopen en terug opbouwen, dus we zullen de droom maar achterwege laten.
groetjes, Tamara en Fanne
|
|
Marijke
1-9-2007
|
5-2-2007 17:23:39
Dag Lies, Wij trouwen ook volgend jaar in het Carelshof. Dat van die tuin heb ik ook niet echt gezien en wij zijn verschillende keren gaan kijken. Binnen vind ik het schitterend, het straalt echt iets uit en de contacten verlopen uitstekend! Voor mij is dit echt een aanrader! Veel succes met jullie beslissing! Marijke
|
|
Bianca
16-9-2006
|
5-2-2007 19:19:01
Een gebouw met geschiedenis in de buurt van Eeklo ... ongetwijfeld het Godshuis te St Laureins. Zeker de moeite om eens te bezoeken. We hebben daar zelf genoten van een schitterende dag.
Groetjes Bianca
|
|
Lies
27-10-2007
|
6-2-2007 8:37:02
We gaan zeker eens langs bij het monasterium! Ook bij het godshuis zijn we al langs geweest. Ik vond dat echt magnifiek en de bereikbaarheid vanuit Eeklo is heel goed, maar vanuit Lede (waar mijn ouders wonen) is het een uur rijden. Zij gaan veel mensen uit de buurt vragen op de receptie en mensen gaan geen 2 uur in de auto zitten voor een paar uurtjes receptie, spijtig genoeg, want ik was echt overtuigd van 't godshuis!!!
Bedankt al voor de tips!
Groetjes Lies
|
|
Sissi
26-5-2007
|
6-2-2007 12:00:48
Hey,
WIj zijn gaan kijken naar Kasteel Carelshof en Coninxdonck. Ik kan het verhaal van de tuin van Carelshof wel beamen. Ook de buitenkant vond ik nogal verwilderd, helemaal niet zoals op de foto's. Ook de binnenkant was veel mooier op de foto's. Een echte afknapper voor ons. Kasteel Coninxdonck was ons ook wat tegengevallen. Ik denk omdat de zaal in L-vorm was en omdat we lang moesten wachten tot die dame ons kwam helpen. Het Monasterium leek ons ook wat maar te klein voor ons.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor het Kasteel van Saffelaere maar hebben heel lang getwijfeld tussen het Kasteel van Saffelaere, Kasteel Sanderling (De Pinte) en Salons De Roskam (Merelbeke).
Veel succes met je zoektocht!!!
Groetjes, Sissi
P.s. Laat je weten wat het geworden is?
|
|
Laurent
1-12-2007
|
6-2-2007 21:37:51
Als je iets apart wilt, in Wettern is er een soort oud fabriek met een prachtige tuin, echt tofi
|
|
Laurent
1-12-2007
|
6-2-2007 21:37:57
Als je iets apart wilt, in Wettern is er een soort oud fabriek met een prachtige tuin, echt tofi
|
|
Lies
27-10-2007
|
7-2-2007 10:01:10
Hey Laurent,
Kan je me iets meer vertellen over die fabriek in Wetteren?
Zaterdag gaan we langs in 't kasteel van Zwijnaarde, we gaan waarschijnlijk ook eens ons licht opsteken Auberge du Pecheur (weet daar iemand wat meer info over?) en volgende week gaan we naar 't Kasteel van Wippelgem. De lozen boer en h't monasterium waren al bezet :(. Onze trouwdatum is trouwens 27/10/2007, dat had ik nog niet eens verteld!
Heel erg bedankt voor jullie goeie raad, ik vind het echt leuk dat ik hier terecht kan en dat je eens een eerlijke mening leest, want een eigenaar gaat nooit slechte kritiek geven op zijn eigen zaal hé!
Groetjes!
Lies
|
|
Maaike
|
7-2-2007 11:21:25
Hallo Lies, Bent u al gaan kijken in www.hofvandeputte.be ? Wij trouwen er in september. Heel mooie zaal en vrij van traiteur, wat voor ons goedkoper uitkwam als de traditionele zalen.Ze staan ook bij feestzalen.vanbelgie met panoramische foto's. Misschien ook iets voor jou ??? Groetjes en veel zoekgenot
|
|
Bianca
16-9-2006
|
7-2-2007 18:06:30
Dag Lies
wat het Godshuis betreft ... ook onze ouders waren er van overtuigd dat het veel te ver was. Voor de meeste mensen was het zo'n 40 minuten rijden, voor de andere een 50-tal. Ook wij hadden een receptie waar al bij al weinig mensen hebben voor afgebeld. De mensen waren vooral nieuwsgierig om het Godshuis eens te zien. (het kaartje van het Godshuis zat bij onze uitnodiging en blijkbaar waren de mensen toen al heel nieuwsgierig). De avondgasten die van ver kwamen hadden in de buurt een overnachtingsplaats gezocht ...
En na het feest ... kon iedereen begrijpen waarom wij voor het verre St Laureins hadden gekozen.
Niet dat ik je nog meer wil doen twijfelen ...
Bianca
|
|
Lies
27-10-2007
|
8-2-2007 11:20:17
Bianca,
Hoe heb jij je ouders dan overtuigd? Tot hiertoe is dat niet gelukt...
Jammer genoeg, want ik vond het godshuis echt prachtig!
Groetjes,
Lies
|
|
Bianca
16-9-2006
|
8-2-2007 13:10:38
Lies,
Wij hebben eigenlijk voet bij stuk gehouden en ons willetje doorgedreven. ( Mijn uitspraak was " het is in het godshuis of nergens") Achteraf waren ze echter super trots waren. Niemand had ooit zo een mooie zaal gezien. Hetzelfde verhaal kun je ook wat doortrekken naar onze viering, ons eten. Het was allemaal een beetje "anders" ... een woord dat ouders niet zo graag horen. Onze viering vonden de mensen heel persoonlijk, mooi,luchtig en vooral het was typisch "ons". En het eten ... was een BBQ met een reuze aanbod aan groentjes en sausjes. Als dessert was er keuze tussen een 4-tal verschillende dingen. Ook daar hebben de mensen verschillende keren gezegd hoe lekker en vooral hoe typisch "ons" dat het was.
JA, ... het is niet gemakkelijk om voor iedereen goed te doen. En voor de duidelijkheid ook wij hebben water in onze wijn moeten doen. Maar we hebben onze ouders gevraagd om ons de vrijheid te geven om ons trouwfeest te organiseren zoals wij het wilden. Natuurlijk in overleg met hen ...
En achteraf gezien ... ben ik heel blij want het was "onze" dag.
Veel succes.
P.S.
|
|
Bianca
16-9-2006
|
8-2-2007 13:12:02
En nu mijn P.S
Heb je het godshuis al eens bezocht als het al donker is buiten ... dankzij de verlichting is het dan nog mooier.
|
|
Lies
27-10-2007
|
8-2-2007 13:42:39
Nee, we zijn overdag langsgeweest. Vorige zaterdag. Toen was het toevallig heel erg zonnig en dat was natuurlijk mooi, maar we trouwen in oktober dus is het inderdaad een goed idee om ook 's avonds eens een kijkje te gaan nemen, als mijn ouders er in meegaan tenminste. Ik ben nog volop bezig om hen te overtuigen hoor, maar ze blijven erbij dat een uur rijden te ver is...
Groetjes en heel erg bedankt voor je reactie!
Lies
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|