Nu Online
Momenteel zijn er 178 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gasten antwoorden maar niet op uitnodiging

  26-4-2015 0:08:02
Wij trouwen op 30 mei en onze gasten werd gevraagd te antwoorden voor 1 mei. We moeten alles zelf voorzien in de zaal, vandaar dat we graag tijdig weten hoeveel gasten er effectief komen. Nog 5 dagen voor de uiterlijke datum heeft nog niet 1/3 geantwoord. We hebben al via via gehoord dat sommigen wel/ niet komen maar ik vind het toch een blijk van respect om de trouwers persoonlijk en op tijd te verwittigen. We hebben speciaal een nieuw e-mailadres aangemaakt en de gasten krijgen plannetje + info als antwoord. Wat is jullie ervaring hiermee?

Joke
30-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1832


Patrick

 Meld misbruik26-4-2015 8:28:53

Komt veelvuldig voor, jammer dat mensen altijd zo lang wachten om te bevestigen, wijzelf bevestigen altijd de dag zelf nog en direct in agenda, normaal toch het eerste wat je doet als je een uitnodiging krijgt is agenda inkijken.
Mensen zijn soms raar hé, Mss nog eens mailtje sturen maar ja, is wat bedelachtig...
Er van uitgaan dat er waarschijnlijk niet zoveel meer gaan reageren na 1 mei.
Succes.



Nele
15-5-2015
 Meld misbruik26-4-2015 8:58:29

Hey Joke, ik heb de onbeantwoorde uitnodigingen allemaal een smsje gestuurd eergisteren... "niet vergeten om ons ten laatste morgen te laten weten of jullie er op 15 mei bij kunnen zijn! :) " en half uur tijd was het grootste aantal opgelost! :)



Sofie
9-7-2016
 Meld misbruik26-4-2015 9:32:11

Controleer ook zeker of het mailadres dat je aanmaakte juist op de uitnodiging staat. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een (stomme) tikfout voor zorgt dat jullie de mails niet aankrijgen.
Anders zou ik ze donderdag zelf mailen of smsen om ze er nog eens aan te doen denken.



Steven
22-8-2015
 Meld misbruik26-4-2015 9:35:32

Denk dat je je niet hoeft te generen om eventjes een belletje te geven aan degene die nog niet geantwoord hebben op 1 mei. Ik zou hen wel de tijd geven tot de einddatum want anders komt het inderdaad zo over dat je niet kan wachten en je hebt tenslotte wel zelf die einddatum bepaald :)



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik26-4-2015 10:05:00

Hier was dat ook zo hoor. Uiterlijke datum was afgelopen vrijdag... De laatste week merk je dat er wel nog een paar in gang schieten!
Uiteindelijk moeten wij nu nog zo'n 20 mensen zelf opbellen, vooral voor de receptie.



Karolien
12-6-2015
 Meld misbruik26-4-2015 10:58:30

Zelfde hier! Mensen reageren maar niet... Heel teleurstellend. Maar wij voorzien een eerste reminder twee weken voor vervaldatum en dan nog eentje voor de moeilijke mensen, een week ervoor. En als ze dan nog lastig doen, dan gaan we ze maar zelf bellen.

Veel mensen hebben zoiets van: "ja, ik heb toch al gezegd dat ik kom" en antwoorden daardoor niet meer langs officiële weg. Of omgekeerd, ze komen niet, en vinden het dan ook niet de moeite om dat nog eens te bevestigen.

Gewoon rechtstreeks contacteren, ze snappen dat wel hoor!



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik26-4-2015 11:27:10

De meeste antwoorden onmiddellijk als ze de uitnodiging kregen wat heel leuk was. Er zijn nog 6 mensen die moeten antwoorden maar daar wacht ik nog even op om het te vragen. wij kunnen op de dag zelf nog zeggen als er mensen afvallen of bijkomen en dat is wel leuk dat je niet betaald voor mensen die er niet bij zijn. Zo heb ik gisteren mijn nicht gecontacteerd had die blijkbaar geen uitnodiging gehad. En ja ik had geen uitnodiging dus heb ik het maar via fb gestuurd. Ik zou gewoon een sms je sturen daar is niks verkeerds aan. Geoetjes



Caroline
15-5-2015
 Meld misbruik26-4-2015 14:08:56

Hier ook veel zonder antwoord. Dan maar zelf sms of mail gestuurd.
Veel respons, maar nog altijd een paar die niets laten weten.

Hadden ook veel het antwoord " je wist toch dat we zouden komen"...



Nele
4-7-2015
 Meld misbruik26-4-2015 15:13:45

Dag Joke, het heeft mij ook verwonderd hoeveel mensen niet reageren, vooral mensen die uitgenodigd waren voor de receptie (vooral collega's aan wie je de uitnodiging persoonlijk afgegeven hebt). Ik kan geloven dat niet iedereen zijn plannen wil wijzigen voor een receptie van anderhalf uur maar het is toch een minimum aan respect om iets te laten weten zou ik denken. Anderzijds waren er enkelen die zeiden dat ze ervan uitgingen dat we wel zouden weten dat ze kwamen omdat we bij de mededeling van de datum gezegd hadden dat ze het zouden vrijhouden. Misverstanden dus... Ik zou wel eens informeren bij de mensen naar wie je de uitnodiging per post heb opgestuurd. Je weet maar nooit of ze die niet gekregen hebben. Wij hadden dat vorig jaar ook voor: wij waren uitgenodigd op het feest van de dochter van vrienden van mijn (toekomstige) schoonouders en toen die ouders eens informeerden bij mijn schoonouders of we met de hele familie kwamen, bleek dat wij dus geen uitnodiging gekregen hadden... En met onze uitnodigingen hadden wij blijkbaar ook een verkeerd huisnummer van iemand.



jenna
30-5-2015
 Meld misbruik26-4-2015 18:51:53

Hier van hetzelfde! Soms teleurstellend van personen waar je echt wel van zou verwachten dat ze komen.. Ach ja, aan de andere kant zal het mijn feest niet bederven :)



Floshken

 Meld misbruik26-4-2015 22:21:45

Wij trouwen 29 mei en de einddatum is 1 mei. De meeste hebben al bevestigd. Van de 110 genodigden zijn er nog 23 die officieel moeten bevestigen. Valt wel mee dus hé.

We gaan ook wel een paar dagen na de einddatum een smsje sturen want het gebeurt wel dat mensen het wel in hun agenda staan hebben om te komen maar het vergeten dat ze nog officieel moeten bevestigen.

Qua teleurstellingen valt het ook mee. Tot hiertoe maar 3 die niet komen en ze hebben nog een geldige excuus ;:-) Mijn Tante heeft een chronische ziekte en woont dan ook nog eens veraf en een vriendin kan geen verlof krijgen want zij werkt vrijdag avond.

Succes nog! komt wel goed!;-)





Karen
30-5-2015
 Meld misbruik27-4-2015 16:13:19

Zelfde situatie hier, we trouwen op 30 mei, met deadline op 1mei.
Sinds enkele dagen komen er wel meer en meer bevestigen binnen.
Maar ook wij zitten nog maar iets meer dan 1/3 response nu.
Velen die het wel mondeling al doorgeven, maar aan hen herhaal ik wel telkens: ook graag even officieel.
Ik wacht zoizo nog tot na 1 mei (om iedereen nog de kans te geven om op tijd te reageren). Daarna word het dus rondbellen/mailen.
Ik hoop allesinds op nog wel wat antwoorden deze week!



Joke
30-5-2015
 Meld misbruik28-4-2015 14:43:20

Dit weekend zijn er veel mensen in gang geschoten die verwittigd hebben, we zitten nu aan een 60% die geantwoord hebben. Er is nog een familiefeest op 1 mei dus ik verwacht daar nog wel wat respons. En de anderen hebben nog 3 dagen...

Ben er echt in ontgoocheld eerlijk gezegd, een mailtje/ berichtje sturen is toch geen moeite...



Karen
30-5-2015
 Meld misbruik7-5-2015 13:16:59

Heb je ondertussen van iedereen iets gehoord?



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info