Nu Online
Momenteel zijn er 243 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geen wit dragen vermelden aan gasten?

  21-4-2015 14:45:09

Hallo allemaal,


Ik ben van mening dat, ongeacht de kleur van de bruidsjurk, je als gast op een bruiloft NIET in het wit (of crème, heel licht pastelroos, heel licht beige,...) komt.

Helaas is bijvoorbeeld de nicht van mijn toekomstige niet van die mening (ze heeft iets licht pastelroos op het oog, dat in mijn ogen bijna wit is). Zij houdt koppig vol ("het is toch géén wit"), maar ik heb echt schrik dat zij en nog anderen de etiquette niet kennen/volgen voor mijn trouw.

Maakt er iemand een vermelding van op de uitnodigingen dat de gasten niet in het wit mogen komen? Mannen met een wit hemd en gekleurd kostuum is niets mis mee, maar ook zij moeten niet helemaal in het wit komen.

Of neem ik het risico dat de mensen slim en beleefd genoeg zullen zijn?

Wat denken jullie?


Charlotte
27-6-2015
Meld misbruik



Reacties: 37 | Gelezen: 2416


Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik21-4-2015 14:48:08

Je kunt op je uitnodiging zetten

''Wit in al zijn tinten en varianten is gereserveerd voor de bruid''
Ik heb ook familieleden die graag zeggen ''het is geen wit, het is ivoor/eischaal/etc)
Zo heb je geen misverstanden. Als het wit is, of op wit lijkt dan wordt het NIET aangetrokken.

(Je hebt gelijk trouwens, als gast ga je niet in het wit naar een huwelijk)



Tinne
3-7-2015
 Meld misbruik21-4-2015 14:49:47

Ikzelf trouw in het rood en op onze uitnodiging staat vermeld :
'Roodtinten zijn voor de bruid, dus kies zeker een andere kleur uit.'
Dat kan je ook perfect doen voor wit en variaties daarop!



sabrina

 Meld misbruik21-4-2015 15:02:58

Het is inderdaad handig om zoiets op de uitnodiging te zetten.
Een gelijkaardig vooral is in de familie gebeurd. Maar wij wisten de kleur van de bruid niet. Van het kleed weliswaar :-)
Zo kwam mijn mama in het rood aan en de bruid had een rood kleed aan. Niemand kon dit weten buiten de moeder van de bruid. Dus heel handig om dit te melden :D



Elien

 Meld misbruik21-4-2015 15:06:49

jammer genoeg is de collectie die nu in alle winkels hangt niets dan lichtroos :(



Charlotte
27-6-2015
 Meld misbruik21-4-2015 15:34:37

Melissa, bedankt! Dit is een beleefde en duidelijke manier om het te vermelden.

"No white!" leek mij nogal grof :-D





Dominique
2-5-2015
 Meld misbruik21-4-2015 15:47:19

Ik heb 'Only the bride wears white' gezet.
Iedereen vond het een tof idee.

Natuurlijk heb je dan wel mensen die dan denken dat licht beige wel mag...

Ik zou het wel sowieso bijzetten. Ik ben al naar veel trouws geweest waar vrouwen een wit kleed aanhadden. echt schandalig :)



sarah
25-7-2015
 Meld misbruik21-4-2015 17:38:08

Ik vind eigenlijk dat je dit niet op een uitnodiging moet zetten (als je in het rood gaat misschien wel omdat de meeste mensen dit niet verwachten), in mijn ogen komt het een beetje "dominant" over om dat erop te zetten en tjah, wie dan toch wit durft aandoen maakt zichzelf vooral belachelijk denk ik dan (en gaat veel opmerkingen horen). Lichtroze vind ik geen probleem...



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik21-4-2015 18:04:58

Ik zou alvast gewoon mijn kat sturen naar je trouw (gesteld dat ik uitgenodigd ben).
Iemand die zo dominant is, dat feest wil ik liever niet meemaken.



Stephanie
24-6-2016
 Meld misbruik21-4-2015 18:10:14

Oef, blij dat ik hier dit artikel zie. Ik zat er ook al aan te denken om dit te doen aangezien er altijd zullen zijn die wit zouden dragen. Hopelijk snappen ze de hint!



Annemie
30-8-2014
 Meld misbruik21-4-2015 18:20:49

Ik vind dat ergens wat overtrokken... Ook al draagt de rest wit, er is toch niemand buiten de bruid die een wit trouwkleed aanheeft lijkt mij ...

Dat zijn echt zorgen maken vooraf die totaal niet nodig is, niemand zal twijfelen dat je de bruid bent ...




Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik21-4-2015 18:38:20

Het is elementaire beleefdheid. Dat is èèn, en ten tweede, je trouwt maar één keer en dan wil je toch alles naar jou wens? Het is toch wel de ene dag waar op jij mag stralen :D



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik21-4-2015 20:30:48

Bij mij mag iedereen dragen wat ze willen :-D
Het is onze dag, ons feest en ik wil dat iedereen zich goed voelt.
Ik denk dat diegene die op ons trouwfeest komt, wel weten wie de bruid is En wel weten dat het een speciale dag is.
Als bruid straal je zowiezo aangezien het 1 van de mooiste dagen zijn uit jouw leven



Kelly
11-7-2015
 Meld misbruik21-4-2015 21:06:33

Hier had een vriendin en de partner van een neefje al een wit kleedje gekocht of op het oog. Terwijl ik ook van mening ben uit beleefdheid doe je dat niet.

Mijn kleed is meer ivoor/ ecru. Langs wit lijkt mijn kleed vaal.

Wij hebben het ook vermeld:
No kids, no white... Only the bride

Groetjes



Deborah
5-9-2015
 Meld misbruik21-4-2015 21:21:41

ik ben ook van de mening dat alleen de bruid wit draagt maar ik durfde het niet op de uitnodiging te zetten omdat het dan idd mss dominant over komt gelijk kiekske zegt.

En wat ga je doen, als je het er wel opzet, en er toch iemand aan komt in het wit? Je kan ze dan ook niet terug naar huis sturen en er zijn er altijd die zo een dingen of over het oog zien op de uitnodiging of er zich gewoon niks van aantrekken....

Maar ik deel wel je mening dat je uit beleefdheid niet in het wit komt.



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik21-4-2015 21:44:04

Ok bij mij dragen ze wat ze willen. Zo kreeg ik de vraag van een collega als ze een code qua kledij moesten aandoen. Euh Hallo wie ben ik om te zeggen wat mijn gasten moete aandoen. Ik zei vvoor de grap dat ons thema Disney is en dat ze als zprookjesfiguren moesten komen en die was ermee weg. Nee kom gewoon deftig mee en neem je zin en je mooiste lach mee en maak plezier en wees blij voor ons en dan ben ik al een heel blije bruidje.



Inge
7-8-2015
 Meld misbruik21-4-2015 21:44:43

Oei ik ging ervan uit dat iedereen dat wel wist. Hmz.



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik21-4-2015 22:56:37

of dat er nu eentje of twintig in het wit komen er zal heus niemand de verkeerde feliciteren en als bruid zou ik me daar nu es echt geen zorgen om maken , normaal weet je dat en als je het toch doet en je gaat in het wit naar een trouwfeest dan mag je je aan een boel commentaar verwachten , om een lang verhaal kort te maken ... laat hetniet aan je hart komen , iedereen draagt wat hij of zij wil en met of zonder "witte gasten" jullie dag zal fantastisch zijn!!!



Charlotte
27-6-2015
 Meld misbruik22-4-2015 8:47:58

Kiekske, ik vindt uw reactie wat belachelijk. De bruid & bruidegom betalen het feest, organiseren alles, toch normaal dat zij een "thema" of "dresscode" mogen kiezen? Op de meeste uitnodigingen staat toch "avondkledij" of "stadskledij" of... En het is niet dat ik iedereen verplicht in het lang of in een bepaalde kleur wil laten gaan. Gewoon geen wit, omdat dat compleet not done is. En natuurlijk gaat niemand zich vergissen wie de bruid is, maar in een kamer vol witte kleedjes zal at van mij veel minder contrasteren. En die éne dag is nu eens onze dag, en van niemand anders. Ik vind dat je wel zo arrogant of dominant of whatever mag zijn dan om er een perfecte dag van te maken.

Het is niet dat de gasten een minder leuke dag gaan hebben omdat ze niet in het wit worden verwacht?




Annemie
30-8-2014
 Meld misbruik22-4-2015 9:46:43

Ik ben vorig jaar getrouwd, en ik zou echt ni kunnen zeggen wie wat aanhad. Die dag zelf ben je gewoon aan het genieten. Mijn zus en schoonzus hadden beiden iets licht roos/pastel roos aan. En dat stond hun mooi. Mijn schoonmoeder had een ecru kleedje aan met daarboven een oranje vestje.

En de rest van de gasten, echt geen flauw idee.... Je bent daar niet mee bezig. Dat zijn echt zorgen maken om niets. Als je zegt geen wit, mogen de mannen dan geen wit hemd aandoen onder hun kostuum? Want als je zegt: geen wit ... ja waar trek je d grens dan.

Geloof me vrij, ik heb geen moment gedacht, wat heeft die of die aan. Ik was de bruid en straalde. De rest gaat langs je voorbij




lynn
16-9-2016
 Meld misbruik22-4-2015 9:54:55

Bij ons is het thema wit en rood en iedereen moet iets rood aandoen..acc of kleed of schoenen..a touch off red ga er opstaen en als ze niets hebbn zorgen wij ervoor..evtueel rode roos vo de mannen en een soort armband voor de vrouwen met rode rozen..alleen weet je nie hoeveel er niets gaen aan hebben. maar ik vin als het er op sta..hou er dan rekening mee..



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik22-4-2015 12:22:40

Ik heb nog nooit een dress code op een uitnodiging gezien. Waarschijnlijk omdat er inderdaad genoeg ongeschreven regels zijn.
Ja, uit beleefdheid doe je geen (bijna) wit kleedje aan. Ik vermoed dat de mensen die daar al over beginnen te discussiëren, zo'n dress code al helemaal op de letter gaan beginnen naleven en erover lastig gaan beginnen te doen of er zich toch niets van aantrekken (en wat ga je dan doen? - bovendien is het waar dat je dat waarschijnlijk niet opmerkt tot op het feest 's avonds). Dus denk ik dat je jezelf vooral stress aandoet.
Wil je toch een vermelding en kun je ze subtiel op je uitnodiging verwerken, dan vind ik de zin van Melissa wel beleefd en mooi geformuleerd.

Over het: "zij betalen toch alles en mogen toch bepalen hoe hun dag eruit ziet". Waar, maar het zal beter voor je stressniveau zijn als je daar toch niet te ver in gaat :-). Niet iedereen van de suite staat met oranje (heb ik hier ooit gelezen) of vindt net dat jaar een flatterend kleedje in het turkoise.

Overigens: ik vond (voor een lente- of zomertrouw) de mensen met zwarte kleedjes trouwens triestiger dan de mensen met bleke kleedjes. Dat zag er veel vrolijker uit.



Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik22-4-2015 12:40:02

Als je zoiets op een uitnodiging zet, vind ik dat de toon al gezet is naar een stressy avond waarbij iedereen op zijn tellen zal moeten passen of hij alles wel doet zoals het koppel het al dan niet wil. Zeker als je zoveel kleuren gaat uitsluiten: wit, crème, heel licht pastelroos, heel licht beige,...
Het is iets anders als je zegt dat er rond een bepaalde kleur wordt gewerkt en iedereen vraagt om te zorgen voor bv "a touch of red". Dat kan dan heel subtiel zijn ook. Maar kleuren volledig uitsluiten vind ik echt niet kunnen. Zeker niet bij een zomers huwelijk! Dat is juist zomer: wit, frisse kleuren en lichte tinten. Ik zou in elk geval liever hebben dat iedereen in bleke tinten komt dan dat iedereen in zwart of donker is gekleed, want dan heb je een begrafenis.

En het argument: "wij bepalen want wij betalen", vind ik er ook wel wat over. Het klopt dat jullie het feest en de dag betalen. Maar de kledij van de gasten niet en dus kan je daar ook geen voorwaarden gaan opleggen vind ik. Met de suite kunnen nog afspraken gemaakt worden. Met geld kan je echt niet alles gedaan krijgen hoor.



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik22-4-2015 20:52:51

Aan mij is de vraag gesteld of ik een dresscode wil opleggen maar daar hou ik me echt niet mee bezig.. Net zoals hierboven vermeld is, als ik me hierover zou druk maken op de dag van ons leven, waar ben je dan mee bezig.. Ik trouw omdat ik van mijn toekomstige man hou. Het leuke feest dat we gaan geven, is zodat iedereen zich kan amuseren en plezier kan maken op de dag van ons leven! Dus dan nog eens zeggen wat ze wel of niet mogen aandoen, no way!
Maar eerlijk, moest ik dit op een uitnodiging zien staan, weet ik niet of ik veel zin heb om naar zo'n feest te gaan. Iedereen mag doen en laten wat ze willen maar met de volle goesting zullen ze mij niet zien denk ik. Eerder zoals a touch of red vind ik super!! Maar ik kies mijn kleding nog altijd zelf en zoals al eerder vermeld vind je nu niets anders in de winkels dan lichte kleuren, vooral lichtroze is nu in. Wij moeten nog naar 3 trouws gaan voor het onze beurt is maar heb het nog nergens op de uitnodiging zien staan.



lynn
16-9-2016
 Meld misbruik22-4-2015 21:02:14

van mij mogen ze ook aandoen dat ze willen maar wil toch bij iedereen een 'touch off red' zien :D dat wil ik wel



Nadya
17-7-2015
 Meld misbruik23-4-2015 6:20:38

Wij zetten het niet op de uitnodiging al hoop ik dat iedereen die ongeschreven regel respecteert.

In beperkte kring heb ik wel gezegd dat ik niet graag heb dat ze wit dragen omdat dat is voorbehouden voor de bruid. Intussen heeft mijn schoonzus een kleed gekocht dat een volledig wit bovenstuk heeft. Dus zeker aan (de ere)tafel zitten er precies 2 bruiden. Daar ben in toch niet zo blij mee hoor.

Geen idee of ik het de dag zelf zou opmerken, dan zit ik hopeljk in een (goede) roes.



Karen
23-5-2015
 Meld misbruik23-4-2015 9:41:54

Waar sommige mensen zich toch druk in maken... Wij hebben geen dresscode voor onze gasten, want we zien hen het liefst van al verschijnen in kledij waarin ze zichzelf mooi en comfortabel voelen, zodat ook zij kunnen stralen op onze dag! De mensen die je uitnodigt zijn toch de mensen die belangrijk zijn in je leven? Dan ga je je toch echt niet storen omdat ze een bepaalde kleur wel of niet dragen, dacht ik zo. Dat zou dan toch maar een heel oppervlakkige vriendschap zijn, in mijn ogen. Ik ben best al naar veel trouwfeesten geweest en heb nog nooit een dresscode op de uitnodiging zien staan, trouwens. De dag draait sowieso rond jullie als koppel en een bruidsjurk is zo niet-alledaags dat die sowieso wel gaat opvallen :-)



Jas
5-9-2015
 Meld misbruik23-4-2015 11:06:21

Ik vind dat hier nogal overdreven reacties zijn... Ik begrijp het heel goed dat je niet wilt dat er wit wordt gedragen op de trouw. Zelf zou ik dit ook nooit doen, vind het een vorm van respect. Ik zou het ook niet op de uitnodigingen zetten omdat het een ongeschreven regel is. Een vriendin zei me dat ze een heel leuk wit kleedje heeft en al lacherig heb ik gezegd dat dat niet gaat he. Ze reageerde heel begripvol en tof en zei dat het een goed excuus is voor een nieuw kleedje ;). Ik ben al naar verschillende huwelijken geweest waar feest- of stadskleding op de uitnodiging stond en vond dit helemaal niet vreemd. Wij gaan dat ook zo doen. Eveneens is het voor de gasten handig om te weten in welke stijl ze moeten komen, casual, stadskleding, feestkleding, etc. Wij hebben nog geen uitnodigingen verstuurd maar al regelmatig de vraag gekregen wat de bedoeling qua kledij. Ik weet dat het heel lastig voor de mensen is als bij wijze van spreke de ene een jeans en de andere een smoking draagt.



Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik23-4-2015 12:08:39

@Jas: is zeggen tegen de gasten dat er geen wit mag gedragen worden dan geen overdreven reactie? Het is nog altijd iets anders om te zeggen stadskledij of feestkledij dan om echt bepaalde kleuren te gaan weren. Als er in de winkels stads- of feestkledij in het wit, roze of eender welke kleur wordt aangeboden, dan is het toch logisch dat mensen dat kopen en dragen?




cindy
8-8-2015
 Meld misbruik23-4-2015 13:04:02

Toen wij naar een trouw gingen werd er verwacht dat alle mannen een vlinder das moesten aandoen en geloof me onze zin werd echt naar beneden gehaald om zo iets. Hadden echt geen zin om nog te gaan maar zijn toch geweest en als je dan ziet dat er zijn die er geen hebben word je kwaad. En wat interesseert het mij als er nu iemand in het wit gaat terwijl ik zelf wit heb. Ik zal stralen die dag en de aandacht zal naar ons als man en vrouw gaan en niet naar die ene persoon die per toeval ook wit aan heeft. Sommigen gaan hier extreem ver in vind ik. Toen ze mij vroegen wat de dresscode is dacht ik euh wat bedoel je eigenlijk. En toen zei die moeten wij iets speciaals aandoen en ik zei om te lachen ja het thema is Disney en jullie moeten als Disney figuren komen. En die zei ok ik ga al zoeken. Euh echt niet kom gewoon zoals je bent en ik ben al blij dat je komt. Wie ben ik om te zeggen wat mijn gasten moeten aandoen. Geen dresscode bijons, iedereen komt in waar hij of zij zich goed in voelt.



Charlotte
27-6-2015
 Meld misbruik23-4-2015 14:34:06

Het maakt duidelijk veel los bij de mensen. Ik wou enkel maar raad vragen, omdat ik nog niet weet of ik het op de uitnodigingen ga plaatsen of niet.

Geen wit dragen op andermans bruiloft is een kwestie van respect, omdat het de dag van de bruid en bruidegom is. Net zoals je op een mondeling examen in deftige kledij verschijnt, uit respect voor de prof. Maar wie nog nooit naar een bruiloft is geweest, is misschien blij met een dresscode. Zodat ze zeker niet uit de toon vallen.

En nogmaals, vragen om geen wit te dragen, laat MEER dan voldoende keuzes over aan de gasten om een flatterend, mooi kleed te vinden. Het is anders dan eisen dat iedereen in lang, linnen, oranje kleed komt, niet?

Ik ga het eens voorleggen aan vrienden en familie, en zien of zij zich hieraan zouden storen als het op de uitnodigingen verschijnt.


Op de bruiloft van mijn beste vriendin was er een kennis (lief van een vriend) die een lang wit kleed aan had. Geloof mij, er was ook niemand daar aanwezig die er geen commentaar op heeft gehad... Dus ongeacht alle goede bedoelingen hier van "men draagt wat ze willen", tot het effectief zo ver is. Al erger je u er zelf niet aan, er zullen wel mensen komen zagen dat dat niet kan,... Het leeft hoe dan ook op een bruiloft.




cindy
8-8-2015
 Meld misbruik23-4-2015 15:57:43

Hè charlotte ik ben al op Veel bruiloften geweest maar ik heb het tot nu toe maar 1x meegemaakt dat er een dresscode was en dat was dat de mannen een vlinder das moesten aandoen en dat vonden wij al heel belachelijk maar de vriend heeft het toch gedaan maar als je dan ziet dat er zijn die het niet doen ja dan word je kwaad en heeft die van mij vlug die das uitgedaan. Dat was hij niet. Hij voelde zich niet goed bij die vlinder das maar uit respect toch gedaan. Ik maak mij daar echt niet druk om. Als ik maar opval en dat zullen wij ook doen en ja dat die een persoon die jij zegt een lang wit kleed had op die trouw ja dan had zij er een probleem mee dat de mensen erover praten en dan vind ik niet dat ze daar het bruidje mee moeten confronteren want had niemand er iets van tegen gezegd tegen het bruidje dat hun dat stoort dan had het haar in elk geval nog niet opgevallen of zelfs niet gestoord. Maar het is jouw feest en jij doet het hoe jij het wilt. Respect daarvoor maar ik verbied hun niks. Zolang het maar deftig is wat ze aan hebben. De rest op onze dag bijzaak daar ga ik mij echt niet aan ergeren op de mooiste dag van ons leven.



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik23-4-2015 16:06:41

Charlotte: ik ga er absoluut mee akkoord dat het niet beleefd is van wit te dragen, hoor, maar ik vermoed dat een echt 'verbod' gewoon niet zo leuk is voor de sfeer. (En mijn opmerking over oranje ging gewoon over dat 'wij betalen, wij bepalen' soms ook wat te ver kan gaan.)

Misschien kun je het gewoon omzeilen door 'dress code: colourful' of iets in die aard te vragen? -> Geen probleem met wit, iedereen zal wel íets vinden om te dragen en niemand voelt zich aangesproken door een expliciet verbod of zal beginnen argumenteren of de tint wit.



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik23-4-2015 18:06:13

Lichtroze vind ik toch nog iets anders, net als een witte broek. Dat kan er allemaal nog mee door.

Maar de gast die zich durft te vertonen in een wit kleed, die krijgt geen lief woord van mij die dag Het is toch een ongeschreven wet dat je als gast niet in het wit komt...



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik23-4-2015 18:08:17

Ik zou het dus trouwens ook niet vermelden, maar als je het toch heel graag wilt doe je het best op een wat ludieke manier:

Als voetnoot ofzo:
And remember... Only white for the bride

Mensen die mij heel goed kennen zouden daar waarschijnlijk eens goed mee lachen in de zin van "Ze is daar weer hoor", maar zal niet bij iedereen in goede aarde vallen.



Nadya
17-7-2015
 Meld misbruik28-4-2015 12:07:54

Mijn schoonzus die in een half trouwkleed komt word ten volle gesteund door haar moeder, mijn schoonmoeder, want dat moet toch kunnen. Verder heeft diezelfde schoonmoeder de familie wel het verbod opgelegd om zich te kleden in de kleur van haar kleed want dat is voor haar voorbehouden. (Ben ik te weten gekomen) Begrijpen wie begrijpen kan. Tis alleszins duidelijk dat ze mijn rol als bruid ondergeschikt acht aan die van haar. (En dit moest er even uit...)



Jasmine
11-6-2016
 Meld misbruik13-7-2015 18:33:51

Hmm wat een discussie. Had wel gedacht dat iedereen hier hetzelfde over zou denken. Het is namelijk een ongeschreven regel dat je geen wit draagt op een trouw van iemand anders.

Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht om zoiets op de uitnodiging te plaatsen omdat ik dacht dat iedereen die regel wel zou kennen. Ik heb pas op de trouw van mijn neef ontdekt dat dat niet zo is. Ik heb zeker drie vrouwen in een wit kleed zien rondlopen.

Als je ongerust bent en je wilt het niet op je uitnodiging zetten, kan je misschien mondeling laten horen dat wit dragen ongepast is. Weet je zoals mensen soms subtiel laten horen hoeveel hun feest kost in de hoop dat mensen toch een bepaald bedrag in de enveloppe zouden steken...
Zo kan je misschien laten horen via je mama, je vriendin of nicht dat je op een trouw geen wit draagt.



Charlotte
27-6-2015
 Meld misbruik14-7-2015 13:32:02

Onze trouw is ondertussen achter de rug, en eerlijk gezegd ik heb er die dag niet eens op gelet. Het maakte me allemaal niets uit :-) Een paar hadden een wit-achtig kleedje aan, maar dat verbleekt toch bij een bruidsjurk, dus het viel niet eens op :-)

Ik had het uiteindelijk toch niet op de uitnodigingen gezet.

Groetjes!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info