Nu Online
Momenteel zijn er 71 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe formuleer je op een toffe manier "geen alcohol als cadeau aub" ?

  28-11-2014 21:56:14
Hallo iedereen,

wij zijn op zoek naar een toffe manier om op onze uitnodigingen te zetten dat mensen geen alcohol mogen schenken als cadeau.

Meestal zetten mensen iets van een "envelopje" op, maar heb je zo toch nog de kans dat ze flessen cava/champagne/... cadeau krijgen... en dat willen we absoluut niet.
Mijn toekomstige drinkt geen druppel, ik amper. Dan is het zo stom om daar met flessen drank te zitten (die we overigens ook al tijdens het jaar te pas en te onpas krijgen en dan zelf weer moeten doorschenken...)

Kent iemand een toffe formulering voor zo'n verzoek?
Mijn creativiteit is op dat vlak ver te zoeken.
Benieuwd naar jullie ideeën ! :)

Nele
15-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 2495


Elke
7-6-2014
 Meld misbruik29-11-2014 7:37:53

Wij hadden enkel een envelopje gezet om niet "te opdringerig" over te komen en mijn ervaring was dat we slechts 2 flessen champagne gekregen hebben bij ons envelopje maar wel nog tamelijk veel bloemen en /of planten. Hoewel mijn man alcohol drinkt en ik totaal niks. De bloemen en planten kwamen meer van de vrienden van mijn ouders en de nonkels en de tantes van mijn ouders. De oudere generatie geeft graag nog een bloemeken erbij hé.

Wij wisten dat dit kon gebeuren maar durfden niet echt een versje op onze trouwbrief zetten waren al content dat ze met het envelopje eventueel zouden rekening houden.




Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik29-11-2014 16:59:10

Elke, hebben jullie dan nog iets van tekst of zo bij dat envelopje gezet?



sandy
9-5-2015
 Meld misbruik29-11-2014 19:36:49

Dit zal best raar klinken...
maar aangezien we geen alcohol drinken,
hoeft u ons dit ook niet te schenken,
maar jullie mogen steeds aan ons spaarvarkentje denken.

Zo iets?? :)



sandy
9-5-2015
 Meld misbruik29-11-2014 19:38:30

Dit zal best raar klinken...
maar aangezien we geen alcohol drinken,
hoeft U ons dit ook niet te schenken,
maar U mag steeds aan ons spaarvarkentje denken.

Zo iets?? :)

Ik heb even de persoonsvormen hetzelfde gemaakt :)



Nele
15-5-2015
 Meld misbruik29-11-2014 20:31:33

Sandy das een leuke, dankjewel !! :)



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik30-11-2014 10:48:43

Opde 280 uitnodigingen die we verstuurd hebben, hebben we 1 of 2 flessen alcohol gekregen !
Ik zou dat dus niet vermelden...
Boemen en planten daarentegen, wordt wel veel meer gegeven !



mona
27-7-2013
 Meld misbruik30-11-2014 16:28:00

Ik zou het ook niet vermelden. Wij hebben geen enkele fles alcohol cadeau gekregen op onze trouw, en het is ook niks dat ik zou geven als cadeau, persoonlijk. Heb het nog nooit gezien op een huwelijk.



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik30-11-2014 17:37:59

@Nele: cadeautip : icoontje enveloppe (niks meer)

@Sandy, wij hadden ook eerst zoiets in gedachten maar dan met bloemen en planten maar in dit geval leuk geformuleerd.

De rest van de bruiden kan ik alleen maar uit ervaring gelijk geven dat er meer bloemen worden gegeven en degene die een fles champagne geven redeneren dat je een fles altijd kan opendoen als je iets te vieren hebt, bloemen daarentegen heb je minder lang geniet van en ze zijn ook niet zo lekker:-)




Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik30-11-2014 18:21:26

Ik ben bedolven onder de bloemen.
Heel lief en vriendelijk, maar niet erg praktisch als je zaterdag trouwt en maandagochtend vroeg op huwelijksreis vertrekt. Ik heb die dan ook allemaal bij mijn moeder gedropt.

Alleen zijn moeder is met champagne afgekomen.
Die komt altijd van pas of als je echt niet drinkt, schenk je die weg met een verjaardag ofzo (natuurlijk niet aan degene van wie je 't gekregen hebt).

Wij hadden wel duidelijk vermeld dat ze als cadeau mochten storten op onze reisrekening (en een deel heeft het de avond zelf gegeven).



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik30-11-2014 20:23:38

Ik zou dit persoonlijk ook niet vermelden... Ik vind het niet zo sympathiek overkomen...



Nele
15-5-2015
 Meld misbruik30-11-2014 21:40:18

ik laat het nog even bezinken... door de alcohol-problematieken in men omgeving focus ik me er misschien te veel op.

Een envelopje dan maar ! :)



sandy
9-5-2015
 Meld misbruik30-11-2014 22:08:19

Ik weet nu ook niet of ik het zelf zou vermelden maar aangezien nele om hulp vroeg ;-)



sanne
6-9-2014
 Meld misbruik1-12-2014 0:32:34

Bij ons zelfs geen een fles alcohol gezien! :)
ook geen bloemen.
Wel van mijn vrijgezellenteam een geldkadoo aangevuld met een bongobon en dan nog enkele kleine kadootjes bij een envelop (bv grappige mokken, een kookboek, een leuk theelichthoudertje,..)

ik denk ook niet dat het echt nodig is om het te vermelden :)



Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik1-12-2014 8:53:09

Ik zou enkel een envelopje zetten. Mensen die komen, kennen jullie en zullen dit wel weten denk ik. Zoals ze bij ons wisten dat ze geen bloemen moesten geven want we gingen op reis. Iemand die uitgenodigd is, zal jullie normaal gezien kennen en als ze nog iets willen meebrengen kunnen ze nog altijd creatief zijn en iets anders leuks meenemen dan alcohol. Wij hebben veel leuke andere dingen ook gekregen hoor



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik1-12-2014 9:01:50

Ik zou het ook niet vermelden. Op de 200 uitgenodigden hebben wij 2 of 3 flessen gekregen. Ook eigenlijk niet zoveel bloemen omdat de meeste mensen wisten dat we 2 dagen later vertrokken op reis.



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik1-12-2014 9:44:56

Mijn man drinkt ook geen druppel en ik maar af en toe iets zoets. Wij hebben vooral gezorgd dat er op onze receptie ook non-alcoholische bubbels waren, om niet alleen fruitsap te moeten drinken. Voor cadeaus was het geen probleem. We hebben geen enkele fles gekregen. Ik zou het dus ook niet vermelden.



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik1-12-2014 13:22:40

Mijn man en ik drinken allebei graag een goed glas en iedereen die ons kent, weet dat ook. Toch hebben wij maar 2 flessen champagne gekregen (en een fles kidibul, waar zoonlief erg blij mee was ;-)).Ik denk niet dat het erg gebruikelijk is, om alcohol mee te nemen als cadeau voor een trouwfeest. Bloemen hebben wij gelukkig ook niet veel gekregen, maar wij bleven na het feest overnachten op hotel en iedereen wist dat.

We hadden een rekeningnummer vermeld op onze uitnodiging, en 99% van de gasten heeft ons geld gegeven (en de overige 1% heeft ons een cadeau(of -bon) gegeven dat (die) ook echt bij ons past). De meeste gasten houden wel degelijk rekening met wat je vraagt hoor.




Lies

 Meld misbruik3-12-2014 8:59:44

Op onze uitnodiging stond een envelopje en ons rekeningnummer. Verdeling hier was ongeveer 50-50%.
Verder hebben we geen enkele fles drank gekregen. Ik denk dat Gitte een punt heeft, het is niet echt gebruikelijk om een fles mee te nemen. Daarnaast lijkt me ook dat mensen die jullie kennen, ook wel weten dat ze jullie hier geen plezier mee kunnen doen?



Nele
15-5-2015
 Meld misbruik3-12-2014 9:12:23

In onze omgeving geven ze precies toch al sneller eens een fles cadeau... maar we hebben nog 162 dagen om hen duidelijk te maken dat ze ons daar absoluut geen plezier mee doen. Komt goed. :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info