Nu Online
Momenteel zijn er 79 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

En nog steeds geen knoop doorgehakt keuze fotograaf/videograaf :-(

  25-11-2014 23:46:37
Ondertussen al naar 2 huwelijksbeurzen geweest en talrijke mailtjes rondgestuurd. Vele mooie dingen gezien maar daarbij ook 'mooie' prijzen gezien. Aangezien we voor foto én film willen gaan voor de hele dag, lopen de meeste prijzen op boven de 2000 euro. Nu had ik iemand gevonden die het totaalpakketje zou aanbieden voor 1300 euro, is dit betrouwbaar? Indien er iemand budgetvriendelijke firma's kan aanbieden, graag!! Onze trouw gaat doorgaan op zaterdag 25 april 2015 dus weet dat ik er vaart moet achter zetten maar zit blok :-s

Sabrina
2-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 36 | Gelezen: 2680


Marc

 Meld misbruik26-11-2014 7:57:22

Beste Sabrina,

Heel het jaar door mooie kortingen , en u ontvangt altijd alle foto's in hoge resolutie op dvd, zonder logo of watermerk.
Prijzen vindt je terug op mijn website, om je al een idee te geven.
Wenst u meer info of een vrijblijvende offerte? Aarzel niet en stuur een mailtje naar info@m-pictures.be en u ontvangt binnen de 24 uren antwoord.
Indien gewenst kan ik u een videograaf aanraden met wie ik reeds enkele huwelijksreportages heb samengewerkt, en die ongeveer dezelfde prijzen hanteert.
succes met jullie zoektocht,
mvg, Marc



Patrick

 Meld misbruik26-11-2014 10:39:31

Een totaalpakket voor 1300 euro is inderdaad spotgoedkoop als je weet wat er allemaal gepaard gaat met top fotografie en film van vroeg in de morgen tot een stuk van de afterparty.
Minimum 2 a 3 personen voor film en foto om nog niet van de afwerking en het resultaat te spreken, En dit allemaal voor die prijs... doen zou ik zeggen, maar denk er aan, overdoen is geen optie denk ik.
Dus, mss eens wat potfolio bekijken, keuze bij de vleet en referenties bewijzen toch wat die mannen of vrouwen kunnen eh.
Ieder huwelijk is uniek en anders, het resultaat is ook afhankelijk van jullie eigen inbreng op die mooiste dag...

Veel succes met je keuze



wouter

 Meld misbruik26-11-2014 12:32:19

heb je online

voorbeelden van wat je krijgt voor 1300?




Christ

 Meld misbruik26-11-2014 17:42:22

Dat is inderdaad goedkoop, maar als je hun portfolio zag en het bevalt jullie, waarom niet? Maar vraag toch maar es voorbeelden op... Zoals Patrick zegt kan je het niet overdoen...

Als je je beperkt tot dezelfde firma voor foto én film samen, is de keuze eerder beperkt denk ik...

Greetz,

Christ Vilez




WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik26-11-2014 18:26:56

In ons videoreportagepakket is er ook gratis een mogelijkheid voor een fotoshoot en/of familiefoto's.
http://www.discovideo.be/diensten/videoreportages/
http://www.discovideo.be/goedkope-huwelijksfotograaf/
meer info@discovideo.be
mvg



wouter

 Meld misbruik27-11-2014 0:28:39

Altijd een volledige trouw bekijken vòòr het boeken van een fotograaf.
Afgedrukt in een boek bijvoorbeeld, zo heb je meteen een totaalbeeld,


@discovideo.
Dat je in een videoreportagepakket een gratis fotograaf aanbiedt vind ik allemaal niet erg. Niet iedereen kan/wil de prijs van een pro betalen.
Maar op de webpagina "goedkope fotograaf", waarnaar je verwijst,
staat slechts 1 foto.
Een mooie foto.
Deze is afkomstig van Yuri Lomakin. (http://ottawawedding-photography.com/)
Zijn tarieven beginnen vanaf 1600$.
Komt hij speciaal voor jullie uit Canada om gratis te fotograferen?






WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik27-11-2014 2:23:03

Misschien eens je computer laten nakijken Wouter.. .er staan nog 24 andere foto's op mijn pagina.
Hoeveel vraagt Bruno Mars trouwens om zijn songs in te komen zingen bij u? Hij schijnt ook nogal duur te zijn volgens horen zeggen...
https://vimeo.com/106416448
mvg






Yves

 Meld misbruik27-11-2014 10:01:55

Beste Sabrina,

Zoals eerder al aangehaald bekijk zeker albums, foto's en vergrotingen bij de huwelijksfotograaf.
Dan kan je zien of zijn stijl jullie stijl is en of hij voldoende professioneel werkt.
Of de klik er is tussen jullie. Meestal sta je voor de eerste keer voor een fotograaf en wil je toch op je gemak gesteld worden.
Huwelijksfotografie een specialiteit is....je mag geen moment missen, je moet zowel portret onder de knie hebben als reportage, met flits kunnen werken, enz...en neen niet iedereen kan dit...want er zijn velen op de markt die gewoon een toestelletje kopen en iets willen bijverdienen.
Weet ook dat een huwelijk fotograferen in het professionele RAW-formaat nog een heleboel nabewerking vraagt. Laat ons stellen 1 dag van 16u vraagt een veelvoud aan bewerken, reken daar nog de tijd bij om jullie te ontvangen, voorbereiding ed dan zit je met het genoemde bedrag al vlug enkel aan een fotograaf.
Iedereen wil fotograferen (zelfs zonder diploma's) maar er je boterham mee verdienen is niet voor iedereen weggelegd....
Zij die het voltijds fotograferen dag in dag uit zullen alleszins meer ervaring hebben dan zij die het sporadisch doen...daar kan je eventueel ook al op sorteren.
Want zoals eerder aangehaald ...dit is de enige tastbare herinnering van je huwelijk en je wil toch dat het mooi is en dat iedereen het mooi vindt.
En weet ook dat wat te mooi is voor waar te zijn qua prijs...meestal in niet voldoende ervaring zit en men beeldmateriaal wil voor eigen website, voor eigen albums, of gewoon om iets te verdienen met de hobby. Wees op je hoede.
...en in geval van ziekte? Hopelijk wil iemand met voldoende kennis en zelfde prijs de opdracht overnemen in geval van...?
Leden van Nationale Vereniging van Beroepsfotografen kunnen dagelijks op hun collega-netwerk beroep doen.
Hopelijk heb je iets aan deze informatie en indien je toch nog twijfelt neem dan gerust eens een kijkje op www.huwelijksfotograaf.nu
Vriendelijke groeten,
Yves
PS: Weet dat sommige beginnende fotografen foto's gebruiken die aangekocht werden van databases, bekijk daarom hun vele eigen werk bij hen thuis!



wouter

 Meld misbruik27-11-2014 10:36:16

ah, t'is veranderd, hij zal content zijn.





WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik27-11-2014 11:04:16

Beetje triestig en flauw van Wouter hier om op collega's te zitten viseren op dit forum.
De vraag is of Eels, Robin Thicke, Coldplay ook zullen content zijn om gebruikt te worden in deze "onafgewerkte" video.
https://vimeo.com/112006564
Of zoals hij zelf schrijft: het is niet aan iedere "clown" besteed om zichzelf (na een poosje) als een pro artiest om te bouwen natuurlijk.
http://www.flandersresearch.be/onaantrekkelijk/resultat...
Nee... content word ik van deze wansmakelijkheden zeker niet.
Laat toch iedereen met rust alsjeblieft...
mvg



Céline
1-7-2016
 Meld misbruik27-11-2014 13:51:02

Hoi Sabrina,

Ik heb ook alleen maar prijzen gezien tussen de 1500 en de 2400 euro.
Ik zou dus waakzaam zijn!
Maar laat je zeker en vast niet teveel beïnvloeden door anderen. Als de fotograaf die voor 1300 euro werkt je mooie dingen heeft getoond (waarvan je zeker de authenticiteit van hebt kunnen achterhalen) die jou aanspreken, doen! Maar kijk het voor de zekerheid grondig na en ga eens rondhoren.... Oude klanten kunnen je bijvoorbeeld raad geven.

Beetje triestig dat dit onderwerp moet veranderd worden in een forum waar 2 personen hun haantjesgedrag leidt tot een redelijk lage showdown. Denk niet dat dit het antwoord was waar Sabrina op zat te hopen. Ik gok dat er andere plaatsen zijn waar jullie beiden dit verder kunnen bespreken. Dit is hier in ieder geval niet de plaats voor. Toekomstige bruiden zijn bezig met hun huwelijk voor te bereiden en hebben geen boodschap aan jullie onderlinge concurrentie. Reclame maken voor jezelf? Ok. Dees? Niet ok!
Ik zal jullie voor mijn huwelijk in ieder geval niet boeken!

Succes Sabrina ;-) !



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik27-11-2014 15:34:01

Beste Celine, ik betaal als adverteerder om hier reclame te mogen maken voor "mijzelf" op dit forum uiteraard en heb in eer en geweten geantwoord op de vraag van Sabrina zoals het hoort.
Ik hou mezelf dan ook bezig met mijn werk zo goed mogelijk te doen voor klanten en niet met concurrenten.





















Céline
1-7-2016
 Meld misbruik27-11-2014 17:22:18

Neen. Maar een discussie lijkt me ook niet nodig. Mensen triest en flauw noemen omdat je niet akkoord gaat met hun idee of concept hoort hier niet thuis.
Er wordt op haar vraag geantwoord maar daarna draait het uit op een soort woordenwisseling die beetje overbodig is.
Ik begrijp dat jullie reclame maken.
Maar hetgeen hierboven staat is geen reclame meer.
En ik denk dat het bij velen die dit gelezen hebben ook niet echt positief overgekomen is :-/



Marc

 Meld misbruik27-11-2014 18:55:50

Beste Sabrina,

nodig eens enkele fotografen uit , uit verschillende prijsklassen, bijvoorbeeld een "bijberoeper die +- 700 euro vraagt voor een hele dag, een fulltime fotograaf die voor dezelfde reportage 1500 euro vraagt...
ik werk als fotograaf in bijberoep, en ja mijn prijzen liggen een stuk lager dan van vele fulltime fotografen.
Het verschil zit hem echter niet in het materiaal, ik werk ook met het beste materiaal van canon, alles dubbel voorzien in geval van ... alles staat trouwens ook op mijn website vermeld, net als een heel uitgebreid portfolio op website en Facebook.
En ook zorg ik voor vervanging bij ziekte, door iemand die op dezelfde manier werkt, aan dezelfde tarieven .
Ook ga ik vooraf alle locaties (gemeentehuis, kerk, feestzaal, fotolocaties ...) bezoeken.
En ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die dit allemaal aanbied aan een mooie prijs.
Een fulltime fotograaf heeft veel meer onkosten, sommigen hebben een winkel of een studio, dit moet ook allemaal betaald worden...zij gaan ook op trouwbeurzen staan (wat denk je dat een stand op een beurs kost?)
En sommigen profiteren ervan als er "huwelijks" voor de fotograaf staat .
De meeste koppels die bij mij terecht komen, zijn ook eerst naar trouwbeurzen geweest, om daar een fotograaf te zoeken, en sommigen vallen dan achter over van de prijzen, en van de voorwaarden (bijvoorbeeld niet alle foto's krijgen, of maar een deel bewerkt)
Ik vind het spijtig dat vele topics uitdraaien op hetzelfde, "goedkopere" fotografen zijn niet goed , en hebben geen goed materiaal, en zorgen niet voor vervanging...en de duurdere daar is alles goed bij...
Is mercedes de beste wagen, omdat dit de duurste is? Of Range Rover?
Ik kan je maar één ding aanraden, veel websites bekijken, veel foto's bekijken, fotografen uitnodigen, veel vragen stellen, zien of het klikt, en goed navragen wat er allemaal inbegrepen zit, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
succes met je zoektocht,
volgens mijn bescheiden mening ga je met bovenstaande prijs zeker een fotograaf en videograaf vinden
mvg, Marc



wouter

 Meld misbruik27-11-2014 22:36:04

sorry allemaal...

Dat was niet de bedoeling...





Jeroen & Liz

 Meld misbruik28-11-2014 10:41:18

Even terug on topic!

Sabrina,
Misschien moet je eens een kijkje nemen op onze website. Wij doen ook foto en video samen. Bij deze combinatie geven wij ook mooie kortingen.
Als je kwaliteit wil moet je natuurlijk wat meer betalen. Maar het hoeft daarom niet TE duur te zijn. Het is de prijs kwaliteit die het belangrijkste is, eerlijk en transparant.
Eerst kijkje wat je budget is, dan zoek je gewoon naar de beste in je prijs klasse, niet naar de goedkoopste. Meeste mensen trouwen maar éénmalig.. Persoonlijk denk ik niet dat je met 1300 euro een strakke fotograaf en videograaf kan reserveren, no way dat er 2 mensen voor die prijs zo hard hun best kunnen doen.
Maar dat is mijn mening hé :) Veel succes verder.
Neem zeker contact met ons op bij verdere vragen.



Céline
1-7-2016
 Meld misbruik28-11-2014 12:32:49

Hallo Jeroen en Liz,

Jullie maken trouwreportages doorheen heel België?
Ik had jullie website al eens gezien en zou ook graag een reportage laten maken met een retro-feel :-)

Wij zijn van Limburg.



lies
16-1-2016
 Meld misbruik28-11-2014 23:47:38

Oei, hoe onprofessioneel zijn sommige adverteerders..

Als dat dan de basis is van goed vertrouwen ben je bij deze mensen duidelijk aan het verkeerde adres.
Nogmaals; zorg dat je goed kiest, foto 's en video kan je niet overdoen en ze zijn je warmste aandenken.
Ik steek mijn handen in 't vuur voor die van ons. Geef ook meteen een rustig gevoel dat je erop kan vertrouwen



lies
16-1-2016
 Meld misbruik28-11-2014 23:50:51

Céline, gewoon om je ook even te tonen dat onze fotograaf 'emofragma' ook heel retro werkt.

Vergelijken kan nooit kwaad é.



wouter

 Meld misbruik29-11-2014 23:15:38

Vaak worden foto's van een fotograaf ongevraagd gebruikt,
of zelfs om het fotowerk van iemand anders te promoten.
Als fotograaf kan je daar vrij weinig aan doen,
Het is bij mij in het verleden gebeurd, en ik wens het niemand toe,
(ook als het niet om mijn foto's gaat, dàt is collegialiteit)
Het is niet leuk voor de auteur, niet voor de koper.
Vandaar mijn opmerking. Geen hanengedrag.


De foto's waarvan sprake zijn verwijderd, waarvoor dank.
De reactie bij de getoonde links en escalatie begrijp ik niet.
Verder helemaal geen kwaad word.

Back on topic:
zoals al gezegd: iedereen heeft wel enkele mooie plaatjes,
ga bij je fotograaf kijken naar afgedrukt werk, en een volledig huwelijk,
en verder vind ik de foto's van familything wel heel mooi.




danny

 Meld misbruik30-11-2014 1:20:39

Wouter, misschien ben je er nog niet van op de hoogte maar de muziek die je gebruikt in je online video is niet gelicenseerd, je gebruikt met andere woorden ongevraagd muziek van een muzikant. Je begaat exact dezelfde fout als iemand die ongevraagd fotos van een fotograaf gebruikt.

Daar werd oorspronkelijk naar verwezen, als je je videos online plaatst moet je hier een geldige licentie voor aanschaffen, maw, je koopt het recht om de muziek van een muzikant te gebruiken, deze muziek schaf je aan via bv themusicbed of envato's audiojungle en zo zijn er talrijke aanbieders, je krijgt dan een licentie meegeleverd die je kan gebruiken mocht er ooit iemand klacht indienen voor onrechtmatig gebruik.

Denk er goed aan dat je momenteel strafbaar bent, een mailtje naar Sabam met een link naar je video kan je duur te staan komen, ik raad je daarom ook aan om alles wat je online publiceert van een licentie te voorzien.



Richard

 Meld misbruik30-11-2014 11:10:28




wouter

 Meld misbruik30-11-2014 14:21:40

Bedankt Danny,


wordt in orde gebracht.





Steffi
5-9-2015
 Meld misbruik3-12-2014 9:02:25

Wij trouwen op 5 september en hebben gekozen voor wondermooi.be, is een koppel dat nog niet zo lang bezig is en hebben momenteel een startactie voor 1200€, inclusief video & 60 pagina's tellend album! Ze zijn onlangs een avond hier thuis geweest om (duidelijk!) uitleg te geven bij hun producten, voorbeelden te laten zien èn om alle "bijkomen" prijzen te bespreken (boekje voor ouders, extra pagina's, ...).

Mijn ervaring leert dat je hèèl goed op de volgende punten moet letten:
- Krijg je alle foto's zonder watermerk? Of een selectie?
- Hoeveel pagina's telt het album dat bij in de prijs zit?
- Hoeveel € per extra pagina?
- Vervoerskosten?
- Hele dag aanwezig of beperkt aantal uren?
- Komen ze vooraf langs om kennis te maken en enkele albums te tonen? (zo zie je de dingen in het echt!!!)
- Wordt er een contract gemaakt? Of alleen "via email"...



Saskia
9-9-2014
 Meld misbruik5-12-2014 16:22:24

Beste Sabrina,

Als trouwfotografe (die samenwerkt met een videograaf), kan ik je vertellen dat 1300 voor 12 uur inderdaad wat aan de lage kant is. Echter, betekent dit niet per definitie dat de kwaliteit onvoldoende zal zijn/ is.

Jullie trouwen buiten het hoogseizoen, waardoor de prijzen sowieso al wat lager liggen. Hierdoor werken meerdere fotografen en ook videografen met een speciaal tarief. Wanneer je alle beeldmateriaal hebt bekeken en hier tevreden over bent en zeker weet dat je de desbetreffende fotograaf en/of videograaf een hele dag behoorlijk op je lippen kan hebben/ wil verdragen op deze mooie maar toch drukke en vermoeiende dag, zie ik geen reden om te aarzelen.

Ook wij werken met speciale pakketten. Voor een lange dag van 12 uur kom je bij ons slechts op € 1530. Op http://www.fotostudiozuidholland.nl/recent-post zie je enkele voorbeelden.

Zaken waarnaar je kan vragen en het verschil kunnen maken zijn:
- Zijn de gemelde uren onafgebroken uren of tellen de pauzes niet mee?
- Wordt er naast de reiskosten ook reistijd en filetijd berekend?
- Zijn zaken zoals back-up materiaal aanwezig en reeds in het prijs inclusief ?
- Is het bedrag inclusief BTW?
- Wanneer de foto's in groot formaat worden geleverd, wat wordt er bedoeld met groot formaat, is dit 30x40cm of kan je ook een canvas van 150x200 cm afdrukken?
- Is de videomontage in HD- kwaliteit?
- Heb je de gebruiksrechten over het materiaal en mag je deze zonder meerprijs dupliceren tbv foto's, canvas, albums ect?
- Wat gebeurt er als de fotograaf en/of videograaf pech onderweg krijgen of ziek zijn? Kunnen ze een vervanger kosteloos van dezelfde niveau garanderen?
- En tenslotte, mocht jullie huwelijk onverhoopt verplaatst moeten worden, komen er hier extra kosten bij?

In elk geval veel plezier met alle voorbereidingen! Mocht je overigens twijfelen, kan je de desbetreffende aanbieder ook gewoon vragen waarom ze dit bedrag vragen. Ik denk dat de meeste trouwfotografen en-videografen het zullen waarderen als je vragen stelt ipv dat je met een ontevreden/ ongemakkelijk gevoel zit waardoor ze mogelijk de opdracht mis lopen.

Neem contact met ons op bij verdere vragen. Veel succes verder met alle voorbereidingen! Fotostudio ZuidHolland







Pascal

 Meld misbruik6-12-2014 17:18:17

Sabrina : veel succes in de zoektocht !

@danny, wouter en discovideo :
Wat de discussie mbt gebruik van andermans foto's of muziek betreft :
er is wel degelijk een verschil met het gebruik van bestaande muziek onder een huwelijksfilm. Wouter verkoopt zichzelf niet als muzikant, dus er is geen verwarring mogelijk dat hij die muziek zelf geschreven heeft. Bovendien mag je -in het kader van fair use- een nummer dat je zelf hebt aangekocht niet-commercieel gebruiken. Het gaat hier bovendien om streaming en niet om downloads (een belangrijk nuanceverschil). Het vermelden van het nummer en auteur, eventueel met toevoeging van een link naar iTunes voor wie het nummer wil aankopen kan aanvullend gebeuren als extra gebaar van goodwill.

Wie echter op zijn website zijn eigen fotoservices wil promoten met foto's van een andere fotograaf zonder enige duidelijke vermelding van de naam van de fotograaf, wekt minstens de indruk dat de gebruikte foto ook van zichzelf is. Al dan niet bewust. En dan druk ik me heel voorzichtig uit. Foto's zijn ook altijd downloadbaar, dus dit gaat bovendien om duplicatie. Geluk dat de fotograaf er niet eerder achtergekomen is, anders had discovideo een cease & desist order aan zijn been.

Voor muziek bestaat er trouwens géén eenvoudig licentiesysteem, dat je toelaat om via het betalen van een nominale fee muziek te mogen gebruiken. Voor foto's bestaan hopen betalende online databanken.



Pascal

 Meld misbruik6-12-2014 17:19:48

En aanvullend, een letterlijke quote uit de gebruikersvoorwaarden van wijtrouwen.com : "het misbruiken van andermans naam of foto (...) zijn dus verboden".



danny

 Meld misbruik6-12-2014 18:30:51

misschien begrijp ik je verkeerd maar je mag niet zomaar muziek gebruiken onder een online video zonder licentie, zelfs al werd dit aangekocht via itunes. Vimeo's gebruiksvoorwaarden zijn hier ook duidelijk over, zonder geldige licentie kan je film verwijderd worden. Zeker als je een huwelijksvideograaf bent dien je je muziek aan te schaffen met een betalende licentie, je gebruikt muziek van een muzikant om je dienst te promoten dus dien je daar ook voor te betalen en dat is niet het bedrag dat je bij itunes betaald he, dat kan tot in de duizenden euro's oplopen voor een bekende artiest. Doe je dat niet dan kan Sabam je hier voor een factuur opsturen als ze hier van op de hoogte worden gebracht. Daarom dat je beter een licentie aanschaft via minder bekende artiesten die betaalbaar zijn om huwelijksvideos te promoten.



danny

 Meld misbruik6-12-2014 18:36:31

trouwens, je zegt dat er geen eenvoudig licentie systeem bestaat voor muziek, themusicbed is een van de talloze aanbieders me een enorme keuze, je betaald een vast bedrag voor het van gebruik van muziek.



danny

 Meld misbruik6-12-2014 21:51:53

pascal, ik zie dat jij ook geen licenties betaald om je huwelijksvideos te promoten, nogmaals, een linkje naar het liedje op itunes is NIET voldoende om je vrij te stellen van licentiekosten. Je gebruikt de muziek commercieel om je films te promoten en dan zijn er andere regels van toepassing. Je bent momenteel evenzeer in fout als iemand die ten onrechte fotos gebruikt van een andere fotograaf. Lees de gebruiksvoorwaarden op vimeo er even op na, je vindt alles terug onder "legal stuff" en als je twijfelt contacteer Sabam dan maar, zij zullen je snel uit je droomwereld helpen dat een gebaar van goodwill zou volstaan door een linkje te plaatsen. Wees dan wel niet zo stom om hun te vertellen waar uw videos staan of je kan je zaak sluiten, je wil niet weten wat een licentie op een liedje van Bruno Mars kost. Dus vooraleer je hier de moraalridder komt uithangen, zorg er dan eerst voor dat uw eigen zaakjes op orde zijn.



Pascal

 Meld misbruik6-12-2014 23:11:02

Beste Danny,

Je hebt het verkeerd voor : ik kies helemaal niet voor bepaalde nummers vanuit commerciële overwegingen. Koppels kiezen de muziek voor hun film helemaal zelf, om de eenvoudige reden dat die voor hen een bijzondere betekenis heeft. Dat is ook de reden waarom themusicbed of gelijkaardige libraries geen uitkomst zijn : een koppel heeft geen boodschap aan een nummer dat van ver lijkt op hun openingsdans of het nummer waarop ze voor het eerst kusten.
Neen, ze willen hét exacte nummer waar voor hen bepaalde herinneringen of betekenissen aan vasthangen.
Ik ben zelf helemaal voorstander van een systeem waarbij de uitgever van een nummer tegen betaling een licentie verleent voor eenmalig gebruik en dat je bij voorkeur ook online makkelijk kan regelen. Daar ligt een grote markt open voor publishers en veel geld, helaas blijken ze (net zoals de grote platenlabels vroeger) bijna allemaal nog in de vorige eeuw te zitten en zien ze dit potentieel niet eens in. Het is zelfs zo erg dat zelfs voor speelfilms met een budget van een paar miljoen euro sommige uitgevers de moeite niet eens doen om te reageren op een licentievraag. Ik vraag voor alle nummers die ik gebruik een officiële licentie aan. Heb nog nooit antwoord ontvangen van een uitgever. Ik heb geen probleem met controle van Sabam, ik kan hen al de aanvragen tonen. Ik ga mijn klanten echter niet laten wachten tot het een uitgever belieft om te reageren op mijn aanvraag (uit mijn ervaring : er wordt gewoonweg niet gereageerd).

Mijn klanten verwachten een film die de belangrijkste gebeurtenis van hun leven op de voor hen meest passende manier weergeeft. En de muziek van hun keuze maakt daar een integraal deel van uit. Niet één of ander ersatznummer vanop themusicbed of een slechte cover door een gebrekkige zanger (die vind je volop en kan je makkelijk licentiëren).

Dat is iets helemaal anders dan foto's van anderen zonder bronvermelding gaan gebruiken omdat men zelf geen eigen portfolio heeft. Als ik nu een huwelijksfilm van iemand anders op mijn website zou zetten en doen alsof die van mij is, dan zou je wél die vergelijking kunnen maken.



danny

 Meld misbruik7-12-2014 8:15:23

onwetendheid kan soms een deugd zijn maar je moet ook niet overdrjven, je klanten zijn trouwens niet verantwoordelijk voor de muziekkeuze als jij iets online plaatst om reclame te maken voor je zaak, jij bent dat als uitvoerend producent. Je bent dus niet bang voor Sabam? Ik zou toch maar opletten met dat soort uitspraken vooraleer iemand op het idee komt je aan te geven.



Jarne

 Meld misbruik7-12-2014 14:57:40

Danny,

Op onze website bijvoorbeeld staat enkel "dure" (wat is duur?) aangekochte rechtenvrije muziek of muziek met toestemming van de uitgever. In onze huwelijksfilms gebruiken wij, net zoals Wouter, ook populaire nummers op vraag van de klant. Dit blijft wettelijk zolang de klant hun huwelijksfilm binnen huiselijke kring vertoond en dus niet op straat gaat projecteren. Per huwelijksfilm die bij ons de deur uit gaat versturen wij ook een licentieblad naar de klant waar dit uitgebreid in uitgelegd staat. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden. Niemand leest dit, gewoon omdat je het zo ook al héél ver gaat zoeken... Als je een dvd in de winkel koopt, mag je die thuis ook bekijken. Projecteer je die op straat, hangt er inderdaad een dure boete boven je hoofd. Bedrijfsfilms hebben dan echter wel een licentie van Sabam nodig, maar dat is begrijpelijk vanwege verspreiding buiten de huiskamer en is hier nu ook niet ter sprake.

Danny, stuur mij gerust een e-mail via jarne@jdes.be; dan kan ik je meer informatie bezorgen hierover. Vroeger dacht ik ook dat we pér nummer een dure licentie nodig hadden, maar door te informeren bij correcte bronnen en officiële instanties blijkt dit niet zo te zijn. Sabam zou overuren moeten draaien moest iedere persoon die een dvd'tje wil branden met een pop-nummer op een mailtje zou sturen ...

On topic: iedere adverteerder op dit forum staat achter zijn zaak en de kwaliteit die ze bieden. Contacteer de bedrijven waar je van onder de indruk bent. Doe een babbeltje en kijk waar het klikt. Een videograaf of fotograaf die té goedkoop is om waar te zijn, is meestal ook niet waar. Let dus goed op want vele koppeltjes hebben in het verleden tegen de lamp gelopen met foto en videografen die enkele maanden op voorhand afzeggen. Meestal mensen die zonder ondernemingsnummer zichzelf verkopen, zonder contract, etc.

Succes met de zoektocht en uiteraard proficiat met jullie voorgenomen huwelijk!




danny

 Meld misbruik7-12-2014 15:50:36

jarne, de discussie ging hier over de gebruikte muziek in videos of trailers die online worden gepubliceerd en worden gebruikt om je werk te promoten en daar moet je wel degelijk een licentie voor aankopen, jij geeft wel het goede voorbeeld, enkel Pascal beweert het tegendeel en aangezien hij gewoon populaire muziek zoals bv van Bruno Mars gebruikt in zijn online trailers geeft aan dat hij niet weet wat de gevolgen kunnen zijn. Ik vond het daarom ook wat kinderachtig om te zeuren over een foto die zonder toestemming werd gebruikt als hij muziek zonder toestemming gebruikt.



Kris

 Meld misbruik16-1-2015 11:01:12

he Sabrina, ik ben nog vrij.. ben van Leuven.

Kijk effe op m'n blog als je wil :http://krisvanexelhuwelijksfotograaf.wordpress.com
groeten kris



Leon

 Meld misbruik2-2-2015 13:28:03



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Fotograaf nodig?
Inge Grossen in Vlaanderen, Brussel,...
Ik houd van spontaniteit, humor, echtheid en van kleurrijke mensen ! Deze in beeld brengen is mijn passie en talent. Als jullie hier ook van houden en toevallig ook nog van elkaar ... dan denk ik dat we samen een fantastische reportage kunnen maken ! Meer info
Kris Van Exel Photography Wedding photojournalism in Vlaanderen
Something Different Meer info
Huwelijksfotografie | Tom Van Langenhove Professionele huwelijksreportages tegen betaalbare prijzen. in Vlaanderen
Huwelijken fotografeer ik graag zoals ze zich afspelen, spontaan en echt. Vastgelegd op een professionele manier, met oog voor details en sfeer. Kijk zeker eens op mijn website voor recente reportages en prijzen. Meer info
 in Gent
Photo4You Leuke en originele reportages. Alle foto's worden bewerkt Geen verplaatsingskosten in gans Belgie in Merchtem
Stijlvolle reportages waarbij persoonlijke en originele aanpak mijn belangrijkste troef is Zomerpromotie !!!Bij het boeken van een reportage met album krijg je nu een verlovingsreportage gratis erbij Meer info
Collin Yves GCV Jarenlange ervaring als huwelijksfotograaf mét eigen fotostudio! in Mechelen-Vilvoorde-Leuven (Zemst)
Neem graag een kijkje op de website www.huwelijksfotograaf.nu Mogelijkheden van opmaak tot dans. Studio te Vilvoorde en fulltime fotograaf. Meer info
Wouter Colen artistieke en spontane huwelijksfoto's in Antwerpen
deze pagina wordt niet meer onderhouden, voor recent werk kan u terecht op www.woutercolen.com Voor boudoir: www.bohoboudoir.be Meer info
The Photobox Experience Let the experience last forever! in Ekeren
De perfecte tool op uw event (huwelijk, verjaardagsfeest, vrijgezellenfeest, bedrijfsfeest, receptie, ...) Leg met de Photobox het samenzijn met uw vrienden en familie vast voor altijd.... Meer info
Ans Volckaerts Fotografie Just say yes! in Booischot / Heist op den Berg
Ans Volckaerts fotografeert uw huwelijk op een spontane, professionele manier. Telkens weer met een unieke aanpak, bestaande uit 2 pakketen: silver shoot & golden shoot. Voor meer info of vragen geef me gerust een seintje: www.ansvolckaerts.be Meer info
Utika Photography Foto's met passie in Herenthout
♥♥ Gaan jullie trouwen? Nog op zoek naar een fotografe voor een sprankelende en verrassende bruidsreportage? ♥Met veel passie en enthousiasme leg ik graag de mooiste dag van jullie leven tot in de fijnste details vast! Contacteer mij voor meer info! Meer info
Beeldzoeker Jullie persoonlijke fotojournalist in Turnhout
Ik ben een echte 'Beeldzoeker' en dat mag je letterlijk nemen. Ik registreer in de grootste stilte jullie mooiste momenten en word daarbij 'onzichtbaar'. Resultaat: authentieke foto's met levensechte emoties. Jullie trouwdag, zoals hij echt is! Meer info
M-pictures Uw fotograaf voor alle evenementen ! in beerse (en in heel Vlaanderen)
Uw fotograaf voor alle evenementen! Trouw-communie-doop Fotoshoots familie-dieren-auto's Sportevenementen-bedrijfsfeesten U ontvangt altijd alle foto's in hoge resolutie op dvd, zonder logo of watermerk. groetjes, Marc info@m-pictures.be Meer info
Fabrik Fotografik foto-grafisch-creatief in Hove
Tomas Digneffe 0478/80.34.54 Voor fotografie (huwelijk-portret-baby / event,corporate) Maar ook voor grafisch werk kan je bij mij terecht. Samen overleggen we wat jullie graag willen. Dus zowel voor fotografie als grafisch werk vraag ik wat de klant wilt. Meer info
PINEIZE Huwelijksfotografie in Kessel
Bij mij kan u terecht voor uw huwelijksreportages. Bekijk gerust de website en contacteer me indien u nog vragen zou hebben. Ik kijk uit naar onze samenwerking! Meer info
stevengoovaerts.be on location photographer – weddings | engagements | love | life in Mortsel
Wij maken foto's die uw verhaal vertellen... Meer info
Stef Boey Fotografie Uw Foto's , onze Passie ! in Mechelen
Professioneel huwelijksfotograaf en docent fotografie Syntra, gepassioneerd door fotografie, spontaan, weet mensen snel op hun gemak te laten voelen, flexibel, veelgehoord compliment: mensen herbeleven hun huwelijk dankzij onze foto's. Prijzen op maat. Meer info
Fotografie Schnabel Portret- en huwelijksfotografie in Willebroek
Portret- en Huwelijksfotograaf uit Willebroek. Jullie huwelijk documenteren en een album ontwerpen? Ik bespreek graag de mogelijkheden zodat jullie je trouwdag elke keer opnieuw mogen herbeleven met een glimlach. Meer info
iFix Creations Fotografie voor al je mooie momenten ! in Brecht
Stappen jullie binnenkort in het huwelijk? Ben je op zoek naar een spontane fotograaf om jullie mooiste dag vast te leggen? Dan is iFix Creations iets voor jou! Bekijk het iFix Creations Portfolio om enkele leuke ideeën op te doen. Meer info
             HUWELIJKSFOTOGRAAF   MAREC Mini huwelijksalbum Kado bij boeking 2021 "A Picture tells more than a thousand words " in Baal 0479/46-20-16 fotograaf.marec@gmail.com
Nu bij boeking voor 2021 gratis mini huwelijksalbum kado! Ik bied 2 professionele huwelijkspakketten aan of eigen samenstelling formule , tegen zeer betaalbare & scherpe prijzen ! www.huwelijksfotograafmarec.be Professionele Huwelijksreportage's Meer info
Indra Laenens In een gezellig, spontaan en ontspannen kader maken we er samen een unieke reportage van! in heel belgië
Ik ben een gediplomeerd fotograaf, gespecialiseerd in huwelijken. Ik vereeuwig mooie spontane momenten. Jullie dag is mijn inspiratiebron. Naast een album, lever ik steeds al beelden op DVD. Meer info
Stijn Willems Photography Uw fotograaf met een oog voor retro, modern en romantiek! in Aarschot
Je huwelijk is een unieke en geweldige dag! Als fotograaf is het een eer om deze dag vast te leggen met oog voor een vleugje modern, retro ,romantiek en heel veel plezier! Meer info
Cedric Alexandre Photography "When now becomes Forever" in Hoegaarden (GRATIS verplaatsing in gans België)
Cedric Alexandre Photography staat garant voor kwaliteit en dit aan competitieve prijzen. Gratis verplaatsing over gans België! Bezoek onze website en ontdek onze pakketten. Wij maken van uw unieke dag een magisch moment! Meer info
FZ PRO Het beste huwelijksfeest tegen de beste prijzen! in Hasselt
-Weddingplanner -Videografie -Fotografie -Geluidsinstallatie -Lichtinstallatie Meer info
EMOFRAGMA WONDERBOX WEDDINGS in Kermt
Omdat we niet alleen magische settings bedenken,maar ook magie creëren,beginnen we elke keer weer met luisteren.Onze crew vermengt creativiteit met organisatorisch talent om elke Wonderbox a-typisch te maken,gestructureerd en met respect voor elke detail. Meer info
Huwelijksfotografen Michel en PDH65 Uw droom, ons project! in Zonhoven
Michel en PDH65 zijn 2 fotografen die de handen in mekaar hebben geslagen. Zij zorgen ervoor dat jullie mooiste dag voorzien wordt van prachtige foto’s. Jullie kunnen rekenen op jarenlange ervaring. Meer info
Bart Bosmans Fotografie 2 mensen op naar het oneindige geluk in de liefde! in Herk-de-Stad
De pure waarheid. De klanten die ik fotografeer zeggen vaak, dat ze de ware hun, in de foto’s terug zien, wat uiteindelijk het beste compliment is wat je kan krijgen. Ik hou van naturel licht en vind de leuke tijd met de klant belangrijker de het werk zel Meer info
Tomislav Kovacicek Photography Premium wedding photography in Bilzen
Premium wedding photography by Tomislav Kovacicek, Croatian photographer based in Bilzen, Limburg, Belgium Meer info
DJL-photo We capture your memories for life in Engelmanshoven
Both passionate about photography, we love to capture and eternalize your most beautiful lifetime Memories. As both of us are as well social as helpful we will help you enjoy your memories 4-ever. John en Daisy Meer info
Stefan Van Pamel - Fotografie Oog voor kwaliteit én details ! in Brugge & België
Een ontspannen huwelijksdag is een aangename dag, geen eindeloos poseer-gebeuren. Een spontaan beeldverhaal met een knipoog naar traditionele fotografie. Meer info
Fotoboks DE Photo Booth voor op uw feest! in brugge
Creëer unieke herinneringen met een Fotoboks fotostrookje in uw gastenboek! Meer info
MaDeWeddingPhotography MaDeWeddingPhotography, De juiste keuze voor jullie mooiste dag ! in Veldegem
Als fotograaf van huwelijksfotografie leg ik graag jullie mooie dag vast op beeld. Een unieke shoot met wondermooie bewerkingen en spontane foto's tijdens jullie ja-woord nemen we er graag allemaal bij. Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek! Meer info
Nick Decombel Fotografie JULLIE dag op een frisse, spontane & moderne manier in beeld gebracht. in Oostende
Nick Decombel Fotografie = FUN EMOTIES ECHT NATUURLIJK DETAILS = http://www.nickdecombel.be Meer info
FOTO WILLEM Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn ! in OOSTENDE en gans vlaanderen
De mooiste dag van uw leven ! Graag wil ik dit op een spontane manier vastleggen, kleur of zwart-wit, iets om je leven lang van te genieten. Of wie wil niet eens een reeks foto's waar je zelf in de belangstelling staat ? Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
DVfoto Kwalitatieve fotografie aan een correcte prijs in Kuurne - actief in gans Vlaanderen
Een huwelijk is een unieke belevenis waarbij het belangrijk is om ook een schitterend aandenken te hebben. Daarom realiseren we onze reportages met 2 fotografen Meer info
FREDERIC VANWALLEGHEM HUWELIJKSFOTOGRAFIE *** Professionele & spontane huwelijksreportages - Gespecialiseerd in Leica fotografie, portret en documentaire in heel België
Full-time gediplomeerd kunstfotograaf gespecialiseerd in huwelijksfotografie, documentaire, reportage en portret. marriageweddingphotography.com Meer info
Fotoaanhuis Lincy & Dirk Originele en betaalbare huwelijksfotografie in heel Vlaanderen in Waregem
Bridal Boudoir fotografie - Originele verlovingshoots - save the date - Unieke huwelijksfotografie - Trash that dress? als het net iets anders mag zijn kijk dan zeker eens op onze website - groeten Lincy & Dirk Fotoaanhuis Meer info
Christ Vilez Ervaren én budgetvriendelijke huwelijksfotograaf... van voorbereidingen thuis tot einde recepties... alles op USB of DVD! in Ardooie & gans Vlaanderen!
Op zoek naar een ervaren en betaalbare huwelijksfotograaf, waarbij je alle foto's krijgt in hoge resolutie, groot formaat? Zo beschik je achteraf over alle mogelijkheden om zelf foto's, foto's op doek, albums via onlineservices te bestellen... Kom binnen! Meer info
Britt Vangenechten in Gent
http://www.brittvangenechtenfotografie.be Meer info
ptr.pictures in gentbrugge
Sarahshoot in Melle
Ik ga er 100% voor om jullie dag fantastisch vast te leggen. Na 15 jaar ervaring kunnen jullie me dan ook volledig vertrouwen. Mail of bel me gerust voor meer info. Liefs, Sarah Meer info
De Sutter Photography De huwelijksfotograaf. in Uitbergen
Hallo, graag stel ik mezelf voor. Ik ben Tom De Sutter uit Uitbergen. Noem mij gerust een fotografiefreak avant la lettre. Mijn grootste troeven zijn originaliteit, budgetvriendelijk, dienstverlening en op maat en met gespecialiseerd in huwelijken. Meer info
mémoires Het is feest en daar horen foto's bij! in In heel vlaanderen!
Liefde voor fotografie... Passie voor het leven... Gebundeld in een beeld! For the rest of the story, please visit my portfolio! www.Liesduerinck.be Volg me op facebook : Lies Duerinck Photography ! Meer info
Nancy Maes Photography in Bottelare/Merelbeke
Photography Maes Nancy/matimba.be Meer info
fotografie jurgen van de putte Lifestyle fotografie in Gavere
Reportage van 's morgens tot receptie voor 695 euro. Alle foto's digitaal in hoge resolutie. Meer info