TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Wendy
5-5-2007
|
22-1-2007 19:33:30
Hoi Claudia,
Ik zou je niet teveel zorgen maken hoor, er zijn ook kleine maten en indien niet kunnen ze het kleedje zeker zo innemen dat het perfect past! Ik weet niet wat de kosten voor innemen bij het bruidshuis zijn. Ik heb ook een Rembo, die komt van bij cermo in turnhout en daar betaal je standaard 60 euro voor het verstellen. Als ze er heel veel werk aan hebben, komt hier nog bij, maar ik weet niet meer hoeveel. Welke rembo heb je op het oog? Ben wel een beetje benieuwd :) Op de site www.rembo.de zie je alle modellen met de namen bij, maar die had je misschien al gevonden. De kleedjes van rembo tailleren wel vrij groot (ik heb 38 in rembo en had 40 in kleedje van linea dat k gepast heb). En veel te laat ben je niet, maar ik zou toch niet te lang meer wachten! Juni is een drukke periode voor trouwers.
Groetjes,
Wendy 5.5.07
|
|
Peggy
23-6-2007
|
22-1-2007 19:54:09
Hey, Ikzelf ben ok maar een meter zestig en dat is helemaal geen probleem hoor. Wat dat op tijd zijn betrefd, is het toch nipt. Ik moest rekenen op 16 weken besteltijd en daarna moeten ze nog aanpassen natuurlijk.de trouw is vrzien op 23/06/07 PEGGY HTTP//:www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
|
|
Claudia
22-6-2007
|
22-1-2007 19:55:21
hallo Wendy,
ik heb net even gekeken, het is model 'flo', voor mij liefde op het eerste gezicht! Het 16e model van bovenaf geteld. Welk kleedje heb jij? Staat dat ook op de site?
60 euro valt inderdaad wel mee, heb wel geen flauw idee wat het kleed kost maar zo te zien zijn er niet teveel frullekes aan... was al bang dat ze 200euro ofzo zouden aanrekenen! Maandag weet ik meer! Ben al zenuwachtig aan het worden!
groetjes Claudia
|
|
Elke
7-7-2007
|
22-1-2007 20:09:44
Heleba iedereen,
Ik wou even zeggen dat je om je lengte geen zorgen hoeft te maken ik ben zelf ook maar ongeveer 1 m 56 - 58 en heb een kleedje gevonden. Het wordt korter gemaakt en ingemaakt op model, dus dat moet lukken he...
Groetjes El 07/07/07
|
|
Lies
30-6-2007
|
22-1-2007 21:19:15
Hallo kleine bruiden!
misschien moeten we maar een fanclub oprichten voor onszelf! Ik ben zelf ook maar 1,55m, dus herken je probleem helemaal! Ik laat mijn kleed echter maken, dus maak me er geen zorgen over dat het gaat passen. Ik ben wel een keer 'voor de lol' kleedjes gaan passen bij Le Chapeau in Antwerpen. De meeste jurken (heb ik ook van ervaringen met vriendinnen) hangen toch wel in standaardmaat in de winkel (38-40). Soms zit er echter een jurk tussen die veel smaller of korter is, gewoon om aan iedereens behoeften te voldoen. Bij het passen steken ze er echter zoveel speldjes in dat je in elk geval een goed beeld krijgt van hoe de jurk er op jou maat zal uitzien. Dat is op zich dus geen probleem. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat jou droomjurk op foto gedragen wordt door (waarschijnlijk) een lang model, ook de meeste pasjurken zijn erg lang. Wanneer jij hem dan aantrekt, en ze hem omspelden, kan dat een héél ander zicht geven, en soms zelfs het hele model van de jurk veranderen. Ik vond dat toen wel een beetje een teleurstelling: ik zag een jurk waarvan ik het silhouet net heel mooi vond, maar als ik hem aan had, verdween de helft gewoon!
Maar maak je maar geen zorgen, je vind vast je droomjurk wel, en passen is als kleine (slanke) vrouw veel makkelijker denk ik, dan als heel grote of volslankere bruid.
Veel succes! En geniet ervan! Lies 30-06-07
PS: heb je jurk even bekeken: heel mooi, en ik denk dat hij heel geschikt is voor 'kleine' bruiden zoals wij!
|
|
Wendy
5-5-2007
|
22-1-2007 21:23:31
Hallo Claudia,
Flo is inderdaad ook prachtig. Ik zou misschien wel eens op voorhand informeren of ze hem nog hebben, want dit is een jurk van de collectie van vorig jaar (de collectie van dit jaar begint met een h, maar een deel van de collectie van vorig jaar maken ze nog steeds). Maar as je die zou nemen moet je je dat zeker niet aantrekken, dat weten alleen mede-bruidjes in spe en dan nog ;) Mijn jurk durf ik hier niet goed zetten, ik kijk niet alleen op de site, maar kijk zeker eens op de duitse site, daar staat hij ook tussen. (in kolom highlights, die ik trouwens allemaal heel mooi vond!)
Groetjes en veel succes met passen maandag!
Wendy 5.5.07
|
|
Claudia
22-6-2007
|
22-1-2007 21:58:40
wat een goed idee om op de Duitse site te kijken!! ik begin zowaar te twijfelen!! Daar staan echt prachtige jurken tussen!
Ik denk dat ik morgen maar eens bel om te horen of ze wel de volledige collectie hebben. Indien wel vrees ik dat ik niet tot maandag ga kunnen wachten ;-) En anders is het ineens een goed idee om een andere winkel te zoeken die het wel heeft.
Maar inderdaad, zoals Lies aanhaalt, ik ben heel bang dat dat kleed maar gaat 'hangen' op het moment dat ik het pas! En kleine vrouwen hebben geen stelten als benen he, en dat kan een kleed net zo mooi maken, al ben je nog zo slank.
Ach, ik ben gewoon super zenuwachtig aan het worden!
|
|
mioe
22-6-2007
|
22-1-2007 22:01:55
Dag Claudia,
Wij trouwen ook op 22-06-2007! Ik heb mijn kleedje in oktober al gekozen, maar mijn eerste pasbeurt is pas 18 mei. Ik denk dat je nog genoeg tijd hebt om je droomkleedje te kiezen hoor. Ik ben zelf ook maar 1m59. Ze hebben mijn kleedje al 5 cm korter besteld en ze kunnen het dan eventueel nog aanpassen bij mijn pasbeurt. Niets om je zorgen over te maken dus!!!
Groetjes Mioe 22-06-2007
|
|
Veerle
18-7-2007
|
22-1-2007 22:41:50
Hey!
Ik heb mijn kleed in het Bruidshuis in Merksem besteld! De retouches zijn standaard 50 euro, maar er kan idd nog wat bijkomen als ze extra veel verstelwerk moeten doen.
Groetjes en succes!
Veerle
|
|
Véronique
16-6-2007
|
23-1-2007 8:21:22
Hi Claudia,
Wij trouwen op 16/6/2007 en ik ben mijn kleedje in december gaan bestellen. In de winkel wisten ze me te zeggen dat ze naar de fabricant toe (ik heb een jurk van Linea) zeggen dat de datum van de 1ste pasbeurt de huwelijksdatum is, zodat de jurk zeker op tijd in de winkel zal zijn (+/- 2 weken voor de vooropgestelde pasdatum). Ikzelf moet op 5mei voor het eerst gaan passen. Over de maten en de lengte van de jurk zou ik me ook niet druk maken. Bij mij hingen er wel bijna alleen maar maatjes 40 en enkele in 38 om te passen. Maar ze spelden het zo goed vast zodat je ook een goed beeld krijgt van de jurk. En je krijgt ook een opstapje zodat de lengte van het kleed ook mooi uitkomt en dus niet veel te lang is. Moesten ze bij het Bruidshuis niet de volledige collectie van Rembo hebben moet je zeker eens naar Cermo in Turnhout gaan, daar hebben ze de volledige collectie. Heb mijn jurk daar ook besteld en ze zijn daar ook niet opdringerig. Veel pasplezier maandag!!! Groetjes, Véro http:/veroenbilly.trouwen.com
|
|
Katrien
1-9-2007
|
23-1-2007 11:04:10
Dag Claudia,
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem. Ik ben maar 1m54 'groot' en heb maatje 32-34. Ik ga zaterdag voor de eerste keer naar een bruidswinkel en ben erg benieuwd. Ik hoop dat ik niet te telleurgesteld ga zijn want ik ben wat bang dat ik geen mooi beeld ga krijgen van de jurken omdat ze allemaal groter zijn. Maar als ik de reacties hier zo lees, moeten we ons daar blijkbaar niet zo zorgen om maken... Gelukkig!
Succes nog met je zoektocht!
Katrien
|
|
evelien
8-12-2007
|
23-1-2007 11:33:37
Ook ik ben maar een mini-mensje (1,58m) en ik ben zo blij dat ik hierover een topic zie! ;-) Ik heb mijn kleedje al en het is supereenvoudig, vrij strak en een beetje wijder onderaan (met kleine hoepel). Weet je, zolang het niet te bombastisch is, denk ik dat wij kleintjes best met trouwkleedjes staan... Ikzelf zou wel geen Ian Stuart kiezen omdat ik me enorm overkleed zou voelen, maar zelfs dan: probeer een keer en zie waar je je goed in voelt. Ik heb ook nog een interessante tip gelezen voor kleine bruiden: probeer geen haltertop te nemen, dat maakt je optisch kleiner. Ook een strapless jurk is naar het schijn niet ideaal (en stom genoeg is de mijne wel zo, maar ik vind dat ik er toch 'groter' uitzie doordat hij zo nauw aansluit). Vooral V-halsjes accentueren lengte.
Veel plezier met je zoektocht!
Evelien
|
|
birgit
2-12-2006
|
23-1-2007 12:49:37
hallo Claudia
mijn kleedje kwam ook van het bruidshuis in merksem. het was het allereerste dat ik aantrok en ik was al direct verkocht. vraag naar Christel, die is super!
nadien ben ik nog naar le chapeau gegaan, omdat ik het zo raar vond om het eerste, het beste kleed te nemen. daar heb ik bij een paar kleedjes op een opstapje moeten staan, omdat het kleed te lang was (je moet wel weten dat ik 1m 78 ben!) trek je niks aan van die lengtes of breedtes, die verkoopsters zijn heel goed in het 'op maat spelden'. ik denk dat het trouwens veel gemakkelijker en representatiever is, als je een beetje te klein of te mager voor een kleedje bent, dan net te groot of ietsje te breed. mijn linea was uiteindelijk een 38 en ik heb die ook eerst gepast in 42! ;-)
groetjes en veel plezier! birgit 02.12.06
|
|
Claudia
22-6-2007
|
23-1-2007 13:17:59
eerst en vooral bedankt voor jullie reacties! Ik had niet verwacht zoveel kleine bruidjes op het forum te vinden :-)
Ik heb vandaag mijn plannen gewijzigd: doordat ik gisteren pas de collectie van Rembo 'ontdekte', heb ik ineens maar een afspraak gemaakt bij Cermo in Turnhout. Daar hebben ze inderdaad de volledige nieuwe Rembo collectie, en de success-stukken van 2006. En laat 'mijn' model daar net bij zijn! :-)
De verkoper had me alvast gerustgesteld over mijn lengte, hij zei dat er inderdaad met opstapjes enz gewerkt werd.
En wat de levertijd betrof stelde hij me ook gerust, de levertermijn van een wit/cremekleurig kleed kan zelfs beperkt zijn tot 'maar' 3 maand, voor een gekleurd kleed kan het wat langer duren.
Oef :-)
|
|
Elke
27-10-2007
|
29-1-2007 18:06:25
Hoi
Ik ben ook maar een "kleintje" (1m60), maar ik had eerlijk gezegd nog niet stil gestaan bij mogelijke pasproblemen. Ik ben het immers al zo gewoon dat alles wat ik koop moet ingelegd worden, en bij een trouwjurk is dat zelfs voor grote mensen het geval :-) In elk geval, wat een goede tip om naar de Duitse site van Rembo Styling te verwijzen...Ik heb al meteen een selectie gemaakt en ik kom nu al uit op 10 kleedjes die mij echt de moeite waard lijken. Hopelijk kan ik er bij mijn eerste pasbeurt meteen een paar schrappen ;-) Daar heb ik trouwens nog het meeste schrik voor: dat ik veel mooie kleedjes ga zien, maar HET kleedje niet ga vinden... STRESS alom! Ik zal blij zijn als het 10 februari is, dan begint mijn trouwjurkzoektocht bij Linea Raffaelli in Brugge.
groetjes
Elke
27/10/2007
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|