Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe los ik dit op?!

  22-7-2014 12:55:32
Wij trouwen in de voormiddag voor het gemeentehuis en het plan is om tegen 16u een ceremonie te doen met het huis van de mens in de tuin van onze feestzaal. Het avondfeest begint tegen 19u. Maar hoe zet ik dit op de uitnodigingen? Iedereen is vrij om te kiezen wanneer ze komen dus tegen ceremonie of tegen het feest begint...we voorzien tussen 17u en 19u geen receptie, maar zo kunnen sommige mensen de kinderen nog even naar huis brengen.

Cindy
15-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 2206


Griet
19-9-2015
 Meld misbruik22-7-2014 14:24:47

Wij werken een beetje met dezelfde dagindeling maar de receptie zal wel aansluiten op de ceremonie, dit lijkt me makkelijker voor de genodigden.



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik22-7-2014 17:13:52

Ja dat dacht ik ook eerst te doen maar omdat ik graag onze kids en petekindjes bij de viering heb maar ons avondfeest zonder kids is kan ik het niet echt laten aansluiten aan elkaar, daarom nu mijn probleem....



Evy
28-6-2014
 Meld misbruik22-7-2014 17:45:45

wij hebben ook de receptie laten volgen, en dit was geen probleem voor de mensen met kinderen. Sommige hebben hun kindjes laten ophalen, anderen zijn even over en weer gereden om de kindjes bij de babysit af te zetten.



Els
2-8-2014
 Meld misbruik22-7-2014 19:37:06

Wij trouwen om 16u in het gemeentehuis. Ons avondfeest is ook om 19u. Ook wij hebben geen receptie tussenin.
Ik heb gewoon gezet

Gemeentehuis 16u
Avondfeest 19u



Peter

 Meld misbruik23-7-2014 17:48:01

Bij ceremonie op de feestlocatie sluit meestal een receptie aan. Maar niemand kan je daartoe verplichten natuurlijk. Dat is wel een hele poos ertussen ook voor jezelf en dichte verwanten. Als de ceremonie op een andere locatie is (vb. een kerk of gemeenschapszaal) dan moeten de mensen zich ook verplaatsen, of even opnieuw naar huis, als de uitnodiging voor het feest om 19u is.

Je zou specifiek kunnen zijn op die manier:
Huwelijksceremonie 16u tot 16:45u
Avondfeest 19u




Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik24-7-2014 11:12:44

Hier was het:
10 u 45 Stadhuis op plaats X
17 u BBQ op plaats Y

Wie wou komen naar 't stadhuis, wist dus dat er een tijd tussen zat. En onze feestzaal zat ook 30 km van 't stadhuis vandaan. Zowat iedereen is over huis gegaan of bij familie in de buurt blijven hangen.
Bij jou zou ik er dus ook zoiets van maken.



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik24-7-2014 16:43:00

Ja inderdaad Kiekske maar bij mij is ceremonie normaal aan feestzaal en is er maar een 1.5u tussen maar een receptie doen we niet omdat het maar een extra kost is en mensen aperitief en drank a volonte bij diner krijgen....
Wat ik ook dacht is om het op een andere locatie (mooi buitenverblijf nonkel) te doen in de namiddag maar dan moeten we alles zelf voorzien van stoelen, geluid, ev tent bij regen,....



Marije
6-9-2014
 Meld misbruik13-8-2014 15:05:43

Hey Cindy! Ik zit met dezelfde situatie als jij en heb op mijn uitnodiging bij het uur van de ceremonie gezet: zeker welkom, niet verplicht! Mijn uitnodiging is hier te zien; http://www.merelontwerp.be/trouwen.html

Groetjes, Marije



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik13-8-2014 17:50:53

Oh dank u wel voor uw voorbeeld Marije daar zou ikzelf niet aan gedacht hebben om het zo op de uitnodiging te zetten!
Ik ga uw voorbeeld overnemen als dat mag ;-)



Michele
20-6-2015
 Meld misbruik11-11-2014 17:22:07

Hey Cindy, en als je de ceremonie later doet? Net voor het avondfeest zodat die receptie (die inbegrepen is) erna kan volgen ?

Wij geven denk ik ook onze ceremonie rond 16.30 maar nadien betalen we voor de receptie van 2u voor het diner begint.



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik13-11-2014 11:40:50

Dag Michele, probleem is dat familie graag hun kids nog meebrengen ( ook onze eigen kids!) voor de ceremonie en als er dan erna nog tijd is kunnen de kinderen nog weg gebracht worden naar huis....aansluitend niet!
Anders zou ik het liever aansluitend doen....


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info