Nu Online
Momenteel zijn er 57 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijk met uitgebreide receptie, hoe formuleren op uitnodiging?

  9-7-2014 23:31:22
Hallo, wij geven omwille van de heel grote familie en kennissenkring in plaats van een echt avondfeest een 'deluxe' receptie waarbij wij meteen aan iedereen dezelfde uitnodiging sturen.

We zitten echter een beetje vast met hoe we dit precies moeten aankondigen op onze uitnodigingen. Als we gewoon receptie vermelden dan vinden wij dat we ons zelf wat te kort doen omdat we echt wel het beste voorzien voor de gasten. Misschien komen er velen wel niet opdagen omdat het volgens hun maar een gewoon glas is dat ze krijgen. Spreken we aan de andere kant van een walking dinner dan scheppen we misschien verwachtingen die niet uitkomen, en dit willen we ook niet. Bestaat er nog een andere formulering dan gewoon 'uitgebreide receptie'.

Om jullie een idee te geven, dit hebben we besproken met de zaal:

3 uur durend met cava in plaats van gewone schuimwijn, inclusief een open bar met alles wat ze in huis hebben.
In de eerste 2 uur zo'n 8 hapjes per uur, mogelijks nog met oesterbar.
In het laatste uur zouden ze dan rondkomen met echt kleine bordjes onder de vorm van 1 voorgerechtje, 1 hoofdgerechtje, en 1 klein dessertbordje. Daarna trekken wij ons terug met de héél dichte familie voor nog een verdere maaltijd.

Wat denken jullie?

JOP

Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2413


Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik10-7-2014 7:49:39

Hallo,
Wij hadden ook iets gelijkaardigs: iedereen dezelfde uitnodiging en iedereen hetzelfde. Bij ons was dit een soort walking dinner maar dan met bediening (iedereen krijgt zijn bordjes) + een uitgebreid dessertbuffet en nadien dansfeest. Wij hebben dit zelf onze dancing dinner evening genoemd. Ook omdat wij geen tafelschikking hadden, maar iedereen vrij kon kiezen waar ze stonden (allemaal hoge receptietafels met barkrukken).
We hebben ontzettend goede reacties gekregen op dit concept: het is eens iets anders dan een gewoon trouwfeest!
Waar (in welke zaal) doen jullie dit?
Succes!



Peter

 Meld misbruik10-7-2014 10:47:42

Voor een uitgebreide receptie: 'drinks & food' ?
Voor een uitgebreide receptie met band of DJ: 'drinks, food & dance'?

Een aanvangsuur en einduur opgeven, als er een einduur voorzien is tenminste. Bij een receptie van drie à vier uur verwachten de mensen wel hapjes en bordjes.
Succes!

DJ Peter
INFINITY.be
fun op je dansvloer



Marijke
4-10-2014
 Meld misbruik10-7-2014 11:20:25

Hey Chantal, superfijn idee! Wij plannen hetzelfde komende 4de oktober. We plannen een walking dinner, ook allemaal gerechtjes die worden gebracht en aansluitend ook dessert in walking dinner. We hebben ook geen vaste plaatsen, maar ik vroeg me af of dat allemaal goed kwam? Ik vind het een heel tof concept, maar krijg soms een beetje schrik! Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hoge tafeltjes met barkrukken waren wij ook van plan, gecombineerd met enkele tafels en een lounge gedeelte. Ik zou het fijn vinden wat meer te horen over jouw dag! Wij gaan ons feest doen in de Kattebroek in Dilbeek.

GRoetjes!



Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik10-7-2014 11:48:30

Marijke,
Ik heb je een bericht gestuurd
grtz



PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik10-7-2014 14:33:56

Hallo, wij trouwen ook op 4 oktober en doen ook geen uitgebreid buffet. Gewoon een goed glas( zen) drinken, met veel hapjes en veel dansen. Ik heb op de uitnodigingen geschreven : receptie met aansluiten dansfeest. Dan weten ze dat het geen buffet is en dat ze hapjes krijgen is zo ie zo meestal wel geweten. Bij jullie is het nog uitgebreider, dus denk ik wel dat je walking diner mag schrijven. Ze zullen zeker geen honger hebben en het is toch ook niet de bedoeling dat ze zich overeten.
gr:)



Pascale
4-10-2014
 Meld misbruik10-7-2014 20:42:30

Hallo,

Als ik lees wat jullie allemaal aanbieden, lijkt me dit toch wel een volwaardige maaltijd! Ik zou het een walking dinner noemen. Ik denk niet dat er iemand met honger naar huis zal gaan.

Succes!



JOP

 Meld misbruik10-7-2014 20:51:52

We weten het niet goed of we wel walking dinner durven zetten. We willen zeker geen verwachtingen scheppen die misschien niet voor iedereen zullen uitkomen.

Om 21h is het ook gedaan en trekken wij ons met de broers , zussen , ouders en grootouders terug voor nog een hoofdgerecht en dessert. Dus geen aansluitend dansfeest.



Pietje
1-2-2027
 Meld misbruik31-8-2023 20:17:23



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info