Terug naar overzicht
Hallo Peggy,Wij wonen momenteel nog in Mortsel en als we hier voor de kerk zouden trouwen, zouden we dat ook moeten doen. Maar omdat we voor ons huwelijk nog verhuizen trouwen we in een andere parochie, daar moet dat niet denk ik. Moeten morgen voor het eerst naar de pastoor van Zandhoven, dus dan weet ik waarschijnlijk meer.Ik heb wel eens naar zo'n onthaalgezin gebeld om te vragen wat het allemaal inhoudt. Het eerste gesprek is meer om te zien wat je van het huwelijk verwacht, ze geven ook tips over de mis, teksten misboekje, ...Bij ons moesten we dan een avond of dag gaan 'bezinnen'. Pas daarna zouden we naar de pastoor moeten gaan. Volgens die mevrouw van het onthaalgezin zou die bezinning verplicht zijn, als je dat niet zou doen zou je niet in ondertrouw mogen gaan. Ik weet niet of ze dit kunnen verplichten. Groetjes,Véro16/6/2007http:/veroenbilly.trouwen.com
Hi, wij zijn al een tijdje getrouwd. We hebben dit ook moeten doen en het was voor ons een vrij traumatische ervaring. We hebben de hele avond moeten babbelen over Jezus en hoe we Hem elke dag in ons leven integreren. Die mensen waren ook van het standpunt dat trouwen=kinderen krijgen, ze waren tegen anticonceptie enzo... In onze ogen zeer triestig. Natuurlijk is iedereen vrij om zijn eigen overtuiging te kiezen. Maar om verplicht 4 uur te spreken over God en Zijn Zoon en allerlei mirakels was héél erg vermoeiend. Dus je ziet, het kan alle kanten uit. Ik denk wel dat er moeilijk onderuit te komen valt. Greet
ik hou mijn hart al vast...Wij wonen al 10 jaar samen. Zijn er nog van die verrassingen?!