Nu Online
Momenteel zijn er 107 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

familie probleem met uitnodigingen

  6-5-2014 21:17:50
Heej heej,

Ik zit met een vraagje. Wij hebben een heel grote familie (langs beide kanten 24 kleinkinderen waarvan er verschillende ook al een partner hebben). In samenspraak met onze ouders hebben wij besloten om voor het diner naast getuigen en beste vrienden enkel tantes/nonkels te vragen. Neven en nichten worden uitgenodigd op het avondfeest met dessertenbuffet. Nu zitten wij met het probleem dat een heel deel van die neven/nichten nog thuis wonen waardoor ik dus niet weet hoe ik dat moet aanpakken met onze uitnodigingen. Naar die gezinnen sturen we maar 1 uitnodiging omdat de kinderen dus nog thuis wonen maar hoe maak ik dan best duidelijk dat mijn tante/nonkel wel heel de dag verwacht worden maar neef/nicht niet? Eerst dachten we met verschillende versies van uitnodigingen te werken maar dan wordt het hier heel ingewikkeld. Voorlopig staat op onze uitnodiging enkel de kerk vermeld en dan zouden we met kaartjes werken voor receptie (na de kerk), receptie, diner en dansfeest of enkel dansfeest maar dan zou ik dus nog iets moeten vinden om een onderscheid tussen tante/nonkel en neef/nicht te maken. Zijn er nog mensen die een gelijkaardig probleem hebben en hoe pakken jullie dit aan?

cecile
16-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1873


Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik6-5-2014 21:36:57

Wij hadden dit ook.
Wij hebben één hoofdkaart gemaakt met de kerk erop, en drie verschillende kleine kaartjes: receptie, receptie + avondfeest en avondfeest.
Op de kaartjes was ruimte om de namen van de gasten in te vullen.
Dus wij staken een kaartje receptie + avondfeest tussen de kaart voor tante en nonkel, en een kaartje avondfeest voor neef, nicht.
Dit is hoe wij het hebben gedaan :-)



sanne
6-9-2014
 Meld misbruik6-5-2014 22:29:48

Ik zou ze persoonlijk gaan rondbrengen dan, en mondeling een woordje uitleg geven :) dan kan je ook ineens de reden geven waarom het zo is, dan is dat ook meteen helder! :)



vicky
13-9-2014
 Meld misbruik7-5-2014 12:59:09

wij hebben ongeveer hetzelfde probleem, maar dan met de kinderen van broers en zussen, mijn man is de jongste van 8 kinderen, veel van hun kinderen zijn het huis uit en hebben eigen kinderen. wij hebben beslist om de thuiswonende kinderen uit te nodigen op het hele feest ( hoe kunnen die anders komen?) en de kinderen die het huis uit zijn komen voor het dessertbuffet. het is een hele regeling maar je moet vooral doen waar je je het best bij voelt.
veel succes



cecile
16-8-2014
 Meld misbruik7-5-2014 14:12:14

bedankt sofie, ik vind het een goed idee en dan kunnen we nog zien of we er uitleg bij gaan geven. ik ga het straks is aan mijn toekomstge voorstellen :)



Inge
29-8-2015
 Meld misbruik9-5-2014 14:37:12

Wij zijn zo ook opzoek naar ideeën omdan eigenlijk duidelijk te maken dat de kinderen er NIET bij zijn. Er zijn langs mijn verloofde zijn kant enkele nonkels en tantes die een andere mentaliteit van opvoeden hebben en willen hierdoor (omdat de kinderen niet luisteren en al helemaal niet zo nauw kijken met hun omgeving waarin ze zitten) onze dag niet laten verpesten, echter hebben we schrik dat die tantes/nonkels dit verkeerd gaan opvatten aangezien er mijn neven en nichten er wel bij zullen zijn (maar die zijn wel al ouder, tieners of al het huis uit)

Jullie ideeën hoe we dit subtiel kunnen aanbrengen?



Elyn
19-9-2014
 Meld misbruik23-5-2014 19:54:11

Hey Inge, wij hebben ons avondfeest 16+ gemaakt. Hebersoonlijk een mailtje gestuurd naar de tantes en nonkels, heb er geen problemen mee gehad...



Inge
29-8-2015
 Meld misbruik24-5-2014 9:08:33

Hey Elyn,

Zouden we inderdaad kunnen doen, het probleem is dat de bruidsmeisjes er wel bij zullen blijven en zij geen 16+ zijn. Dus het eigenlijk niet echt een 16+ feestje is/wordt.



Elyn
19-9-2014
 Meld misbruik24-5-2014 12:34:22

Dag Inge,

als je geen duidelijke lijn kan trekken wordt het natuurlijk wat moeilijker. Wat vinden de ouders van je verloofde ervan? Misschien kunnen zij wat helpen?



Inge
29-8-2015
 Meld misbruik25-5-2014 11:11:57

Hey Elyn,


Zij vinden als de kinderen niet expliciet op de uitnodiging staan zij er ook niet bij zijn, maar er zijn blijkbaar al feestjes geweest waar er die kinderen dan toch (ongevraagd) bij waren.

Voor hen dus even moeilijk hoe we dit moeten aanpakken :)



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info