Nu Online
Momenteel zijn er 103 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

oh help...

  2-5-2014 13:08:57
wij hebben ervoor gekozen zelf onze uitnodigingen te maken. De buitenkant staat zo goed als vast maar de binnenkant lukt niet zo goed.
ik had een tekst maar mijn mama (die de kaarten maakt) vond het nogal onduidelijk...

zij wil een duidelijk uitnodiging voor de daggasten en de avondgasten. maar daar zit ik dus vast... hoe doen jullie het?


groetjes!

annick
25-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1481


annick
25-10-2014
 Meld misbruik2-5-2014 13:14:18

dit is wat er nu staat... bijna iedereen die een uitnodiging krijgt wordt op de trouwfuif verwacht. maar is dit duidelijk beschreven of denken ze nu dat ze een hele dag MOETEN meelopen? want gemeentehuis en kerk zijn op vrijwillige basis.
en hoe kan ik dit ook in elkaar flansen voor de buren enzo zodat ze niet naar de fuif komen? gewoon ter kennismaking dus... alle tips welkom!!


Wij geven elkaar het JA-woord!

Op zaterdag 25 oktober 2014 in het gemeentehuis te Zwijndrecht om 11.00 uur.

Onze liefde zullen we bezegelen in de

St. Martinuskerk te Burcht om 15.00 uur.

Graag nodigen wij en onze ouders u uit om samen met ons deze te dag te beleven.

Nadien bent u van harte welkom vanaf 19.00 uur in de feestzaal van Chiro Zwijndrecht om samen met ons het glas te heffen en deze dag te vieren.

Of u al dan niet kan komen hadden we graag voor

1 september vernomen




mona
27-7-2013
 Meld misbruik2-5-2014 13:40:54

Ik vind het wel ok. De mensen weten meestal wel dat gemeentehuis op vrijwillige basis is. Dat staat toch nooit zo expliciet op een uitnodiging? De meeste uitnodigingen zien er qua tekst toch uit als deze? Lijkt me geen probleem. Als er mensen zijn die niet zeker zijn, dan bellen die je wel op hoor.



Lies

 Meld misbruik2-5-2014 13:50:09

Ik vind je uitnodiging wel duidelijk hoor.
Enige wat ik beetje gek vind is dat je je afvraagt hoe je ervoor kan zorgen dat buren niet naar de fuif komen? Want persoonlijk zou ik ze, als je ze niet wilt uitnodigen voor de fuif, dan zou ik ze ook geen uitnodiging bezorgen.

Zelf zou ik het een beetje vreemd vinden om wel een kaart te ontvangen, met de uren van de plechtigheid op, als ik verder eigenlijk niet verwacht word op het feest.



Pascale
4-10-2014
 Meld misbruik2-5-2014 14:02:33

Hé Sofie, waar ik als genodigde vragen bij zou hebben is het avondfeest. Het begint om 19u en het lijkt alsof er enkel drank is en geen eten. Op dit vroege uur zou ik als gast eten verwachten. Maar kan aan mij liggen hoor! ;-) Als er geen eten is, zou ik het een uurtje later laten beginnen.



annick
25-10-2014
 Meld misbruik2-5-2014 22:34:47

Goh omdat er eigelijk wel eten voorzien is. We hebben een frietkraam voorzien ipv hapjes voor de receptie. Die blijft tot middernacht staan.

Is het dan niet gebruikelijk om het uur erop te zetten? Ik kan er niet aan uit. :(



annick
25-10-2014
 Meld misbruik2-5-2014 22:39:09

Voor de buren van mijn ouders en zijn ouder en van ons dacht ik gewoon uit te sturen zodat ze weten wanneer we trouwden maar dat word dus niet gedaan?




Pascale
4-10-2014
 Meld misbruik3-5-2014 12:29:50

Ik zou dan ook vermelden dat er iets te eten is. Dat maakt het wat duidelijker. Anders hebben misschien al veel mensen gegeten omdat ze denken dat er niets is voorzien.
Blijkbaar is het niet meer de gewoonte om mensen gewoon in te lichten over je huwelijk. Dat heb ik hier toch al vaak gelezen. Al vind ik dit zelf wel leuk. Misschien moet je dan wel een aparte uitnodiging voorzien waar het feest niet op vermeld wordt.



inez
4-10-2014
 Meld misbruik3-5-2014 17:04:53

Idd moeilijk die teksten, maar ik denk dat het belangrijkste is dat je duidelijk bent, dat de mensen weten wat er van hen verwacht wordt/waarvoor zij uitgenodigd zijn.

Als je het wil doen zoals je zegt met dag- en avondgasten zou ik twee verschillende uitnodigingen maken. Ik denk wel idd zoals pascale zegt dat mensen enkel voor de ceremonie uitnodigen eignk niet meer echt gedaan word (ik denk dat de meesten er dan een receptie achteraan doen ofzo), maar als jij dat toch wil kan het natuurlijk wel vind ik.

Ik zou dan voor de daggasten het zo doen;
Wij geven elkaar het JA-woord!
Op zaterdag 25 oktober 2014 in het gemeentehuis te Zwijndrecht om 11.00 uur.
Onze liefde zullen we bezegelen in de
St. Martinuskerk te Burcht om 15.00 uur.
Graag nodigen wij en onze ouders u uit om samen met ons deze te dag te beleven.
en dan voor de anderen die wel naar het feest komen heel de tekst. Vermelden dat jullie eten voorzien is mss wel duidelijk. Als ik om 20u verwacht zou worden zou ik er van uitgaan dat er geen eten voorzien wordt, als ik om 18u uitgenodigd werd zou ik wel van eten uitgaan, maar 19u dan zou ik zelf twijfelen...

Groetjes



Evy
6-9-2014
 Meld misbruik4-5-2014 10:28:44

Wij hebben... graag nodigen wij u uit om samen met ons getuige te zijn van deze viering, de mensen kunnen dus vrijblijvend naar de kerk komen

voor de mensen die de hele dag uitgenodigd zijn hebben wij er een apart kaartje bijgestopt (Graag willen we dat jullie en hele dag met ons zullen vieren, jullie worden om 10.30u verwacht aan het huis......enzoverder)

Mocht ik die tekst als uitnodiging krijgen zou ik persoonlijk eerlijk gezegd van de veronderstelling zijn dat je ons een hele dag verwacht. Maar dat is iedereen zijn eigen mening uiteraard

veel succes nog groetjes



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info