Nu Online
Momenteel zijn er 62 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Indien je geen kadotip vermeldt op de uitnodiging...

  29-4-2014 13:09:28
Kleine discussie hier: ik wil geen kadotip (envelopje en evt. rekeningnr.) op de uitnodiging omdat ik (a) een strakke uitnodiging met zo weinig mogelijk tekst wil en (b) er van uitga dat de genodigden die iets willen geven een envelopje of een bon zullen bij hebben of - zij die er niet bij kunnen zijn bvb. - ons rekeningnr. zullen vragen.

Maar mijn aanstaande vreest dat, als we geen kadotip erop zetten, we lelijke vazen of huishoudtoestellen zullen krijgen. ;)

We wonen bijna 10 jaar samen en hebben twee kindjes. Ik denk dat onze gasten wel weten hoe ze ons kunnen plezieren...

Zijn er hier ervaringsdeskundigen?

Joke
4-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 2360


Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik29-4-2014 15:27:01

Dag Joke,

Ik denk inderdaad dat de mensen wel een envelopje zullen geven in dat geval en geen vazen of wat dan ook, maar hou er dan wel rekening mee dat je die dag / avond vrij veel cash zal hebben. En dat zou ik persoonlijk niet leuk of confortabel vinden. Ik zou in dat geval toch opteren voor een rekeningnummer, want er van uit gaan dat mensen dit zullen vragen, dat zou ik dan ook weer niet doen.
Moeilijk idd...
:-)

Groetjes,
Chantal



Mart
19-10-2013
 Meld misbruik29-4-2014 15:32:15

Ik denk als je van iedereen geld wil krijgen dat je best toch iets opzet. Vazen en huishoudtoestellen gaan ze nu niet bij hebben denk, maar misschien wel een hele hoop bongobonnen of andere bonnen. Als je hoopt dat mensen geld storten als ze niet komen dan zou ik zeker een rekeningnummer erop zetten. Wij hadden enkel een envelopje erop staan omdat wij zelf niets wilden ontvangen als ze er niet bij konden zijn. En niemand heeft rekeningnummer gevraagd. Doe ik eerlijk gezegd ook zelf niet, als ik niet kan gaan naar een trouw. Tenzij er word samengelegd met collega's ofzo.

Mijn Schoonvader woont in buitenland en stort dus wel telkens als er kinderen van hun vrienden trouwen ofzo en was dus wel teleurgesteld dat wij dat niet gekregen hebben. Hij had verwacht dat die mensen het ook zouden doen als zijn kinderen zouden trouwen, maar omdat wij geen rek. nummer erop staan hadden is dat niet gebeurd.

Meer en meer koppels willen ook niets ontvangen en zetten dat soms uitdrukkelijk op hun uitnodiging. dus msn komen er wel mensen met lege handen als je er niets opzet.



Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik29-4-2014 16:12:12

Wij hebben er gewoon op gezet dat ons grootste plezier hun aanwezigheid is, maar dat indien ze iets willen geven een projectendoos zal klaarstaan in de zaal of op het rek nr. xxxx
En we hebben ondertussen al geld ontvangen, dus ik denk wel dat dat gedaan mag worden :)
Er zijn ook sowieso mensen die het liever in cash geven, wij bv omdat we dat persoonlijker vinden, maar dat is ieder voor zich eh :)



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik29-4-2014 18:04:21

Hier een partner die een cadeautip eigenlijk niet zag zitten.
Maar uiteindelijk is er wel een rekeningnummer op beland met als mededeling dat ze onze huwelijksreis mogen helpen sponsoren (als ze dat willen, niemand is verplicht uiteraard).

Van zijn kant van de familie gaan we wat vieze blikken krijgen - want daar is een cadeautip en vragen om geld "not done" - maar aangezien ze daar met 10 zijn en ik voor de rest 70 man van mijn kant uitnodig en een paar vrienden (en het daar wel de gewoonte is), heb ik mijn slag thuis gehaald ...


Komen ze zonder cadeau of iets, zijn ze even welkom bovendien :). Maar ik kreeg hier en daar al vragen van mijn kant van de familie en van mijn werk wat we wilden hebben.



inne
9-8-2014
 Meld misbruik30-4-2014 13:50:07

Ik heb al via gehoord dat er nu al gasten aan het kijken zijn om een bongobon of dergelijke te geven. Zo een zonde van het geld omdat ik deze bonnen altijd kan weggooien door tijdsgebrek. Ik ga zeker een envelopje op mijn uitnodiging te zetten om de bonnen en dergelijke wat te beperken.



Ann
23-8-2014
 Meld misbruik8-5-2014 14:48:22

Ik heb zelf al meerdere uitnodigingen ontvangen waar het rekeningnummer niet op de uitnodiging zelf stond geschreven maar op een apart klein kaartje met dan een tekstje bij zoals bvb 'Omdat wij de volgende dag op huwelijksreis gaan, hebben bloemen en planten geen lang bestaan. Willen jullie ons op deze dag toch graag iets geven, aan een bijdrage voor onze reis zullen wij veel plezier beleven.'

En dan een enveloppe gevolgd door rekening nummer...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info