Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe de recepties plannen

  21-4-2014 17:25:57
Dag medebruidjes!

We zijn bezig aan onze uitnodiging, maar we zijn nog aan het twijfelen over de planning. Natuurlijk moet je de uren wel juist weten om dit te kunnen vermelden. Vandaar dat ik eens bij jullie ten rade kom! Voorlopig ziet onze planning er zo uit:
15u: Mis
16u30: (afloop mis met uitloop/drankje)
17u: vertrek naar zaal (op ongeveer één km) en nemen foto's bij de zaal met de familie (foto's van ons ervoor)
18u: receptie voor gasten receptie
19u: avondgasten komen toe
19u30 (of 20u): start avondfeest

Er staat echter nog niets vast qua uren. We kunnen onze mis ook vroeger plannen, maar zo kunnen onze jonge bruidskindjes ook nog een namiddagdutje doen. Wij gaan met een bus naar de zaal en blijkbaar wordt er aan de bus ook een drankje geschonken (ik weet er zelf de details nog niet van, want het vervoer is een cadeau van onze schoonouders).

Is 18u niet te laat om te beginnen aan de receptie?

En hoe doen de meeste de recepties? Ik dacht bijvoorbeeld om 18u receptiegasten laten toekomen tot 19u30 en van 19u komen ook de avondgasten toe. Voor hen een korte receptie van half uurtje à 45 min. Of zouden jullie pas na de receptiegasten de avondgasten laten toekomen?

We kunnen nog kiezen tussen receptie van anderhalf uur of twee uur, dus alle suggesties zijn welkom, maar ik vraag me af of een receptie van twee uur voor ons niet te lang zal zijn. Aan de andere kant is een receptie van anderhalf uur niet te kort voor mensen die van ver moeten komen?


Lies

Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1543


Severien
18-7-2014
 Meld misbruik21-4-2014 18:09:21

Wij zitten met exact hetzelfde probleem.
De mis is rond 14u30 of 15u dus zullen we maar ten vroegste rond 16u of 16u30 kunnen vertrekken naar de zaal.

In andere woorden: ofwel komen we rond 16u45 ofwel rond 17u15 toe in de zaal wat dus betekent dat we 1e receptie pas rond 17u30 kunnen laten starten in dat laatste geval.
Maar als die dan 2 uur duurt, vb. tot 19u30 en we laten dan de avondgasten toekomen, dan is dit volgens de mensen van de zaal veel te druk voor ons. Zij vinden dat er zeker een halfuur tussen de 1e receptie en het avondfeest moet zitten. Maar dat is niet zo handig voor onze planning ;-)

We kunnen de 2 recepties ook samen doen maar dan komen we aan wss 220 à 270 man (afhankelijk van hoeveel er komen / afzeggen) wat volgens sommigen ook te veel is voor ons (om allemaal handjes te schudden ed.).

Ik begrijp je probleem dus ;-)



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik21-4-2014 18:34:20

Wij weten nog niet goed wanneer de mis zal zijn: 14 uur, 14u30 of 15 uur.
Zitten wel met een feestzaal die toch wel bijna 3 kwartier rijden is en daar moeten nog foto's genomen worden van ons en met de familie, dus niet iedereen kan of mag rechtstreeks mee naar de feestzaal. (Daarom ook dat wij nog wel wat tijd moeten hebben daar, dus de mis misschien wat vroeger moet...)

Ik vind 18 uur voor receptie best oké hoor.
Hier is het beetje de traditie dat receptie begint om 18u30, iedereen mag vanaf dan komen (receptie -en avondgasten).
Rond 20 uur (wordt normaal afgeroepen) mogen de avondgasten dan naar de zaal waar het diner plaats vindt, de andere gaan dan gewoon naar huis :-))



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik21-4-2014 18:37:22

Ik weet trouwens van niet beter dat de bruid, bruidegom en ouders opgesteld staan ergens aan de 'inkom' zodat iedereen een handje komt schudden die toekomt. ;-)
Zou het toch ook zo willen op mijn trouw, vergeet je ook niemand !



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik21-4-2014 20:06:24

Wij trouwen om 13u voor te kerk... Een beetje een verveld uur, maar anders kunnen wij geen foto's meer nemen...

Wij zien elkaar pas IN de kerk voor het eerst - dus foto's moet erna...



bieke
4-4-2015
 Meld misbruik24-4-2014 15:25:34

18 u voor receptie is nogal laat denk ik. als je receptie met hapjes hebt en erna eten, gaan je gasten niet veel meer kunnen eten, afhankelijk van hoelang je receptie duurt natuurlijk...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info