Terug naar overzicht
Hoi,Ik denk dat er binnenkort wel veel zaken zullen zijn die een rookruimte of rooksalon zullen voorzien. Dat zou me toch logisch lijken als je in een feestzaal geen enkele plaats zou hebben om te gaan roken en iedereen buiten zou moeten staan.informeer eens bij jullie zaal en dan zal er al een kopzorg minder zijn.groetjes
Hey,Ik heb mij ook al die vraag gesteld. Maar ik heb al horen vallen dat, omdat je trouwfeest een privé gelegenheid is, je misschien wel zou kunnen roken in de zaal.In de familie en vriendenkring zitten er ook rokers en het zou inderdaad maar raar zijn om ze daar buiten in de regen te zien staan.
hey,We hebben vandaag een berichtje gekregen waar we ons feest gaan doen en ze vertelde mij dat er een aparte afgesloten rookkamer aanwezig is.groetjes 22/09/2007
Mijn vriend werkt in de Cortina en hij zei dat de familie beslist of er gerookt wordt of niet op het feest, dit moet wel vooraf afgesproken worden.
hallo, wij konden kiezen of er mocht gerookt worden of niet. Aangezien er bij ons heel weinig rokers zijn, zal er bij ons niet gerookt mogen worden. Maar het kon wel.
Hallo,Wij kozen voor een niet-rokersfeest en waren achteraf heel blij. JE kleren stinken niet, je ogen prikken niet, je eten smaakt beter en kan ook langer blijven staan bij buffet. De rokers zelf hadden er ook helemaal geen probleem mee. Wij voorzagen wel een apart rokerssalonnetje op het overdekte terras maar dit werd niet eens gebruikt. Zowel rokers als niet rokers gingen nu en dan een frisse neus halen - warme zomer - en genoten van het domein (natuurlijk hadden we wel een mooie tuin...)Ik zou voor het niet-roken gaan en ben zelf een ex-roker dus weet hoe hard het afzien is maar het scheelt je heel wat in ongemakken...
Als je de wet er op naleest is het eigenlijk heel simpel.Er mag niet gerookt worden. Doch een rookkamer is toegelaten.is je trouwfeest echter in de plaatselijke parochiezaal welke een polyvalente zaal is mag er 1 niet gerookt worden en 2 er mag zelfs geen rookruimte voorzien zijn ... buiten roken is dan de boodschap.alles is terug te vinden op : https://portal.health.fgov.be/portal/page?_pageid=56,80... prijs u gelukkig ... in californie moet je buiten gaan roken maar riskeer het niet je glas champagne mee naar buiten te nemen zonder dat je het in een broodzak propt of je gaat alsnog achter de traliesBart
Hey,Ik had naar aanleiding van je bericht een mail gestuurd naar onze feestzaal met de vraag of er gerookt mag worden. Wij hebben de pech dat er binnen niet gerookt mag worden. Zelfs niet meer in de daartoe voorziene ruimte. Deze was afgekeurd door de inspectie.Persoonlijk vind ik het niet erg, maar wat als je slecht weer hebt??? Ons huwelijk vindt 14 juli plaats, hopen maar op goed weer dan.Groetjes
Hallo,Omdat het trouwfeest een privefeest is mogen wij zelf beslissen of er wel of niet gerookt wordt. Wij hebben zelf beslist dat zolang er gegeten wordt,de rokers op dat gebied onze wens moeten respecteren en niet roken zolang er gasten zijn die eten. Ik kan het persoonlijk zelf niet hebben,als ik nog aan het eten iemand anders,zonder te vragen begint te roken,er is nog altijd zoiets als elementaire beleefdheid. Ik ben geen anti-roker,want mijn partner en onze beste vrienden roken.Ik denk dat vooraf goede duidelijke afspraken maken heel belangrijk is.