Nu Online
Momenteel zijn er 71 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dresscode omschrijven op de uitnodiging

  28-3-2014 8:46:53

Hey allemaal,

Wij hebben gekozen voor een galabal. We vinden dat dit iets extra's geeft aan ons huwelijksfeest. Het zou leuk zijn dat er zoveel mogelijk mannen in kostuum komen, maar we ze verplichten niet. Ook voor de vrouwen verwachten we geen lange kleden. Ze moeten zich goed voelen in wat ze dragen en het bij voorkeur nog kunnen afdragen.

Maar hoe zet je dat nu op de uitnodiging? Ik kom niet verder van het volgende:

dresscode: low-budget-gala

dresscode: gala-your-syle

Hebben jullie een suggestie?

Bedankt!

Evelien


Evelien
30-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1274


gerda

 Meld misbruik28-3-2014 10:05:26

Low-budget-gala vind ik alleszins niet klinken. Gala en low-budget spreken mekaar tegen...



Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik28-3-2014 10:12:37

Kan je het niet algemeen "wedding in style" of zo noemen? Dat klinkt niet zo strak als "gala" en geeft toch aan dat je het iet te casual wil?



gerda

 Meld misbruik28-3-2014 10:23:14

Ik zou hier zetten: stadskleding of tenue de ville. De mannen worden dan verwacht in kostuum met das, de vrouwen in een feestelijke jurk.



LiseV
5-4-2014
 Meld misbruik28-3-2014 10:51:03

Zeker niet low-budget gala!!!
Persoonlijk zou ik ook het woord 'gala' niet gebruiken als je niet verwacht dat vrouwen in een lange jurk komen.

Ik ben voorstander van de optie van Chantal 'wedding in style'
Of eenvoudig: ' feestelijke kledij'

Succes met de keuze!



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik28-3-2014 12:54:05

Gerda heeft de correcte term gebruikt voor de kledij die jij wilt, is de officiële benaming trouwens:-) Gerda was jij niet degene die meer dan 30j gehuwd was? Ervaring te over!!!



Evelien
30-8-2014
 Meld misbruik28-3-2014 16:17:40

Dank je wel voor de reacties. Ik denk dat 'feestelijke kledij' de meest duidelijke is voor iedereen. We hebben wel tegen iedereen gezegd dat het een galabal wordt, dus we moeten er wel iets van zeggen. Maar ik denk dat ik het zo kan oplossen:


Bovenaan --> Haal je beste kostuum of mooist jurk maar boven, want ons avondfeest wordt een galabal in walking-diner-style.

Onderaan --> Dresscode: feestelijke kledij


Wat denken jullie hier van?

P.S. Ik vind de voorbeeldteksten veel te stijf. Daarom heb ik voor mijn uitnodiging eigen teksten geschreven.






gerda

 Meld misbruik28-3-2014 17:10:40

Je haalt 2 dingen door elkaar :-) Voor een galabal worden mannen defnitief verwacht in een zgn. rokkostuum en vrouwen dragen dan steevast een lange jurk. Met de tekst die jij hierboven aanhaalt wordt het wel verwarrend voor je gasten. Ik zou de term 'galabal' hier niet gebruiken.





Eline
20-9-2014
 Meld misbruik1-4-2014 11:55:42

Ik vind het ook nogal verwarrend! Waarom gebruik je niet gewoon de term 'avondkledij'. Ik vermoed dat dat voor iedereen duidelijk is.



Renate
26-7-2014
 Meld misbruik3-4-2014 11:23:41

Gala = smoking en lange jurken
Stadskledij = kostuum en chique jurkjes (dus eigenlijk geen lange jurken)

Denk ik toch


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info