Nu Online
Momenteel zijn er 10 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geen rekeningnummer op uitnodiging

  24-3-2014 19:23:51
Hoi,

Vinden jullie het raar dat wij ervoor kiezen om bij kadotip enkel een enveloppe te zetten en geen rekeningnummer?
Mijn ouders vonden dat precies geen goed idee.
Wat denken jullie?

inneke
21-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 28 | Gelezen: 2112


Natalie
6-6-2014
 Meld misbruik24-3-2014 19:27:36

Wij hebben ook geen rekeningnummer erop gezet. enkel enveloppe



Julie
27-9-2014
 Meld misbruik24-3-2014 19:29:22

wij gaan wel voor een rekeningnummer, wij willen zo weinig mogelijk cash geld op het avondfeest hebben. Je weet maar nooit...



anke
24-5-2014
 Meld misbruik24-3-2014 19:29:33

Wij hebben wel rekenignnummer, maar zonder kan ook wel. Ik denk toch dat de meeste mensen de avond zelf een envelopje gaan bijhebben en dat er bijna niemand stort.



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik24-3-2014 19:31:37

Bij ons hebben er heel veel gestort, hoor! Toch zeker de helft. Er hebben op die manier ook een aantal mensen iets gegeven die niet konden komen...



Carolien
28-9-2013
 Meld misbruik24-3-2014 19:42:18

Ja dat is waar wat Delphine zegt, soms krijg je een cadeau van mensen die er niet bij konden zijn en je toch proficiat willen wensen op die manier, wij zijn daar aangenaam van verrast geweest!



Mieke
24-5-2014
 Meld misbruik24-3-2014 19:46:50

Wij hebben ook enkel een envelopje genomen, tja, een rekeningnummer kan wel handig zijn inderdaad, nu ja, dan kunnen we lekker tellen als we thuis komen ;)



Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik24-3-2014 19:51:58

Wij twijfelden hier ook over. Uiteindelijk is het enkel een envelopje geworden.
groetjes



Karen
14-6-2014
 Meld misbruik24-3-2014 19:53:46

Wij hebben enkel een envelopje genomen met als reden.
Stel nu dat er mensen komen en zeggen dat ze gaan storten en het dan toch vergeten.
Ik zou er ook geen zicht op hebben zo moet ik continu de rekening checken.
Grtjs



kelly
2-5-2014
 Meld misbruik24-3-2014 19:55:17

ook hier twijfels , maar uiteindelijk toch enkel enveloppe erop gezet

mijn oma vond het wel spijtig want ze stort het liever , nu ja ik ga haar dan toch mijn rekeningnr doorgeven




Melissa
27-6-2014
 Meld misbruik24-3-2014 20:28:18

Wij gaan voor een envelopje en rekeningnummer. Zo kunnen de mensen kiezen wat ze liefst willen.



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik24-3-2014 21:22:51

Hier hoogstwaarschijnlijk een envelopje en wie het mij persoonlijk vraagt, krijgt een rekeningnummer.

Vindt zelf enkel een rekeningnummer echt wel onpersoonlijk.



inneke
21-6-2014
 Meld misbruik24-3-2014 21:32:20

Oef ik ben blij deze reacties te lezen. Allemaal met goede redenen om het wel of niet te doen.
Groetjes Inneke



krista
9-8-2013
 Meld misbruik24-3-2014 21:36:08

Inneke, ik heb het gevoel als je het rekeningnummer erop zet dat er mensen komen en niets geven... Je het gevoel geven dat ze iets gestort hebben en uiteindelijk geen enveloppe geven noch iets storten...
Dus ik ben voorstander van een enveloppe...
Succes ermee, wat je ook kiest...



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik24-3-2014 21:43:55

Ik persoonlijk ga zelf niet graag naar feesten mét rekeningnummer.

Ik voel me dan altijd verplicht om bloemetjes, ... te gaan halen. Anders heb je geen cadeau om 'af-te-geven'.
Persoonlijk vind ik dat toffer :-)



Shari
30-4-2014
 Meld misbruik24-3-2014 21:55:20

ik heb gewoon gezet er op gezet ' indien je ons een geschenkje wilt geven gelieve dan aan ons potje voor ons toekomstig huisje, boompje en beestje te spenderen' want ik wou het er ook niet te duidelijk op zetten en iedereen weet dat we aan het sparen zijn voor een huisje en kindje dus :D



Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik25-3-2014 6:44:13

Wij hebben gewoon niks op onze uitnodiging geschreven. Ik denk dat de meeste mensen tegenwoordig een centje meebrengen wanneer ze naar een huwelijksfeest gaan, hoewel dit niet verplicht is natuurlijk!
En gezien we al 3 kids hebben, veronderstelde ik dat de meeste mensen dat wel logisch zouden vinden ;-)



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik25-3-2014 8:17:48

ik heb onderaan de uitnodigingen geschreven: komt de gedachte aan een cadeautje bij je op, stop deze dan gerust in een enveloppe.

Had er zelf nog niet bij stil gestaan om ons rekeningnummer bij te zetten, maar zoals verschillende mensen hier al zeggen denk ik dat het niet altijd overzichtelijk is.



Sabrina
20-9-2014
 Meld misbruik25-3-2014 9:32:23

Voorlopig staat er bij ons:
'bloemen en planten daar hebben wij niets aan, daar wij de volgende dag reeds op de luchthaven staan.'
Misschien dat er daaronder nog komt:
'cadeautip: teken van enveloppe'



samantha
3-5-2014
 Meld misbruik25-3-2014 9:40:03

Hallo ,

Ik vind dit niet raar

wij hebben het zelf ook gedaan

er worden meestal nooit rekeningnummers opgezet enkel een enveloppe maar dan moet we wel een doos of dergelijke voorzien dat de mensen het in de doos ofzo zelf kunnen steken :-)




mona
27-7-2013
 Meld misbruik25-3-2014 10:22:49

Wij hebben zelfs helemaal geen cadeautip gegeven op de uitnodiging, geen rekeningnummer, geen envelopje. Eén tante heeft ons rekeningnummer gevraagd omdat ze van haar kant van de familie het geld verzameld had en wilde storten. Van de rest hebben we allemaal een envelopje gekregen.



evy

 Meld misbruik25-3-2014 11:30:23

Wij hebben er een tekstje bijgezet dat we het geld zouden besteden voor onze huwelijksreis (gezien we al een huis hebben en niet direct verbouwing op het oog hebben). En met daarbij ons rekeningnummer (de dag nadien vertrekken we al en dan is het niet zo handig om super veel cash geld in huis te hebben). Of dit overzichtelijk is, maakt ons niet echt veel uit... wat we krijgen is goed meegenomen, indien er mensen zijn die niets geven, so be it. We zullen zeker niemand met de vinger wijzen omdat ze niets hebben gestort of geen envelope of cadeau hebben meegebracht.



Evy
6-9-2014
 Meld misbruik25-3-2014 11:34:37

Hier ook enkel een enveloppe met de tekst jullie aanwezigheid gelukwensen en lach zijn de mooiste geschenken op onze huwelijksdag mocht je ons toch willen verassen hopen wij dat het in een envelopje mag passen.

Wij weten uit het verleden reeds van mensen dat het wel degelijk gebeurd is die idd zeiden van we gaan op de rekening storten en het nooit gedaan hebben.




Herta
19-7-2014
 Meld misbruik25-3-2014 12:42:06

Hallo,
let er wel op dat jullie dan een kistje of iets dergelijks hebben voor de enveloppes of eventueel iemand die er een oogje op kan houden. Wij zullen een ruimtje krijgen in onze feestlokatie die we kunnen afsluiten, daar kunnen we dan alles stellen wat geen pootjes mag krijgen. We zullen de sleutel ook 's avonds meekrijgen zodat we daar alles kunnen laten staan en afsluiten en de volgende dag kunnen gaan ophalen.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik25-3-2014 13:57:14

Wij hadden idd ook een koffertje voor de envelopjes en hebben dat in een kleedkamertje gezet waar we de sleutel van gekregen hadden.



inneke
21-6-2014
 Meld misbruik25-3-2014 14:38:42

Ha ik ben zo blij met de reacties.
Ik ben blij dat ik gekozen heb om gene nummer er op te zetten. En wel om de reden die velen hier aangeven, mensen komen niet graag met lege handen. Ze voelen zich dan misschien toch verplicht om iets te halen, plantje of bloemen.
Ik wil, klinkt cliché, dat de mensen aanwezig zijn , enkel en alleen omdat we hen tof vinden. Ik hoef geen kado, geen centjes of wat dan ook. Alleen blije gezichten.
Hoewel? Ondanks volledig gesetteld te zijn, een friteuse missen we nog ;-)

Bedankt voor de reacties xxx



debora
18-7-2014
 Meld misbruik25-3-2014 19:42:22

Wij hebben wel een rekeningnummer gezet, maar eigenlijk is dit niet bedoeld voor de mensen die komen.

We nodigen ook familie uit Italië uit, de kans dat ze kunnen komen, zal zeer klein zijn. Meestal geven ze dan de volgende keer dat iemand gaat een envelop met geld mee, nu kunnen ze het gewoon storten. Beetje makkelijker voor hun..




Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik25-3-2014 19:45:14

Wij hadden zowel rekeningnr als envelopje op de uitnodiging. We hebben heel wat stortingen gehad, ook van mensen die wel kwamen. Zij hadden de dag zelf dan gewoon een kaartje bij. Als er mensen je niets willen geven dan helpt het volgens mij niet om enkel een envelopje te schrijven. Ik zit hier ondertussen 3 jaar op het forum en heb al vanalles gelezen: van geen stortingen tot lege envelopjes tot heel kleine cadeaus. Het zal dus niet afhangen van wat je schrijft maar van je genodigden. Kies dus gewoon waar jij je het best bij voelt.



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik27-3-2014 9:17:28

Wij hadden enkel een rekeningnummer vermeld (ik zie eigenlijk niet waarom dat onpersoonlijker zou zijn dan een envelopje). De meeste gasten hebben overgeschreven, sommigen hadden een enveloppe mee. Net zoals bij Rebecca hadden de meeste gasten een kaartje mee. Zo doen wij het zelf ook altijd: geld overschrijven en een kaartje meenemen.
Ik was overigens maar wat blij dat de meesten overgeschreven hadden, ik zou niet graag zoveel cash in huis gehad hebben, want dat ging over echt héél veel geld.

Wij hebben het zelf niet meegemaakt, maar ik heb het ook al vaak gehoord, de lege-enveloppenverhalen. Een envelopje op de uitnodiging is dus geen garantie dat je van iedereen iets krijgt ;-) Een rekeningnummer vermelden is dan weer handig voor de mensen die niet (kunnen) komen, maar toch iets willen geven. Mensen die liever een enveloppe (of cadeau) geven, doen dat toch, wat je ook op je uitnodiging schrijft.
Maar 't is jouw feest, jouw uitnodiging en je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info