Nu Online
Momenteel zijn er 135 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

safari: malariapillen nodig?

6-1-2007 11:25:22
Hallo,
wij overwegen om als huwelijksreis (juli) op safari te gaan, waarschijnlijk Kenya of Tanzania. Maar na ons huwelijk willen we het liefst zo snel mogelijk zwanger worden. Dus zoeken we een bestemming waar ik geen malariapillen voor hoef te nemen. Zijn malariapillen nodig voor deze landen? Of zijn er andere bestemmingen waar we ook een safari kunnen doen, en geen pillen moeten slikken?

alvast bedankt, Elise

Elise
13-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 384

Kristel

Meld misbruik6-1-2007 12:36:48

Hallo Elise,

Je kan dit nagaan op www.itg.be
Dit is de site van het tropisch instituut voor geneeskunde.

Maartje
13-10-2007
 Meld misbruik6-1-2007 14:25:50

Hey,

Wij gaan ook op safari naar Kenia als huwelijksreis. Onze huisarts zei dat we zeker malariapillen moeten nemen. Het risico is te groot als je ze niet neemt, zei hij.

Groetjes
Maartje
13/10/2007

ilse

Meld misbruik7-1-2007 12:59:34

Hallo,
Voor Kenia heb je inderdaad wel zeker malaiapillen nodig. Maar waarom zou dit een probleem zijn? Wij hebben er vorig jaar ook genomen om naar Sri Lanka te gaan en als je Malarone neemt heb je nergens last van..wel niet de meest goedkopen maar dan ben je tenminste zeker dat je geen nevenwerkingen hebt wat bij de rest wel mogelijk is..Wat een eventuele zwangerschapswens betreft, een maand na de laatste inname mag je zwanger worden..
groetjes,
Ilse

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik8-1-2007 13:56:03

Hallo,

ik heb ook Malarone genomen toen ik naar Kameroen ging en ben er heel tevreden over. Ik heb geen bijwerkingen gehad. Wat die zwangerschap betreft, praat best een met je gynaecoloog. Moest ik van jou zijn dan zou ik me niet laten afschrikken door malariapillen. Zo een reis is echt een levenservaring dus zeker doen!

groetjes
Isabel
110807

Klara
2-6-2007
 Meld misbruik8-1-2007 18:07:46

Hi Elise,

Wij hebben dit weekend besloten van (als alles goed loopt) ook op safari te gaan in het zuidelijk deel van afrika. Waar gaan jullie juist naartoe? Gaan jullie gewoon met z'n tweetjes op stap of sluit je je aan bij een groep (veiligheid?)? En via welk agentschap leg je je reis vast??

Ik ben heel benieuwd, bij ons is het nog maar een idee!

Klaar

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...