Nu Online
Momenteel zijn er 161 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

de enige genodigden die ik heb haeke 1 voor 1 af :'(

  20-1-2014 12:45:45
hoi mede bruiden en gommen :'(

wat een triestig verhaal vandaag,zoals ik al zei,we komen beiden niet meer overeen met onze ouders,dus mensen die ruzie maken op onze huwelijk is uit den boze!
we nodigen zijn oom en tante (broer van zijn moeder) en 2 neven van hem met hun vrouwen,zijn eerste neef kan (zogezegd) geen verlof nemen,ze wisten al lang dat we op die dag zouden trouwen,maar tevergeefs,da zijn al 2 personen minder,
zijn andere neef verteld ons dat ze niet wisten dat er geen kinderen aanwezig zijn op ons huwelijk,we willen een huwelijk zonder kinderen,ze wisten dit ook al lang genoeg nog voor ze uitnodigingen kregen.
nu weten ze niet wat ze met hun kinderen moeten doen,die meisjes zijn 11 en 14 ze kunnen heus toch bij een vriendin logeren ofzo,of bij oma en opa?
dus ze weten niet of ze kunnen komen,dus ik vermoed dat ik gauw mijn antwoord zal krijgen van het zal niet gaan.
iedereen haakt af omdat er geen kinderen gewenst zijn,maar iedereen wist dit al lang op voorhand,er zijn nog koppels die dit wensen een huwelijk zonder kinderen,toch?
dus we zullen maar met zijn 4'een zijn :(
onze getuigen hebben 1 kind (zijn tante uit een vorige relatie)
die woont bij zijn moeder en is 19 jaar,ze kan hem ergens terecht brengen,zo zie je maar dat niet iedereen mee gediend is dat er geen kinderen gewenst zijn.
wij zijn ook nar het huwelijk geweest van zijn ene neef (ook zonder wens van kinderen)zelf hadden ze toen nog geen kids,en nu lappen ze ons dit,pff
wat een domper zeg,wie had dat nu gedacht om te trouwen met maar 2 genodigden??broer en zussen komen ook nie overeen,te slecht verleden beiden.vrienden hebben we eigenlijk niet,we zijn nogal huismussen.
wel jammer dat ik dan een trouwkleed koop,want met je trouwkleed moet je toch een beetje kunnen pronken toch?
vind dit echt een afgang hoor :'( ben er niet goed van.

liefs van een verdrietige bruidje :'(

sandrine
14-3-2014
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1681


mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-1-2014 13:16:03

Hebben jullie dan geen behoefte aan vriendschap of zin om vrienden te maken? Ik zou het me niet kunnen voorstellen met zo weinig mensen te trouwen. Ik vond het heel leuk dat te delen met vrienden en goeie kennissen. Daar zijn mensen bij met wie ik op school gezeten heb, vrienden van de scouts van vroeger, iemand die ik op de trein op weg naar het werk heb leren kennen (dagelijks op dezelfde trein, elke dag babbeltje slaan, zo leer je mekaar snel goed kennen), vrienden van mijn man die zijn interesse voor auto's delen en mekaar ontmoeten op oldtimermeetings of andere autohappenings, vrienden-van-vrienden die ook onze vrienden zijn geworden door samen naar festivalletjes te gaan, collega's van huidig werk of vorige jobs, mensen uit sportclubs, van 't jeugdhuis, twee broers van een vriendin van mij waar we ondertussen ook bevriend mee zijn (en met hun vriendinnen en vrouwen klikt het ook), er zijn zelfs mensen die we via internet leren kennen hebben (op een forum, en dan beginnen chatten en uiteindelijk in het echt afgesproken), onze buurman, een vriend van onze buurman die wekelijks mee komt kaarten met hem en mijn man (en die man is ook een buurman van mijn ouders toevallig). Tel daar nog de familie bij (niet speciaal grote familie + vaderskant van mijn man was ook niet aanwezig omdat dat niet zo goed klikt) en zo kwamen we toch aan zo'n 100 mensen.

Misschien moet je toch wat 'uit je kot' komen? Je beleeft toch veel meer, en 't is toch fijn om af en toe eens een ervaring te delen met iemand?

Je hebt kindjes, dus kan je niet eens een andere mama aanspreken aan de schoolpoort ofzo (om vb. zoontje/dochtertje uit te nodigen om te komen spelen)? Of als je je kindje gaat wegbrengen/halen op een verjaardagsfeestje? Dan kan je toch es vragen of ze geen zin heeft om eens mee een wandeling te gaan maken evt samen met de kindjes. Of samen naar de speeltuin te gaan. Dan heb je toch wat contact, ipv altijd alleen te zijn of met je man?

Werk je eigenlijk? Heb je geen collega's waar het mee klikt?



mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-1-2014 13:24:17

Sorry voor de vele vragen, maar ik heb het gevoel dat je veel mist in je leven. Enfin, vanuit mijn standpunt bekeken natuurlijk, wat natuurlijk ook niet 'de waarheid' is. Als je graag alleen bent, dan is dat zo. Maar dan is dat natuurlijk op je huwelijk ook zo... Ik ben ook wel es graag alleen, maar ik kan ook wel enorm genieten van uit eten gaan met vrienden, eens met een groepje vriendinnen naar de sauna gaan, met andere hondenliefhebbers het bos in te trekken met de hond. Ik vind het ook geweldig om te zien dat mijn man samen met een vriend een auto die niet wil starten probeert te repareren, dat ze samen oplossingen zoeken en samenwerken en uiteindelijk de auto aan de praat krijgen en daar samen blij om zijn en vinden dat ze dat samen weer geweldig gepresteerd hebben. :-) Of dat we zeker vijf keer per week bij onze buurman binnenlopen of omgekeerd en dat dat elke keer weer uitloopt op een kastrol soep delen, of soms een hele maaltijd als we veel spaghettisaus of stoofvlees gemaakt hebben, met een glas wijn of een biertje erbij en dan maar discussiëren over de dingen des levens. :-) Binnenkort ook op wintersport met een aantal mensen... koppels, singles, jong en oud, onze vriendenkring is eigenlijk heel divers. Het 'kaartersclubje' waar m'n man wekelijks mee samenkomt bestaat uit een 20'er, een 30'er, 40'er, 50'er en 60'er. Allerlei verschillende beroepen, van slagersgast over arbeider, tot zelfstandige en hoge pief bij 't Europees Parlement. Alle generaties samen, verschillende achtergronden en dat gaat geweldig goed. Iedereen apprecieert mekaar voor wie hij is. Prachtig toch? Ik vind het de moeite om daar werk van te maken.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-1-2014 13:25:15

Sorry voor m'n lange posts, ik hoop je te enthousiasmeren, al kunnen we je niet verplichten natuurlijk, als dat gevoel niet 'in je' zit.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-1-2014 13:27:59

En wat dat afhaken owv de kinderen betreft: dat zal wel niet de echte reden zijn. Al ze echt willen komen vinden ze toch wel opvang voor hun kinderen? Een babysit van de Gezinsbond, of bij meter/peter, oma/opa, vrienden... Er zal wel iets anders spelen.



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik20-1-2014 13:30:41

ik heb een slechte jeugd gehad waardoor ik van 3de kleuter tot en met 6de middelbaar gepest werd,schuld van mijn ouders,zou jij overeen willen komen met een vies meisje met slechte tanden,stinkende kleren die ruiken naar sigarettenrook en hondenpis en kak,sorry voor die vuile woorden :(
nu ben ik uiteraard veranderd en heb ik mijn eigen leven weer in ahnden al 8 jaar lang,werken doe ik nie mer,maar collega's da zijn (vrienden)binnen de poort,buiten de poort is het weer elk zijn weg.
we gaan wel eens naar buiten hoor,maar samen,mijn beste vriendin is naar grand canaria verhuisd,en haar man komt niet overeen met me door een grote misverstand en valse beschuldigingen,maar zo eens weggaan me vrienden is nie aan ons besteed,we hebben 4 kinderen waaronder 2 mentaal achterstand en beetje gehandicapt zeg maar,we hebben geen tijd om weg te gaan of eens zot te doen of de kinderen weg te doen bij mensen.zijn jongens zijn fulltime bij ons met exclusief ouderlijk gezag van papa hun moeder kijkt er niet om,daarom willen we trouwen zonder kinderen,eens voor het 1 in 3 jaar tijd da we al samen zijn eens genieten van elkaar,man werkt niet omwille van zijn zware adhd,hij kan niet om met stress
zijn ouders hebben liever hun honden dan hun oudste zoon die gaat trouwen.
mijn ouders zien nie eens mijn kinderen staan,ze zijn zelfs niet gekomen voor de geboorte van mijn zoon.
de meeste collega's die ik had zijn me waarschijnlijk al vergeten da ik besta,zelfde met man.
is nie aan te doen,weet ik.maar dat hou ons niet tegen om niet te trouwen




mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-1-2014 13:38:15

Daar moet je je ook niet door laten tegenhouden. Maar je zegt zelf dat je nu niet meer bent zoals vroeger, dus je zou toch eventueel een nieuwe start kunnen nemen? Mensen leren kennen?

Of eventueel toch terug gaan werken? Wat is de reden dat jij niet werkt? Als je man ook niet werkt of kan werken kan jij dat toch doen als hij thuis blijft om voor de kinderen te zorgen?



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik20-1-2014 13:41:10

wij kunnen niet zo eens met vrienden weggaan of ik met vriendin eens gaan shoppen zeg maar en man met vrienden eens cafeetje gaan doen,wat met ozne kidneren?bbsyt vertrouw man niet,heeft 3 inbraken meegemaakt in het verleden en heeft het vertrouwen in bbsyt verloren.
opvang kost geld,we kunnen dit niet alle stappe doen,nu is het uitzonderlijk omdat we trouwen,anders blijven we heel de week thuis,of gaan we eens samen weg met zijn 2een op bezoek naar mijn oma,zijn opa in rusthuis,toen we zaterdag naar aarschot zijn gereden voor de ringen hebben we een tearoomke gedaan samen,het was bijna ANDERHALF jaar geleden dat we nog zoiets konden doen,we kunnen nergens met onze kinderen,zijn ouders is van je kan ze maken,trek je plan ermee
we kunnen ons geen vrijheid permitteren met de kids,als we naar buiten gaan em hen is het veel te druk altijd is er chaos als we weggaan me hen,ruzie onder broer en zus,ruzie me andere kinderen.
ik wil ook graag weer eens massage gaan doen en mijn wenkbrauwen alle maand,maar da ga niet,en meestal komen we naar buiten voor klussen,papierwerk
en op café gaan om vrienden te maken,da zijn nie echt vrienden.
we zijn gedoemd om alleen te blijven.nog een geluk dat we elkaar hebben



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik20-1-2014 13:45:31

ik ben fulltime huismoeder,hij helpt uiteraard mee in het huishouden,maar als ik werk,gaat zijn uitkering zakken,als ik ontslagen word door 1 of andere reden wart veel gebeurd de dag van vandaag,blijft zijn uitkering zoals het is,en dat kunnenw e ons dan niet permitteren,zijn zoon heeft internaat nodig,hij heeft zware adhd en mcdd,zijn andere zoon heeft een moeilijk gedrag en moet binnennkort voor een poliklinisch onderzoek,kost allemaal centen,mijn dochter leeft in co ouderschap en meneer mijn ex heefft besloten om haar van school te veranderen omdat meneer verhuisd is naar roeselare,ze gaat nu naar ingelmunster ipv kortirjk da is 100 euro benzine per maand,veel kunnen we dus niet doen,we zitten vast als ik ga werken,we hebben minder geld dan dat we nu hebben



krista
9-8-2013
 Meld misbruik20-1-2014 14:20:54

Hoi Sandrine,
als ik het zo lees zou ik als ik in jou situatie zat, mij heel mooi opkleden in een mooi kleedje dat ik kon afdragen, naar de kapster gaan en mij mooi laten opmaken voor mijn ventje.
En samen genieten (onder jullie tweetjes) of met de 2 overgebleven mensen..
Eerst lekker op restaurant gaan en daarna een leuke gezellige avond ervan maken.
Gewoon genieten zonder stress, zonder kindjes, gewoon genieten...
En dan zou ik liever genieten van de mensen die met volle goesting mee gaan dan met meerdere mensen die mss met hun tegenzin erbij gaan zijn.
Ik zou blij zijn dat ik ze kwijt was ipv rijk te zijn.
Dus een heel fijne trouwdag afvast gewenst...
Laat je niet ontmoedigen ;-). Geniet gewoon.



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik20-1-2014 14:42:21

dank je wel krista,dat is een feit,pronken zal ik met mijn trouwkleed,ik kan me mss beter een fotograaf inschakelen dan mensen hun eten en drank betalen die niet wensen te komen,liever mooi quality foto's dan vieze gezichten op de foto's.
we zijn van plan om simpel het huisje van oom en tante te versieren in een huwelijkse sfeer en genieten van een lekker traiteurke onder ons 4een en daarna ander kleed aan en potje bowlen of poolen.de rest kan me nu gewoon allemaal gestolen worden!!



Ine
28-6-2014
 Meld misbruik20-1-2014 14:48:37

Trouwen doe je uit liefde en voor elkaar.

Pronk maar met je kleed en dit voor je toekomstige man :)
Natuurlijk is het fijn als je vrienden of fam hebt die mee kunnen genieten van je feest en mooie kledij maar eigenlijk doe je het toch voor elkaar.
Dus geniet ervan ! Met hoeveel of hoe weinig volk je ook bent.



gerda

 Meld misbruik20-1-2014 20:29:24

Probeer het positief te zien. Met het geld dat je uitspaart kan je misschien eens een leuk week-end doen met je man. Of misschien willen sommige mensen van het forum die dag wel met jou vieren? Enfin probeer er toch iets feestelijks van te maken.



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik20-1-2014 21:32:25

met de overige centen die we hebben kunnen we aan onze droomwagen sparen,namelijk een BMW X1 marakech bruin (lovely)
veel centen,weet ik.en dagje parijs of engeland komt er ook zeker in op zaterdag 15 maart.lekker uiteten,romantische wandeling,mss wat kleren kopen ofzo :p we zullen zeker genieten samen,da is een feit!



eline
14-6-2014
 Meld misbruik21-1-2014 10:51:17

ik geef de eerdere reacties gelijk! Geniet van jullie dag samen.
En beter met wat minder mensen, maar die echt om jullie geven, dan mensen die je dag verpesten door met een lange lip daar te zitten. Dan kan je beter met dat geld iets anders doen!

Veel plezier op jullie dag!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info