Nu Online
Momenteel zijn er 237 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Formulering uitnodiging

  22-9-2013 14:01:50
Ik raak er niet wijs uit...
We willen op ons huwelijk een aantal mensen voor enkele de receptie uitnodigen en een aantal mensen voor de receptie en het avondfeest (het wordt één receptie, na de receptie blijven de avondgasten en gaan de anderen naar huis).

- Maken we één uitnodiging met twee losse kaartjes (één voor receptie en één voor receptie en avondfeest)?

- Maken we één uitnodiging waarop uitnodiging voor de receptie staat (aangezien iedereen toch naar de receptie komt) en maken we aparte losse kaartjes voor het avondfeest? In dit geval heb je geen uitnodigingen die je aan 'losse kennissen' kan geven die vb. graag naar de huwelijksviering komen en niet gevraagd moeten worden voor receptie...

- Of maken we twee verschillende uitnodigingen: één voor receptie en één voor receptie + avondfeest?

Hoe formuleren jullie de uitnodigingen?

Ik vind de losse kaartjes nogal een gedoe, zet je dan op de hoofdkaart of op de kleine kaartjes dat ze moeten bevestigen voor een bepaalde datum?
We willen het niet te formeel, maar het moet wel duidelijk zijn...

Sofie
6-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2079


Elen
5-10-2013
 Meld misbruik22-9-2013 15:09:42

Zo hebben wij het gedaan: [IMG]http://i39.tinypic.com/jidthc.jpg[/IMG ] [IMG]http://i43.tinypic.com/20fdxep.png[/IMG ] [IMG]http://i44.tinypic.com/vgo9de.jpg[/IMG ] Een centrale grotere 'trouwbrief' met aankondiging van huwelijk, plaats en tijd van Kerkelijke dienst, namen ouders en adressen. Dan twee soorten 'uitnodigingen': eentje voor dansfeestgasten met vraag tot bevestiging, eentje voor avondfeestgasten met vraag tot bevestiging.



Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik22-9-2013 15:17:31

Supermooi, Elen!



Chris
26-10-2013
 Meld misbruik22-9-2013 16:02:04

Bij ons is het 1 standaard uitnodiging met gewoon de bekendmaking, en twee losse kaartjes voor receptie en avondfeest. Zo heb ik ook mijn collega's een uitnodiging kunnen geven zonder hen allemaal te moeten uitnodigen op de receptie :)



Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik22-9-2013 16:04:19

Dat is momenteel ook wat onze voorkeur heeft...
Zo kan je inderdaad aan enkele mensen gewoon een uitnodiging geven met de 'bekendmaking'.
Maar in dat geval komt er op de hoofduitnodiging niet zo veel test (enkel de huwelijksviering in de kerk en ons eigen adres). Op de aparte kaartjes moet dan wel veel komen :-).



Silke
24-5-2014
 Meld misbruik22-9-2013 18:20:02

hey Fieke, ik had vandaag afgesproken met een vriendin die al getrouwd is, en nu ben ik helemaal zeker hoe wij het gaan doen (zij deden het ook zo, en vond ik eigenlijk echt leuk):

* grote kaart met vooraan foto en achteraan stadhuis, vrijzinnige viering en receptie. Daar gaan we ook vragen om te bevestigen, en de kadotip opzetten
* los kaartje voor het avondfeest



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik22-9-2013 18:57:21

Wij hadden ook een grote (US formaat), dubbele kaart, vooraan foto, binnenin foto, gegevens, achteraan foto met kadotip en verwittigen voor... op..., en aparte kaartjes voor receptie, dinner en avondfeest.
Da's uiteindelijk het makkelijkste, minder gedoe en voor iedereen duidelijk. Velen vond het ook handig om die kleine kaartjes in portefeuille of zo te steken om dan adres / uur bij te hebben...



Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik22-9-2013 20:26:32

Het is niet gemakkelijk!
Gezien de informatie op de trouwkaart lijkt een dubbele kaart ons ook te veel plaats, maar is een enkele kaart 'feestelijk' genoeg?
We kiezen sowieso voor iets eigen, dus het is zeker geen formele uitnodiging!



Lieve

 Meld misbruik22-9-2013 22:24:02

Ik ben hier ook nog niet uit, maar ik ga wel een apart kaartje bijsteken als antwoordkaart, want ik wil dat er alleen geantwoord wordt met een antwoordkaart.

Ik ben nog aan het twijfelen tussen twee soorten uitnodigingen. Bij de ene is het een gewoon kaartje en daar ik zowel de gegevens van de trouw zelf opzet, maar ook de uitnodiging voor de receptie OF het avondfeest. Als ik voor deze kies, opteer ik voor tekstwissel.

Dan is er nog een andere uitnodiging waartussen ik twijfel en dat is een pocketfold. Gezien er daar genoeg plaats is voor kaartjes, zou ik hier wel met kaartjes werken. 1 Kaart met de aankondiging van het huwelijk en de plaats van de viering. En dan nog 1 kaartje met daarop uitnodiging voor receptie OF avondfeest.
De gegevens zijnde "cadeautip', zet ik hierbij alleen op het kaartje van de uitnodiging voor receptie of avondfeest.
Natuurlijk zal er dan heel veel plaats zijn op de aankondiging zelf, maar misschien doen we de namen in een groter en sierlijker lettertype, dan geraakt het ook gevuld, maar ik zou het raar vinden om een "cadeautip" te vermelden op de aankondiging; dat zou ik niet doen.
Is dat raar, want ik lees dat er hier zijn die wel een cadeautipvermelding doen op de aankondiging?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info