Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dresscode uitnodiging

  9-9-2013 22:40:41
Bruidjes,

wat vinden jullie om een dresscode op de uitnodiging te plaatsen?
We willen zeker geen stijve bedoening op onze trouw, maar we willen ook niet dat er mensen op teenslippers of in slobbertrui komen.
Er wordt toch verwacht dat mensen zich een beetje opkleden en feestelijk komen.
Ik heb het al anders gezien, daarom ben ik voorstander om 'smart casual' op de uitnodiging te plaatsen. Niet verplicht om een kostuum te dragen, maar ook geen jeansbroek.
wat denken jullie?

Lentl
28-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1730


Kim
14-9-2013
 Meld misbruik9-9-2013 22:56:25

Wij hebben niets van dresscode vermeld. Ik veronderstel (misschien onterecht) dat iedereen toch wel weet dat je feestelijk gekleed naar een huwelijksfeest komt. En ik vind het zelf nooit leuk als er een dresscode vermeld wordt. Dan twijfel je voortdurend of je outfit wel gepast is. Toen we de uitnodigingen gingen brengen, hebben er wel mensen gevraagd of er een dresscode is. Dan heb ik gewoon gezegd dat we liever geen jeansbroeken zien.



joyce
26-10-2013
 Meld misbruik9-9-2013 23:23:09

hier ook geen dresscode maar gewoon eventjes vermeld en de meeste vroegen wel heb je dresscode en toen heb ik gezegd waregem koerse bestaat al dus een hoedenparade hoeft niet maar tis een groot feest dus dat mag je wel uitstralen in je kledij :-)



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik9-9-2013 23:24:10

Wij gaan gewoon heel duidelijk op de uitnodiging vermelden dat wij vinden dat wit gereserveerd is voor de bruid, en we overwegen om op de uitnodiging te zetten, feestkledij of zo



Sarah
10-8-2013
 Meld misbruik10-9-2013 6:55:49

Wij hebben er geen dress code op gezet, en er is bij ons niemand echt uit de toon gevallen hoor. Ik heb liever dat mensen komen in kleren waar ze zich goed in voelen en zich amuseren, dan dat ze in kleren moeten komen waar ze zich ongemakkelijk in voelen.



Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik10-9-2013 8:03:28

Maar vinden jullie niet dat de dresscode 'Smarth casual', ook heel gewoon is maar toch duidelijk maakt dat het ietwat feestelijk is. De woorden zeggen het eigenlijk zelf, niet



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik10-9-2013 9:15:10

Ik zou eens bij verschillende mensen die je gaat uitnodigen, vragen wat ze onder smart casual zouden verstaan. Want ik vrees dat als mensen 'casual' horen, dat ze net de link met casual friday gaan leggen en gaan denken dat het heel losjes mag zijn.



Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik10-9-2013 9:57:08


Ik geef Dakota gelijk..



Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik10-9-2013 9:57:44

Ik ben het eens met Dakota, als er casual opstaat, weten veel mensen niet eens wat het wil zeggen. Ik denk dat iedereen wel het verstand heeft om zich op te kleden op een huwelijksfeest. En van dat wit... ik dacht ook dat mij dat ging storen, maar er waren mensen int wit op onze trouw en ik heb er amper op gelet eigenlijk! Laat mensen gewoon maar aandoen wat ze willen en er zich goed in voelen!



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik10-9-2013 10:00:35

Ik heb 'smart casual' eens gegoogled (want veel mensen gaan niet weten wat dat is en hetzelfde doen) en het eerste wat je ziet zijn mensen in een jeans met daarop een hemd/mooi bloesje. Als je dus wilt vermijden dat er mensen in jeans komen zou ik niet voor de term 'smart casual' opteren. Als je persé een dress code wilt zou ik ze 'cocktail' noemen. Volgens mij dragen de meeste mensen dat op een huwelijk.
http://www.doltonehouse.com.au/blog/decoding-the-dress-...



Eva
21-9-2013
 Meld misbruik10-9-2013 13:01:24

Wij hebben als dresscode 'cocktail' gezet. Ik vind het fijn als iedereen wat zijn best doet en bermuda's, sandalen met witte sokken,... wil ik vermijden :-)



sofie
6-6-2014
 Meld misbruik10-9-2013 14:04:05

Ik denk niet dat mensen wit op een bruiloft gaan aandoen en ik zou me er niet aan storen, bermuda's enz wil ik ook liever niet maar ik denk niet dat de mens die we uitnodigen zo gaan komen, jeans heb ik persoonlijk geen probleem mee kan er netter uitzien soms dan sommige kostuums



heidi
7-6-2014
 Meld misbruik15-9-2013 20:00:06

Ik denk dat mensen inderdaad naar de "casual" gaan zien en zich dan ook zo gaan kleden. Ik veronderstel dat de meeste mensen wel weten hoe ze zich naar een trouwfeest hoeven te kleden , en anders vragen ze het toch gewoon aan je ?
Mijn vriend en ik willen dat de mensen zich goed voelen op ons feest, dragen ze een das, goed, dragen ze een donkere jeans met hemd/blazer , ook goed !
Enkel geitenwollensokken toestanden willen we niet, maar niemand van onze genodigden heeft die stijl zodus :p
succes !

x



wendy
24-5-2014
 Meld misbruik22-9-2013 8:52:04

Hallo , ik was vorig jaar getuigen op een feest en er stond tenue de ville En als getuigen moest het ik de kleur grijs wit zwart of rood zijn. Ik heb mij toen ontzettend opgejaagd omdat ik niets in die kleuren vond. Shoppen was niet leuk voor mij. Wij hebben bewust geen drescode op de uitnodiging ! Ik heb liever dat ze dan in een jeans komen en de hele avond op de dansvloer staan en zich amuseren dan in verplichte outfit en op een stoel blijven zitten ! ( wat bij mijn ventje vorig jaar het geval was, ) En komt er dan iemand binnen met wollen sokken , tja dan kan je nog eens goed lachen als je samen op de dansvloer staat! Amuseren en genieten van die dag is het voornaamste! :-)


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info