Terug naar overzicht
Dag Sandrine, Persoonlijk denk ik dat je dan een beetje aan de late kant zal zijn. Ons huwelijk is volgende jaar op 22/8/2014 en toen ik deze ochtend naar het gemeentehuis belde voor de datum vast te leggen moesten we al een ander uur nemen als voorzien er stond al een huwelijk voorzien xx
Je schrijft dat je ze al een plekje gegeven hebben... dan staat het toch al vast?? Of ga je begin februari de ondertrouw doen??
ik heb nu ook al gereserveerd en wij kunnen maar vanaf 6 maand op voorhand echt ons huwelijksaanvraag indienen. Maar het is gereserveerd dus dat uur ga zoiezo niemand anders kunnen nemen. Als het gereserveerd is zal het waarschijnlijk niet uitmaken wanneer je vastlegt.
Ik heb in de week van onze verloving al onze datum doorgegeven. In mei heb ik dan de benodigde documenten ingestuurd. Daarop kreeg ik de melding dat ik eind november/begin december een afspraak moet maken voor ondertekening van het huwelijksdossier. Ik heb toen (in februari dit jaar de datum en het uur geprikt).gr
wel een plekje gemaakt voor ons,een reservatie,dus het uur en de datum is gereserveerd,niemand kan die ons nog afpakken,maar ik kan pas vastleggen vanaf 14/09/2013 volgende week dus 6 maanden op voorhand en het laatst 2 weken op voorhand dus denk wel dat begin februari in orde zal komen om het vast te leggen.als ik idd 1 week op voorhand vastleg kan ik mijn datum niet krijgen dus een anderhalve maand eerder is goed denk ik,nie??ik heb ondertussen een papier gehad met vermelding van de reservatie en een papier voor de namen van de eventuele getuigen,er zijn er 4.net genoeg :) ale voor elk 2
da's normaal - je uur en dag is gereserveerd, maar de officiële ondertrouw kan pas plaatsvinden ten vroegste 6 maanden en maximum twee weken voor het huwelijk! vanaf dan kan je gaan... veel gemeentehuizen / stadhuizen vragen om niet 6 maanden op voorhand te komen, omwille van hun eigen administratie. bij ons vroegen ze ook 2 maanden op voorhand (dus begin aug), maar wij zijn begin juli al geweest :-)
wij zijn in mei onze datum en uur gaan vast leggen en begin augustus belde het gemeentehuis dat ze alle documenten hadden en dat we mochten gaan tekenen...half augustus hebben we dit gedaan. (moest inderdaad 2 weken voor datum in orde zijn)papier voor kost verlet moest 8 dagen voor datum binnen zijn zodat ze deze ook in orde konden brengen