Terug naar overzicht
Wij lossen dit op door alles met de voornamen te doen! :)
Wij zullen ook enkel met voornamen werken... is ook persoonlijker. :)
Ik heb ook wel iedere keer met Dhr X Y gewerkt. Bij ons stonden de koppels op 1 kaartje: dus Dhr. en Mevr. Huppeldepup-Huppeldepup. Wist ik de achternaam van de vrouw niet, stond er maar 1tje op. Wist ik die van de man niet vb, dan zocht ik dat via internet. meestal kan je via 1207 of gewoon google door het adres in te type en eventueel de naam van de vrouw of voornaam van de man al ver raken. Zo heb ik er altans veel gevonden.Bij niet-getrouwde koppels liet ik Dhr en Mevr. trouwes vallen, dan gebruikte ik vbJan & Joke Huppeldepup- JanssensSucces!
Merci! Ik zou niets liever willen dan met enkel de voornamen te werken. Tot ik tot de conclusie kwam dat op onze gastenlijst:MANNEN:3xBart - 3xDirk - 2xEddy - 4xEric - 2xFrank - 2xFrederik - 3xGeert - 3xGilbert - 2xGuy - 2xHendrik - 4xJan - 2xJean-Pierre - 2xJens - 2xJo - 2xJosé - 2xJurgen - 5xKoen - 8xLuc - 5xMarc - 2xNicolas - 5xPatrick - 3xPaul - 2xRudy - 5xStefaan - 2xStijn - 2xThierry - 2xTim - 3xTom - 2xWillem en 3xWimVROUWEN:2xAgnes - 7xAnn - 3xAnnie - 3xBea - 2xCecile - 2xCharlotte - 2xEvelien - 3xGreet - 2xHilde - 2xIngrid - 3xKim - 2xLaura - 2xLien - 2xMarie-Louisse - 2xMarie-Claire - 3xMarie-Jeanne - 2xMelissa - 2xMonique - 2xNadine - 3xNele - 4xNicole - 2xPatricia - 6xRita - 2xSarah - 4xVeronique en 2 Virginies stonden.En hoe lossen jullie dat op? :p Aan verschillende tafels zitten naamgenoten van mekaar en het ergste van al is, als je nu nog je naam ergens ziet staan maar je zit naast iemand die niet je partner is, dan kan ze er nog van uitgaan dat je verkeerd gekeken hebt. Maar je hebt dus ook werkelijk 2 nichten en neven aan dezelfde tafel die Bart&Els noemen en 2x Koen&Veronique. Etc.damn man, Vlamingen moeten precies echt wa orgineler worden met namen te verzinnen!
@ Ilse, en waar zet je dan dat kaartje op tafel? Want bij individuele kaartjes zet je die op je bord of bij je bord. Tussen de twee borden dan?
Deze stonden niet aan tafel, wij hadden iedereen een tafel gegeven, maar geen plaats aan de tafel. Mensen konden beslissen waar ze zaten. Is ook veeeeel gemakkelijker! Mensen kunnen dan helemaal zelf kiezen naast wie ze zitten. Vb vrienden zaten niet meer per koppel maar gewoon meisjes samen, jongens samen, zodat ze naar hartlust konden babbelen :pBij het binnenkomen was er iemand van de zaal die het naamkaartje van het grote welkomstbord haalde en gaf aan de mensen. Daar stonden de namen en de tafelnaam op.Enkel tantes en nonkels kregen een vaste plaats en bij dubbele namen heb ik de achternaam er toch bijgezet.
Haha Elen :-)! Grappig dat er zoveel dezelfde namen zijn :-)!Moeilijk!Op de naamkaartjes zou ik enkel de voornamen zetten en bij de tafel-afroeping de volledige namen vermelden.. En dan bvb: De heer en mevrouw 'Achternaam M' 'achternaam V' 'Voornaam M' Voornaam V' worden aan tafel verwacht
Hilarisch dat er zoveel dezelfde namen tussenzitten! :D Wij hebben een groot deel Indonesiërs met rare namen, dus dat valt al beter mee. We hebben ook 2 Barten en 2 Toms aan 1 tafel, maar dan zetten we de eerste letter van de familienaam erachter (dus Bart P. en Bart D.). Je moet dan natuurlijk wel de familienamen kennen.
wij werkten gewoon metneven en nichtentafel jurgentantes en nonkels sarahvrienden jurgenvrienden sarahenz enz
wij werken ook met voornamen, maar als je ze per koppel afroept zal de juiste bart wel bij de juiste vrouw gaan zitten zeker :p
Awel, mijne vent zijn nicht noemt Els en is getrouwd met Bart en Els haar broer noemt Bart en is getrouwd met... Els. Ni normaal! Ze zitten allemaal aan dezelfde tafel. :p
Haha :-)!!