Nu Online
Momenteel zijn er 255 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

naamkaartjes voor tafelindeling

6-9-2013 11:40:47
Hi Bruidjes, gommetjes en anderen ;-)

ik ben bezig met het overig drukwerk en zit nu weer vast op de naamkaartjes voor op de tafels. Dus waar iedereen juist moet zitten aan tafel. Ik weet dak al een heel discussie heb gehad met mijn schoonouders over hoe de enveloppen adresseren dus nu komt wrs het nieuwe discussiepunt.

Hoe doen jullie dat? Dus:
Dhr. Gerard Hupeldepup ==> is voor de hand (gehuwde of ongehuwde heer)
Mevr. Josianne Hupeldepup - Ceusters ===> voor een gehuwde vrouw?
Mevr. Jeanine Cadre ===> ongehuwde vrouw

Zo zou mij logisch lijken... of neem je bij gehuwde vrouwen enkel de vrouwenachternaam of de mannenachternaam? Beiden?

Wat is het grootste probleem: 27 koppels waar mijn schoonouders de achternaam niet weten van de vrouw. Ze vinden het ook te genant om bij hen te gaan navragen. Dan zou ik er eigenlijk voor moeten opteren om alle gehuwde vrouwen aan te spreken met de achternaam van hun man. Maar is dat niet een beetje seksistisch? En als ik dubbel doe bij degene dak ken en enkel bij degene dak ni ken, valt het zo op dat we de achternaam niet weten van de anderen...

damn. Hoe lossen jullie dit op?

Elen
5-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1164

Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik6-9-2013 11:52:29

Wij lossen dit op door alles met de voornamen te doen! :)

evy

Meld misbruik6-9-2013 12:14:20

Wij zullen ook enkel met voornamen werken... is ook persoonlijker. :)

Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik6-9-2013 12:22:13

Ik heb ook wel iedere keer met Dhr X Y gewerkt. Bij ons stonden de koppels op 1 kaartje: dus Dhr. en Mevr. Huppeldepup-Huppeldepup. Wist ik de achternaam van de vrouw niet, stond er maar 1tje op. Wist ik die van de man niet vb, dan zocht ik dat via internet. meestal kan je via 1207 of gewoon google door het adres in te type en eventueel de naam van de vrouw of voornaam van de man al ver raken. Zo heb ik er altans veel gevonden.
Bij niet-getrouwde koppels liet ik Dhr en Mevr. trouwes vallen, dan gebruikte ik vb
Jan & Joke Huppeldepup- Janssens
Succes!

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik6-9-2013 12:52:46

Merci! Ik zou niets liever willen dan met enkel de voornamen te werken. Tot ik tot de conclusie kwam dat op onze gastenlijst:

MANNEN:
3xBart - 3xDirk - 2xEddy - 4xEric - 2xFrank - 2xFrederik - 3xGeert - 3xGilbert - 2xGuy - 2xHendrik - 4xJan - 2xJean-Pierre - 2xJens - 2xJo - 2xJosé - 2xJurgen - 5xKoen - 8xLuc - 5xMarc - 2xNicolas - 5xPatrick - 3xPaul - 2xRudy - 5xStefaan - 2xStijn - 2xThierry - 2xTim - 3xTom - 2xWillem en 3xWim

VROUWEN:
2xAgnes - 7xAnn - 3xAnnie - 3xBea - 2xCecile - 2xCharlotte - 2xEvelien - 3xGreet - 2xHilde - 2xIngrid - 3xKim - 2xLaura - 2xLien - 2xMarie-Louisse - 2xMarie-Claire - 3xMarie-Jeanne - 2xMelissa - 2xMonique - 2xNadine - 3xNele - 4xNicole - 2xPatricia - 6xRita - 2xSarah - 4xVeronique en 2 Virginies stonden.

En hoe lossen jullie dat op? :p Aan verschillende tafels zitten naamgenoten van mekaar en het ergste van al is, als je nu nog je naam ergens ziet staan maar je zit naast iemand die niet je partner is, dan kan ze er nog van uitgaan dat je verkeerd gekeken hebt. Maar je hebt dus ook werkelijk 2 nichten en neven aan dezelfde tafel die Bart&Els noemen en 2x Koen&Veronique. Etc.

damn man, Vlamingen moeten precies echt wa orgineler worden met namen te verzinnen!

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik6-9-2013 12:54:13

@ Ilse, en waar zet je dan dat kaartje op tafel? Want bij individuele kaartjes zet je die op je bord of bij je bord. Tussen de twee borden dan?

Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik6-9-2013 13:40:30

Deze stonden niet aan tafel, wij hadden iedereen een tafel gegeven, maar geen plaats aan de tafel. Mensen konden beslissen waar ze zaten. Is ook veeeeel gemakkelijker! Mensen kunnen dan helemaal zelf kiezen naast wie ze zitten. Vb vrienden zaten niet meer per koppel maar gewoon meisjes samen, jongens samen, zodat ze naar hartlust konden babbelen :p
Bij het binnenkomen was er iemand van de zaal die het naamkaartje van het grote welkomstbord haalde en gaf aan de mensen. Daar stonden de namen en de tafelnaam op.
Enkel tantes en nonkels kregen een vaste plaats en bij dubbele namen heb ik de achternaam er toch bijgezet.

Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik6-9-2013 13:48:27

Haha Elen :-)! Grappig dat er zoveel dezelfde namen zijn :-)!

Moeilijk!

Op de naamkaartjes zou ik enkel de voornamen zetten en bij de tafel-afroeping de volledige namen vermelden..

En dan bvb:
De heer en mevrouw 'Achternaam M' 'achternaam V' 'Voornaam M' Voornaam V' worden aan tafel verwacht

Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik6-9-2013 14:06:51

Hilarisch dat er zoveel dezelfde namen tussenzitten! :D Wij hebben een groot deel Indonesiërs met rare namen, dus dat valt al beter mee. We hebben ook 2 Barten en 2 Toms aan 1 tafel, maar dan zetten we de eerste letter van de familienaam erachter (dus Bart P. en Bart D.). Je moet dan natuurlijk wel de familienamen kennen.

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik6-9-2013 16:44:18

wij werkten gewoon met
neven en nichtentafel jurgen
tantes en nonkels sarah
vrienden jurgen
vrienden sarah
enz enz

Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik6-9-2013 22:28:46

wij werken ook met voornamen, maar als je ze per koppel afroept zal de juiste bart wel bij de juiste vrouw gaan zitten zeker :p

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik7-9-2013 8:53:12

Awel, mijne vent zijn nicht noemt Els en is getrouwd met Bart en Els haar broer noemt Bart en is getrouwd met... Els. Ni normaal! Ze zitten allemaal aan dezelfde tafel. :p

Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik7-9-2013 8:59:56

Haha :-)!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...