Nu Online
Momenteel zijn er 158 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gastenlijst

  1-9-2013 15:28:43
he bruidjes, wij trouwen 27/06/2014, zaal in orde, dj in orde, maar weet je wat ik toch oh zo moeilijk vind de "gastenlijs" daar wij veel vrienden hebben apart en vrienden samen hebben, hobby van de zoon waar we ook veel mensen kennen is het zo moeilijk, hebben jullie bruidjes hier ervaring mee??

wendy
27-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1007


Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik1-9-2013 16:39:42

pff ja, dat vond ik tot nu toe ook het allermoeilijkste! (en aangezien wij nog maar 33 dagen te gaan hebben, vermoed ik dat dit ook gewoon het moeilijkste was hihi)

wij hebben voor onszelf een 'regel' gezocht om het wat in te perken wat vrienden betreft en hebben zo geredeneerd: iedereen van onze vrienden en kennissen die nog nooit thuis op bezoek is geweest, valt sowieso al af (zo heb ik vb. via mijn hobby wel heel leuke kennissen, maar zij zijn nog nooit thuis geweest, dus hen hebben we niet uitgenodigd - ik neem wel iets mee voor hen (van de bedankjes) tijdens de dansles na onze trouw!
hetzelfde voor de collega's: we zouden zo'n groot aantal van collega's hebben dat we hebben gezegd dit niet te doen... we doen later wel iets kleins voor hen en nemen sowieso wat van de bedankjes mee voor hen.

dat werkte voor ons - het is dus zoeken naar handvaten die ook voor jullie werken... misschien kan je ze ook wat verdelen over receptie / avondfeest? (wij doen geen receptie, dus dat was dan geen optie voor ons :-) )



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik1-9-2013 16:40:10

Wij zijn vroeg in de verloving een lijst beginnen aanleggen. We hebben de lijst opgedeeld in een deel mensen die we er absoluut bij wilden, en de mensen die we er gewoon bij wilden. Dat eerste deel daar is er eigenlijk weinig in veranderd, in het tweede deel zijn er wel een aantal verschuivingen geweest, van avondfeest naar receptie of andersom, of sommigen werden geschrapt. We hebben beiden een erg actief sociaal leven (muziekschool, verschillende verenigingen...) en het was moeilijk om een lijn te trekken tussen wie wel en wie niet gevraagd werd.
Mensen die we in anderhalf jaar niet meer gezien of gehoord hadden, hebben we geschrapt. Als we dat niet zo doen, zitten we al snel met 300 man en dat kunnen we niet betalen. Af en toe bekeken we die lijst, om ze up to date te houden tot onze uitnodigingen de deur uit moesten. We hebben er ook een aantal dat we op de eerstvolgende vergadering/repetitie trakteren.



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik1-9-2013 17:52:24

Onlangs hoorde ik een bruid op haar feest veelvuldig kennismaken en vragen naar de namen van liefjes.
Hier kun je je toch wel vragen bij stellen.
Gasten op je trouwfeest, die je totaal niet kent of nog nooit gezien hebt.
Best...jullie lijst dubbelchecken dus.
grtz



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik2-9-2013 8:34:23

Wij hebben de lijn getrokken bij familie en goede vrienden. Alle natuurlijk zijn er nog de mensen die mijn ouders persé ook wilden uitnodigen maar die betalen ze zelf. En de rest geven we een receptie voor dus buren en collega's enzo. Ik weet dat we zoiezo een paar mensen gaan teleurstellen dat ze niet op het avondfeest mogen komen maar je moet ergens een lijn trekken.



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik2-9-2013 10:09:54

Een gastenlijst is inderdaad wel wat denkwerk. Qua familie vond ik het niet zo moeilijk. Daar zijn we maar tot de neven en nichten gegaan. Als we nog verder waren gegaan zouden er veel mensen gekomen zijn die we echt niet goed kennen.
Vrienden was voor mij eigenlijk ook niet zo moeilijk. We hebben 2 leuke vriendengroepen met mensen die ik al ken sinds het middelbaar en mensen die mijn vriend al kent sinds het middelbaar. Met die groepen spreken we regelmatig af. We vragen dan nog elk enkele mensen die we minder zien maar waar we een fijne band mee hebben.
Het moeilijkste was bij ons de collega's. Zelf heb ik niet zoveel collega's maar mijn vriend heeft er wel veel en het is bij hen de gewoonte om die altijd te vragen en steeds mét partner. Uiteindelijk zijn we overeengekomen de collega's te vragen met partner maar dan wel maar vanaf het dessert. De meesten zijn nog vrij jong dus we vonden eht leuker om hen op ons dansfeest te hebben dan enkel voor receptie.



wendy
27-6-2014
 Meld misbruik7-9-2013 16:02:09

bedankt voor jullie reactie misschien moet ik ook al eens beginnen met twee lijsten te maken de zekere en de misschiennekes hihihi dan komen we er wel uit, t probleem is elke keer denk ik ah ja die ook en die ook maar ja waar stopt het dan ook, moeilijk zene hihhihi


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info