Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aanspreking enveloppen

  7-12-2006 17:53:04
Hallo,
Binnenkort moeten onze uitnodigingen verstuurd worden. Ik vroeg me af wat je schrijft op de enveloppen. Als een koppel getrouwd is, is dat dan: Dhr en Mevr. X-Y. Is de familienaam van de vrouw hier noodzakelijk? Als zij niet getrouwd zijn, hoe gaat dat dan? Wat te doen met famileleden, bijvoorbeeld neven of nichten die ook op het avondfeest komen, maar nog thuis wonen. Krijgen zij een aparte uitnodiging of is er maar 1 voor die hele familie?
Bedankt voor jullie reacties.
Vele groeten
Sofie

Sofie
17-2-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 6106


marlies
20-12-2007
 Meld misbruik7-12-2006 18:57:16

Als je een koppel uitnodigd, zonder kinderen (als die daar nog wonen) , dan schrijf je inderdaad Dhr en Mevr. Als je ook de kinderen (die daar nog wonen)uitnodigd, dan schrijf je gewoon Familie (en dan zowel de familienaam van de man als van de vrouw).
Als ze geen kinderen hebben schrijf je ook gewoon familie



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik7-12-2006 20:11:05

Neven en nichten die nog thuis wonen krijgen geen aparte uitnodiging. Hun naam schrijven wij bij op de enveloppe. Wij schrijven gewoon nonkel X en tante Y. Niet volgens etiquette, want hier voel ik mij beter bij.



Pietje
7-7-2005
 Meld misbruik8-12-2006 9:20:56

De etiquette is als volgt:
De heer en mevrouw Jan Janssens. Met kleine letter. Naam van vrouw is niet noodzakelijk. Als er neven en nichten zijn die nog thuis wonen en geen partner hebben is het de familie Janssens. Als ze wel een partner hebben en + 18 jaar zijn is het de heer Jan Janssens en (me)juffrouw An Peeters. Als koppels niet getrouwd zijn is het in principe hetzelfde maar als ze al erg lang samenzijn of bijvoorbeeld 30 jaar zijn of samen een kind hebben is het ook de heer en mevrouw Jan Janssens. Succes.



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik8-12-2006 10:08:09

Als nichten en neven nog thuis wonen, maar bv al de 25 gepasseerd zijn, dat je die dan een aparte uitnodiging mag sturen. Sommigen blijven nogal lang thuis wonen, zeker tegenwoordig. Ik heb ook pas redelijk laat iemand leren kennen, op mijn 27. Ik vond het soms erg dat ik geen aparte uitnodiging kreeg toen ik nog geen partner had. Precies of je telt pas mee als je een partner hebt. Want aangezien ik toen al werkte, gaf ik ook wel altijd een cadeau (huwelijkslijst, geld) van mezelf apart. Dan vind ik dat je ook wel recht hebt op een uitnodging. Sommigen deden dat wel, anderen niet.



Jana
6-8-2007
 Meld misbruik25-2-2007 13:37:23

Wat doe je met een tante die weduwe geworden is en nu een nieuwe partner heeft maar hier niet mee getrouwd is?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info