Nu Online
Momenteel zijn er 89 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

20 juli 2013 - our dream day

  5-8-2013 9:35:27
Haaaaaaai!!!

Nu de eerste afkickverschijnselen beginnen weg te ebben, tijd voor een verslagske!
Ik ga niet zeggen dat ik het kort ga houden want dat lukt waarschijnlijk toch niet :-)
Dus voor wie hieraan begint te lezen... Bare with me! :-D

D-day minus 1: Vrijdag 19 juli
De laatste zaakjes geregeld, met het ventje nog een zonnebrilsoldeke gaan doen, op 't gemak wat gegeten samen, hij de auto gewassen, ik naar de trouwmis van een collega (waar ik vreemde blikken kreeg à la "wat doet gij hier nu? moet gij niet zitten stressen?" :d) 's avonds, voor ik naar mijn mama reed, nog bijna mijn wederhelftje omver gereden (u herinnert zich wel nog die hete dagen... en vermits ik met hubbie zijn aircoloze auto ging rijden, wou ik alvast de raampjes van die mobiele sauna naar beneden doen terwijl hubbie de ruitensproeiervloeistof wou bijvullen... in't kort: Laat ons zeggen dat 't een geluk was dat de handrem op stond en dat hij meteen een extra joke had voor zijn speech).
Ik ben dus samen met mijn meter en twee vriendinnen bij mijn mama blijven slapen. De kapster is mijn krullen komen inleggen en daarna hebben we twee flessen cava gekraakt. Had ik toen geweten dat die dingen mijn slaaphouding zouden bemoeilijken (de krullers, niet de de cava :d) en dat het niet veel langer zou houden dan hadden we 't de dag zelf gekruld, zou ik 't niet gedaan hebben maar bon.

D-day: zaterdag 20 juli
Na een bizarre nacht van willen verleggen maar dat beter niet doen want dan moet je weer op zoek naar een "minder pijnlijke" ligpositie, op 't gemakje opgestaan. Ontbeten, wasje doen, ... Was de fotograaf en kort daarna de kapster en de videograaf op post. Omdat mijn haar nogal fijn is en de krullen er bij mij dus snel uitzakken, begon de kapster met de mother en grandmother of the bride... Ik heb intussen de hond wat zitten treiteren, en blijkbaar gebeurt het niet zo vaak dat de bruid met een hoop krullers op haar hoofd de ochtend van de trouw nog de hele tuin door crost achter de hond, onze fotograaf vond dat alvast "nieuw" :-)
Dan heeft één van mijn beste vriendinnen mijn make-up gedaan en heeft ons mama mij in mijn kleed gehesen :p We waren net aan't beslissen of 't een knoop of een strik moest worden (de lintjes van de veter van mijn kleed) toen ik de auto van mijn schoonzus zag aanrijden, kort daarna onze auto met mijn schoonouders erin. Ik was net klaar toen zij allemaal binnen kwamen. Ons mama was cava aan het uitdelen toen ik hoorde "ze zijn daar!", mijn broer en mijn prachtige hubbie in mijn papie zijn auto.
Mocht ik begot nog niet naar buiten want "dat bloemstuk moet eerst nog aan de voordeur en diene loper ligt niet goed, en uwe sleep moet naar beneden" :-p
Toen "de meute" de goedkeuring gaf mocht ik eindelijk mijn ventje binnenlaten. We hadden wel al eens gepiept (groot raam naast de voordeur hihi). Hij zag er praaaaaaaachtig uit! Wat een knappe vent toch! En een chique boeket! (dat was voor ons allebei een verrassing want hij had door de drukte op 't werk niet kunnen meegaan bij de laatste bloemistendate en ik had gezegd "er moet oranje in, en voor de rest: maak er iets mooi van!").
Bon, nog meer cava dus en hubbie de dasspeld en manchetknoppen van mijn papa aangedaan. En na een fotootje voor onze Feestflitser zijn we dan naar 't stadhuis gereden. Veel beziens onderweg (blijkbaar is het ongewoon dat een trouwkoppel rondrijdt met een Amerikaanse pick-up met "dakwerken" erop :d).
We waren te vroeg maar moesten/ mochten toch al naar binnen en de schepen was te laat... dus begon dat daar al meer op een cafetaria te lijken met mensen die zaten te lachen en zo, heel ontspannen allemaal. Mijn tante kwam binnen, helemaal onder de tranen. Bleek nadien dat ze in de Molenstraat stond toen wij kwamen aanrijden en dat ze 't zo schoon vond dat we met mijn vader zijn auto reden dat ze de traantjes niet kon tegenhouden :-) Misverstandje ambtenaar en schepen; ambtenaar had ons gezegd "geen ringen in de plechtigheid want jullie trouwen nadien voor de kerk" en schepen vroeg ineens "in mijn script staat dat er ook ringen zijn, wie heeft die bij?", bon, eens goed gelachen en weer verder met de zaak he :-)
Bij 't buitenkomen heel toevallig een collega gespot, blijkbaar trouwde haar dochter een uurtje na ons.
Doorgereden naar 't park. Waar wij zotte foto's wilden en de familie niet... Maar wij hebben ze dan toch maar gedwongen :p En na de zoveelste "let op van uw kleed, ge moet nog naar de kerk he!" zijn we dan naar mijn mama iets gaan eten, om dan met ons tweetjes en de fotograaf de verdwijnen voor de shoot die wij wilden. (Yes, ik heb op een vuile schommel gezeten in een park vol eendenkak! Ze moesten eens weten :d).
De meters begonnen blijkbaar zo hard te zagen dat mijn mama belde "komen jullie af? anders ga je te laat zijn voor de kerk!". Tegen dat wij er waren zat iedereen al in de auto... Heb ik nog eens de tegendraadse gespeeld, want moest nog pipi doen ook! Lap seg! Weer 5 minuten later! :-)
Uiteindelijk waren we perfect op tijd aan de kerk / kapel. Ware het niet dat mijn schoonvader eens gas planché wou geven met onze auto en stil viel :p
Soit, kwam perfect uit, mijn tante had intussen iedereen naar binnen gejaagd zodat de suite naar binnen kon. Tegen dat ons liedje startte waren we dus welgeteld 5 minuten 'over tijd'. De kapel zat vol en het was er verschrikkelijk warm! De diaken zag dat ik last had en heeft ons nog eens extra gezegend met zijn "kwispel" (zaaaalig die koude druppels! :d). Hij had ook wat last van de warmte want hij is zelfs 't onze vader vergeten! Mijn ventje heeft zelf gitaar gespeeld en gezongen in de mis en had achter mijn gat de familie en vrienden gevraagd om 't refrein mee te zingen... super kiekevelmoment! Na een douche van rijst en bellenblaas en heeeeeel veel kussen en cadeaus zijn we nog even bij mijn schoonouders gestopt voor een - jawel, cavaatje (en ook daar niet de kans gekregen mijn glas leeg te drinken want meter was weer al aan't zagen "Dan moet ge uw draaiboek maar veranderen! Daar staat in half zes, en 't is half zes dus kom we zijn weg" - gepensioneerden staan blijkbaar verschrikkelijk op tijd :d - waarop mijn broer fijntjes antwoordde: "wat gaan ze doen, trouwen zonder hun?")
Heb bij mijn schoonmama eerst mijn kleed nog eens aan en uit gespeeld en alle rijst overal van tussen gehaald (genoeg om vier man te voorzien van risotto :d) en van 't moment gebruik gemaakt om eens normaal naar 't toilet te kunnen gaan :-D
En dan naar de feestzaal voor een super receptie en een overzaaaaaaaaaaaaalig feest!
Mijn schoonvader heeft gerapt als speech, compleet onverwacht en echt de max!!!!
De vriendinnen hadden een sprookje gemaakt en getekend over mijn ex-vriendjes en mijn schoonzus had een kwis over ons georganiseerd. Allemaal héél wijs!
Uiteindelijk lagen we tegen half zes in ons bedje, begraven onder de ballonnen :-)

't was een zalige dag en puuur genieten van begin tot eind.
De beste tip die ik de aanstaande koppels kan geven: laat het los, geniet er van en laat je meedrijven, 't is zo zaaaaaalig!

Een paar special thank you's:

- Rebecca: voor de steun, en het übertoffe idee van de teenslippers dat enorm populair waren
- Acanthus - Mere: voor de prachtige bloemstukken en dat allemaal in zijn verlof!
- Notelaarshof - Opwijk: voor het super feest en het jammie-eten!
- Christiaan Van Buggenhout - Climax Music: voor de super muziek!
- Moderna - Schepdaal: waar mijn kleedje vandaan komt en waar ze altijd super vriendelijk zijn!
- de Feestflitser: hilarische foto's!
- Sofie Vanborm: fotograaf en vriendin voor de niet-stijve-foto's
- Jarne en Patrick - JDesign: voor de ongetwijfeld sublieme film
- Nathalie Lewis - best friend and amazing make-up artist :-)

Enne.... Kristien, stiekemerd! Ik kijk uit naar die van jullie he! Mijn dancing shoes staan al klaar! Als je nog ergens hulp bij nodig hebt... of je wil iets gebruiken of zo... laat maar horen! We zien elkaar de 15e! Geniet er van!

Jessie
20-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2149


natascha
14-6-2014
 Meld misbruik5-8-2013 12:41:43

Heel leuk om te lezen! Zag er een leuke dag uit :). Proficiat!



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik5-8-2013 13:06:42

Supertof verslagje!! Je bent duidelijk nog steeds aan het nagenieten



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik5-8-2013 13:49:07

ZALIG verslagje :D
ik heb zo vaak moeten lachen!!

dat ongedwongen gevoel spat ervan af, echt heerlijk :-)

geniet nog lekker na en PROFICIAT!!!



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-8-2013 14:38:41

Geweldig funny verslag, ik heb echt goed moeten lachen!
Groot gelijk hoor...gewoon je zin doen het was ook jullie dag é!
Geniet nog maar lekker lang na!

groetjes
Sandra



birgitta
6-9-2013
 Meld misbruik5-8-2013 16:34:47

Superleuk verslag! Geniet er nog maar van en een dikke proficiat!!



Nele
4-7-2014
 Meld misbruik5-8-2013 20:51:53

Super verslag om te lezen!
Ik ga ook eens bij Moderna gaan kijken voor mijn kleed.
Proficiat!



kelly
6-9-2013
 Meld misbruik5-8-2013 21:36:26

Heel boeiend verslag. Super leuk.
Proficiat.



Eline
20-7-2013
 Meld misbruik13-8-2013 16:43:15

Superleuk verslag. Ik herkende verschillende dingen van ons erin
Gewoon doen waar jij zin in hebt en de rest over jou laten komen, zalig toch! Het leek ook voor jullie een prachtige dag! Ben nu wel eens benieuwd naar die "zotte" foto's
Nog eens proficiat en geniet er nog lang van na! x


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info