Nu Online
Momenteel zijn er 58 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

malarone malariapillen

  1-7-2013 16:35:19
hoi allemaal,

Ik en mijn toekomstig ventje hadden ons voorgenomen om net voor het huwelijk te stoppen met de pil, zodat we op onze huwelijksreis misschien al konden proberen om zwanger te worden.

Nu is ons malarone voorgeschreven tegen malaria, aangezien wij naar Zanzibar en Tanzania op huwelijksreis gaan.

Wie van jullie heeft ervaring met deze medicatie en weet hier meer info over omtrent zwanger worden?

Alvast bedankt!

NiDi
2-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1221


Sofie
27-7-2013
 Meld misbruik1-7-2013 16:52:21

Hallo,

Wij gaan naar dezelfde bestemming op huwelijksreis! :)
Ik vroeg raad aan de dokter van het vaccinatiecentrum voor infectie- en reisziekten te Gent. Zij raadde ons aan om toch 3 maanden te wachten na de terugkeer vanuit Tanzania en Zanzibar om zwanger te worden. Het gaat hem niet zozeer om de malarone en wel om de bacteriën en infecties die je van daaruit zou kunnen meebrengen en die schadelijk kunnen zijn voor jullie zwangerschap. Geen onnodige risico's nemen, werd ons als raad meegegeven.



Ne
28-9-2013
 Meld misbruik1-7-2013 18:11:52

Wij gaan naar Zuid-Afrika. Goed om weten wel...




Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik1-7-2013 18:14:33

Dag NiDi,

Ik ben zelf arts dus voel me verplicht wat info te geven. ;)
Ik zou in jouw geval toch ook nog dat ene maandje wachten hoor. Malarone mag NIET gecombineerd worden met zwangerschap. Het is te zeggen, men heeft hier gewoon geen gegevens over, want geneesmiddelenstudies bij zwangeren zijn erg on-ethisch en dus quasi onbestaande. Het enige antimalaria-middel waar wel gegevens zijn over de veiligheid bij zwangeren is Lariam. Dit geeft echter bij sommige mensen psychische klachten en je moet 2 weken voor je reis al starten (en achtervolgingswaanzin of nachtmerries voor je trouw zijn niet ideaal, hé ;) ).
Ik denk dat het dus wel verstandiger is om nog net iets langer te wachten met zwanger te worden.

Voor meer info verwijs ik je naar http://www.itg.be/itg/Uploads/MedServ/nmalaria.htm (of naar je (huis-)arts natuurlijk)

Groetjes,

Delphine



NiDi
2-8-2013
 Meld misbruik1-7-2013 18:43:18

Dank je wel Delphine om wat meer uitleg te geven...
Heb het net aan de huisarts ook gevraagd en ze zei dat het niet gecombineerd mocht worden. Ze ging nog wel opzoeken hoelang we dan nog moesten wachten, maar dat weet ik dan woensdag.

Heb al verschillende periodes tegengekomen... maar als het inderdaad maar een maandje wachten is, dat valt nog te overbruggen

groetjes



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik1-7-2013 19:11:06

Wij moeten ook malarone nemen en de huisartszei ook dat dit niet gecombineerd mag worden met zwangerschap. Hij heeft wel niets gezegd over 2-3 maanden wachten. Volgens hem mocht ik met de pil stoppen van zodra ik gestopt was met de malarone.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik1-7-2013 19:41:56

Ik heb 15 jaar geleden malariapillen genomen ivm een reis naar Sri Lanka. Ik was toen 2 maanden zwanger zonder dat ik het wist.

Tot de 4de maand heb ik mijn maandstonden gehad, weliswaar minder dan daarvoor maar niets deed me vermoeden dat ik zwanger was omdat ik de pil nam. Tot bij de 5de maand de maandstonden uitbleven en ik toch wel een buikje kreeg.

Mijn zoon is gezond geboren, hij heeft een stoornis in het autisme spectrum maar dat heeft denk ik niets met die malariapillen te maken gehad.



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik1-7-2013 23:28:34

Peggy, het is natuurlijk heel goed mogelijk dat jij een gezond kindje hebt gekregen terwijl je de pillen nam. Het is echter niet bewezen dat er geen verhoogd risico is en in sommige gevallen dus wél problemen kan veroorzaken. Als je de keuze hebt om even te wachten, zou ik dat dus doen.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik2-7-2013 8:10:53

@Delphine, oh ja zeker...ik zou het zeker ook uitstellen als het kan !!



Ann
21-7-2012
 Meld misbruik2-7-2013 18:05:56

Hey,

Wij zijn ook naar Zuid-Afrika geweest op huwelijksreis en het was ook onze bedoeling om nadien aan kindjes te beginnen.
Wij hebben Malarone genomen en nadien nog een maand gewacht om zwanger te worden. Volgens de huisarts was dit voldoende.

Wij wouden die reis erg graag maken, zeker toen het nog kon. En dat kindje kon dan wel nog een maand wachten.
En nu zijn we in blijde verwachting van onze eerste spruit.

Dus ik zou gewoon zeggen: maak die reis, wacht nadien nog een maand met zwanger worden en ga er dan voor. Je zal er zeker geen spijt van hebben.


Groetjes
Anneken


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums