Nu Online
Momenteel zijn er 156 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een kleine (grote) domper

  21-6-2013 9:37:48
Het gaat al een tijdje niet goed met mijn mama. Ze is weer hervallen met het drinken en ze kiest er de ene slechte man na de andere uit. Nu heeft ze me (dor haar huidige vriend) op 18jarige leeftijd buiten gesmeten. En die zelfde man heeft ook mijn kleine zus bedreigt, dus je begrijpt vast dat ik niet veel van hem moet weten. Maar een kleine maand geleden was er hoop dat ze toch naar de trouw zou komen, alleen dan wel. Ze was zelf aan het kijken naar een kleed (alle zo stuurde ze toch). Nu kreeg ik gisterenavond de vraag of hij mee mocht en toen ik neen zei, wou ze (zoals gewoonlijk) medelijden zoeken door te zeggen dat ze ontslaan was. Big mistake, want ondanks haar fouten hou ik nog super veel van mijn mama en spring ik altijd in de bres. Ik dus onmiddellijk naar ginds om te kijken of ik haar kan helpen met werk zoeken. Nu is het zo dat ik nooit onaangekondigd mag langskomen, maar telkens als ik iets laat weten heeft ze altijd iets te doen. Ik heb mijn mama al in eeuwen niet gezien en mijn zus gaat ook niet meer langsdaar. Gelukkig dat zij haar papa heeft.

Toen ik eraan kwam deden ze dus alsof ze niet hoorde dat we klopten, terwijl er een glazen deur is en ik had gezien dat hij was komen kijken. Nu ben ik vrij volhardend en ik kan uitermate goed the pain in the ass spelen. Dus ik ben blijven kloppen, op ritme, als muziek. Hij kwam de deur dan opendoen en terwijl het naar binnengaan heeft hij mijn voet met veel geweld tussen de deur geplet. Ik heb er nog altijd zeer aan, maar op dat moment doofde de adrenaline alles. Ik had mijn vuist klaar, maar uiteindelijk waren we op mama's eigendom en zij neemt het sowieso op voor haar venten. Toen ik haar zag was ze weer strontzat en ze had zelfs haar been in de gips. Mijn hartje brak echt in 2. Zeker omdat die pipo bleef zeggen dat ik geen respect had voor mijn mama. Ik heb alles voor mijn mama gedaan. Toen ik kind was dronk zij ook; ik heb haar 3x van de dood gered en zij heeft mij meerdermaal iets willen aandoen, 1x zelfs met de auto overreden. Ik denk niet dat iemand dan kan zeggen dat ik niet van mijn mama hou. Ik vroeg haar hoelang ze al zonder werk zat en de 3maanden kwamen echt als een slag in mijn gezicht. Een maand geleden had ze nog 750euro voor de trouw gegeven als cadeau (waar haalt ze dat geld dan vandaan?) mama denkt nog altijd dat ze ons slecht kan behandelen, maar dat zolang ze af en toe geld geeft dat het ok is. Nu is het zo dat dat geld mij geen reet kan schelen, ik zou veel liever de mama terughebben van toen ik 7jaar was. Toen was ze tenminste nog slim. Ze was nu juit van haar schulden af en die vent blijft haar maar drank geven. Ze gaat geen werk vinden en ze gaat alleen maar in een neerwaarste spiraal belanden. Wie heeft er nu aan zoiets plezier? Ik heb op die moment besloten dat ik haar uitnodiging verscheur en dat het gedaan is. Iik ben van mijn 11jaar al bezig om haar uit elk putje te halen. Ik heb haar meer opgevoed als zij mij (ik ben haar aan het politiebureau gaan halen, ik heb haar geleerd hoe ze naar een festival moet gaan, ik heb haar geld gegeven als ze geen boodschappen kon doen) ik denk echt dat ik genoeg gedaan heb. En toch voel ik mij zo'n mislukte dochter. Ik snap het niet, echt niet. En nu een week voor den trouw is het toch wel een grote domper. Ik had het moeten weten dat ze mij ging kwetsen, maar wie denkt dat nu van zijn eigen mama....

Sorry dat ik hier zo'n lange tekst post en zo hard zaag. Maar het moest er gewoon eens afgeschreven worden. Misschien dat hier wel mensen zijn met een soortgelijke situatie?

Groetjes

Esperanza
28-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 2040


Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik21-6-2013 9:41:25

D'as moeilijk en niets wat ook maar iemand kan zeggen gaat daar veel aan veranderen. Veel sterkte en succes, ik vind dat je al meer geduld gehad hebt dan dat de meeste mensen zouden hebben. Probeer toch nog van je dag te genieten, je kijkt er al zo lang naar uit (denk ik dan).



Eva
21-9-2013
 Meld misbruik21-6-2013 10:13:55

Dit is echt niet leuk. Ik denk dat je al erg veel gedaan hebt voor je mama, je moet jezelf niets verwijten. Een kind hoort niet voor haar mama te zorgen. Sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden. Probeer het een beetje los te laten, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Laat ze je dag niet verpesten, ze heeft je kindertijd al afgenomen, je huwelijksdag is voor jou!



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik21-6-2013 10:16:37

Heel veel sterkte toegewenst Esperanza. Alcoholisme is niet simpel om mee te leven. Mijn papa was ook een stevige drinker en zoals jij hadden we het geweten als hij thuis kwam van cafe. Hij is 4 jaar geleden gestorven op 54-jarige leeftijd aan kanker en er gaat geen dag voorbij waarop ik hem mis. Ik heb het geluk gehad hem enkele maanden voor hij stierf hem te zeggen dat ik van hem hield. Het heeft lang geduurd eer ik het kon plaatsen maar doordat ik viavia vanalles hoorde over zijn jeugd (mijn grootvader heeft in Auschwitz gezeten omdat hij in het verzet zat en is daar slecht uit gekomen waardoor hij alcoholieker geworden is. Die heeft mij vader doorheen zijn jeugd mishandeld waardoor mijn vader dit heeft verdergezet) heb ik hem kunnen vergeven en van hem houden. Je kan in dit leven niet kwaad blijven op zaken waaraan mensen soms niets kunnen doen omdat hun lot soms al vastgelegd is door dingens die ze meekrijgen via hun jeugd. Je kan alleen beter proberen te doen. Zet die woede aan de kant want die man verdwijnt toch uit haar leven vanzodra blijkt dat het te heet onder zijn voeten wordt. Ik weet wel niet of je je mama kan behoeden voor verdere grotere schulden. Mss verplichten om onder schuldbemiddeling te gaan?



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik21-6-2013 10:20:48

Verder wil ik ook nog zeggen dat je geen slechte dochter bent. Je hebt gezegd dat je van je moeder houdt ondanks alles, je hebt haar ondersteund, je hebt haar financieel geholpen,... En dat is meer dan sommige anderen zouden op. Ik zeg altijd: leef je leven zonder spijt. Dus jij kiest wie je vraagt op je huwelijk m ar zorg ervoor dat je die dag dan ook geniet zonder spijt. Dikke knuffel



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik21-6-2013 11:12:02

Hallo! Laat me beginnen met te zeggen dat ik zo goed als hetzelfde meegemaakt heb, alleen geen alcohol maar drugs. Ik heb gebroken met haar 3 jaar geleden maar toch...iedere keer weer denk je "het is en blijft mijn moeder en ik wil haar helpen" en zo trap ik iedere keer in diezelfde val en word je weer maar eens teleurgesteld. Ook bij mijn mama zijn haar verschrikkelijke venten prioritair. Ik heb haar de keuze gelaten en ze kiest duidelijk niet voor mij. Ik heb haar dan ook niet uitgenodigd. Mijn oma (mama haar mama dus) wel en ze neemt het me wel wat kwalijk maar het is mijn keuze. Ik wil een vreugdevolle dag en ben er zeker van dat zij mijn dag gaat verpesten. Enige waar ik mee zit is mijn halfbroertje. Ondertussen 12 en al wat krapuul... Hij heeft sinds zijn 7e al een tattoo "omdat hij dit wou". Je verstaat dat we dezelfde moeder hebben: mijn advies: laat het zijn! Je bent geen slechte dochter, ik ben dat ook niet; Maar een moeder zorgt voor haar kind, niet omgekeerd! Dikke dikke knuffel!



Esperanza
28-6-2013
 Meld misbruik21-6-2013 12:29:22

Michele, dat moet hard zijn om te zien wat er met je kleine broer gebeurd. Ik heb het geluk dat ik mijn zus bij mij heb. Ze zit op internaat en om het weekend komt ze is bij mij (ipv dan mama) en zij heeft ook gelukkig haar papa nog. Hoh het maakt zoveel kapot hé, die drugs en alcohol. En die venten. Ik kan niet geloven dat je een vent belangrijker vindt dan je dochters die je zelf hebt opgevoed. Maar misschien is dat wat drugs en alcohol met de hersenen doen. MIjn meme en pepe nemen de plaats in aan de eretafel en toen ik gisteren bij hen was, hebben ze mij op het hart gedrukt dat ik ga kapot gaan als ik het mij ga blijven aantrekken en misschien hebben ze wel wat gelijk. Uiteindelijk moeten ze het zelf willen hé. Achja we zullen wel zien. Het is wel moeilijk om je moeder 'achter te laten.'


Dank je iedereen voor de steun. Er kan inderdaad niet veel gezegd worden, maar het doet zo goed om je verhaal eens kwijt te kunnen. Zeker aan vreemden, zij reageren vaak nog anders omdat ze er vanuit een 3de perspectief naar kijken.


Knuffel!



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik21-6-2013 14:06:48

Ik weet niet... maar je moeder "achterlaten" vind ik niet de goeie oplossing, en gevoelsmatig jij ook niet.
Steeds achter haar aanlopen uiteraard ook niet.
Het lijkt kiezen tussen de pest en de cholera.
Je grootouders lijken ook te "vluchten" om er niet aan ten onder te gaan.
Blijkbaar weet je zelf niet goed hoe met deze situatie om te gaan, vanzelfsprekend, daar niet van, want makkelijk heb of had je het zeker niet.
Mensen investeren geld in hun huis, kledij, aan een auto...maar niemand blijkt iets over te hebben voor het "geestelijk welzijn".
Ik zou je aanraden hierover zeker met een professional te spreken (bv psychotherapeut of zo), die je wegwijs in deze complexe materie zal geven.
Het zal je last op je schouders verlichten en ook alle mensen rondom jou.

grtz



frida
6-2-2010
 Meld misbruik21-6-2013 14:30:34

Welke raad kunnen wij jou geven!! Denk geen enkele! Maar wat je voor je zus doet, doe ik mijn hoedje voor af.
Kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen...



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik21-6-2013 15:00:59

Ik zie het al voor me,Femke van THUIS,lijkt erop...meer kan ik er niet van zeggen,maar je moeder kan van hart best de beste zijn,het is de drank en die mannenziekte,die haar besmeten....VEEL STERKTE..blijf goed voor je zus zorgen en hoop dat alles goed komt



krista
9-8-2013
 Meld misbruik21-6-2013 15:26:27

Dikke knuffel X



mona
27-7-2013
 Meld misbruik21-6-2013 19:27:49

Mijn partner heeft gelijkaardige ervaringen met een van zijn ouders. Alcohol maakt inderdaad veel kapot. Het maakt alles zo moeilijk, terwijl het zo mooi zou kunnen zijn. Je hoort er in het dagelijkse leven niet veel mensen over praten, maar op momenten dat familie belangrijk is - zoals bij een huwelijk - blijkt dit toch bij veel mensen te spelen. Het is de afgelopen weken op dit forum verschillende keren ter sprake gekomen. Nog steeds een onderschat probleem in onze maatschappij denk ik, omdat het toch een sociaal aanvaarde drug is...



Debby
31-12-2019
 Meld misbruik21-6-2013 23:33:52

Ik weet dat het niet makkelijk is, maar soms moet je van je hart een steen maken zodat de mensen die je wel toelaat in je hart je gelukkig kunnen maken en dat de andere dingen niet meer overheersen.



celine
7-9-2013
 Meld misbruik23-6-2013 19:17:06

Respect girl!
Ik hoop echt voor jou dat jij en je zus dit een plaats kunnen geven. Wat je ook beslist, denk altijd eerst aan jezelf en je zus en dan pas aan je mama. Je hebt al heel veel geïnvesteerd in haar en jouw geluk staat nu op de voorgrond.
Ik vind jou heel moedig.
Ik heb die beslissing (over mijn vader dan) ook genomen omdat ik weet dat ik achteraf spijt zou hebben.
Dikke knuffel!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info