Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Frustratie gasten

  31-5-2013 12:35:42
Pfff, is het zo moeilijk eens iets te laten weten of je nu naar een feest gaat of niet.
Vorige maand werden onze uitnodigingen verzonden en de gasten zouden eigenlijk ten laatste vandaag moeten bevestigingen of ze al dan niet aanwezig zullen zijn.
Helaas zijn er nog heel mensen (20%) die niets hebben laten weten.
Wat doe je in zo een geval?
Ze nog een week tijd geven en dan zelf bellen?
Ook ben ik heel teleurgesteld in heel wat mensen die afzeggen.
We hadden zo'n 145 mensen op het huwelijksfeest uitgenodigd, tot nu toe zit ik nog maar aan 82 mensen die komen. Blijkbaar veel mensen die op reis gaan en onze datum toch niet in hun gedachten gehouden hebben.
In het contract met onze feestzaal staat dat we ten minste 100man moeten hebben, of we moeten extra betalen.

Elien
13-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 1878


Bea
6-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 12:48:12

Hallo,
Ik zou nu al beginnen bellen. Het is eigenlijk nog een tijdje dus je zou nog andere mensen kunnen uitnodigen. Tenminste als je die mensen er graag bij hebt, soms heb je misschien mensen niet uitgenodigd omdat je aantal te groot werd en is er nu wel ruimte...
Op zich is het niet raar dat mensen laat verwittigen voor hen is 13 juli nog erg ver weg.
Sommigen vinden het waarschijnlijk doodnormaal en hebben niet door dat je op een officiële bevestiging wacht. Ik heb ook zelf ondervonden dat vakantieperiode voor een aantal mensen heilig is en ze er niet van afwijken...
Bij mij hebben ze tot 15 juni en ik wacht ook nog op heel wat mensen.
Ik tracht vooral te denken aan hen die wel graag komen en daar eventueel hun reis voor hebben aangepast, dat verwarmt direct mijn hart. Ik heb wel wat vrede gekregen met de afzeggingen, mensen maken keuzes en dat is niet perse negatief bedoeld.



Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik31-5-2013 12:55:18

Ik zou zelf nog een week wachten. En dan de mensen opbellen. En dit omdat het ook nog een eindje weg is. En wanneer moet je het juiste aantal aanwezige door geven aan de zaal? Ik weet dat ik ook bij mijn vriendin niet had laten weten dat we kwamen. Omdat ik het verkeerd had gelezen. Dat je alleen maar iets moest laten weten dat je niet kwam... Mss zijn er zo bij jou ook....
Nog veel succes..
Liefs Caroline



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik31-5-2013 13:16:34

Sommige mensen gaan er inderdaad van uit dat ze enkel iets moeten laten weten als ze niet kunnen komen. Ik vind je bevestiging redelijk vroeg, ik dacht dat dit normaal 1 maand voor de datum was. Wij moeten naar een trouw op 20 juli, een weekje later dus, en hebben zelfs nog geen uitnodigingen ontvangen (dat vind ik dan wel weer laat :)) ! Ik zou dus nog eventjes wachten.



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 13:17:38

Bij ons moeten ze voor 5 juni laten weten of ze wel of niet komen en er zijn er ook nog een aantal personen die iets moeten laten weten... Ik zit er ook op te wachten, maar denk dat als ze dan nog niets hebben laten weten ik toch al ga beginnen met hen op te bellen...
Groetjes
Agnes



roos
13-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 13:27:12

wij trouwen ook op 13 juli,maar bij ons staat er dat ze voor 20 juni iets moeten laten weten.
er zijn er nog een 50 tal die nog niets hebben laten weten,en kmoet eerlijk zijn,kbegin er ook wa ambetant van te lopen,want je weet niet komen ze wel of niet.
dus ik begrijp je wel,maar kzou ook zeggen,wacht nog een weekje,en dan zou ik toch wel beginnen rondbellen.
grtjs,roos



Lieve

 Meld misbruik31-5-2013 14:23:37

Ik hoop door het gebruik van een antwoordkaartje dat ik die problemen niet ga hebben. Ik heb echt geen zin om iedereen nog eens te moeten gaan afbellen. De meeste mensen zijn gewoon nonchalant; de antwoordtermijn gaat ook al eens uit het geheugen. Het is daarom niet allemaal kwaadwillig, maar handig is het niet. Ik zou als ik jou was, dus ook beginnen rondbellen.



Op mijn antwoordkaartje zal staan :

Naam zal/zullen aanwezig zijn op uw feest
Aantal personen :

Naam zal/ zullen niet aanwezig zijn op uw feest

Dit kaartje zal al geadresseerd zijn en gezegeld. Hier moeten ze dus gewoon nog aankruisen ja/nee en op de bus doen. Als er dan nog niet fatsoenlijk gereageerd wordt, dan weet ik het ook niet.

Ik zal ook op mijn uitnodiging refereren naar de antwoordkaart : graag reactie via bijgevoegde antwoordkaart.

En of dit werkt, zal ik achteraf pas weten.



Charmy
25-5-2013
 Meld misbruik31-5-2013 14:26:36

goh ik zou nog iets wachten.. ik heb bv pas in de week van ons feest zelf het juiste aantal mensen moeten doorgeven naar onze zaal.

dus waarom zou je de mensen al zitten afjagen als er nog een zee van tijd is :-)



Veronique
24-8-2013
 Meld misbruik31-5-2013 15:06:53

Wij bellen de mensen ook zelf op als de datum verstreken is. Kan zijn dat ze de datum uit het oog verloren zijn of er helemaal niet meer aan gedacht... Zo kun je blijven wachten als je vooruit wilt met de voorbereidingen..



Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 15:14:22

Bij ons moeten ze bevestigen voor 6 juni,
Ik wacht ook nog op een heel tal bevestigingen of annuleringen. Vind ik enorm ambetant! Versta niet dat de mensen dat niet zelf laten weten.




Eline
20-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 16:51:27

Bij ons komen ze ook niet zo snel toe, maar wij gaan nog een week wachten na de datum die op onze kaart stond. Daarna gaan wij mailtjes sturen en rondbellen. Maar ik zou nog niet panikeren. Zoals hier reeds staat: de mensen denken waarschijnlijk dat ze enkel moeten antwoorden indien ze niet komen of gaan ervan uit dat je al weet dat ze komen (zoals dichte familie en beste vrienden).



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik31-5-2013 18:34:36

Ik bel meestal de laatste dag. Ben zo'n heerlijke "deadliner".

Bovendien zou ik echt wel iets hebben van "die trouw is nog héél vér weg" (nog anderhalve maand).

Als ik niet reageer voor de datum (of 1 dag erna), mag je er overigens vanuit gaan dat ik niet kom.



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 18:57:35

Hier net hetzelfde. Ik wou bevestigingen tegen vandaag, het stond heel duidelijk op de uitnodigingen, en toch moet ik nu nog zelf beginnen rondbellen, smsen om te vragen of ze al dan niet komen.
Ik geef ze nog enkele dagen, maar meer niet...



Sabrina
8-6-2013
 Meld misbruik31-5-2013 20:56:17

Hey!

Wij hadden mensen laten bevestigen voor 15 mei en ik heb dan op 15 mei mailtjes en sms'jes gestuurd en toen bleken er toch enkele uitnodigingen gewoon niet aangekomen te zijn. Ik heb de uitnodiging dus nog extra opgestuurd of doorgemaild.

De meeste anderen waren ervan uitgegaan dat wij wisten dat ze wel kwamen of dachten inderdaad dat je enkel iets moest laten weten als je niet kon. Uiteindelijk had ik daarna snel alle antwoorden!

groetjes!



Eveline
10-5-2013
 Meld misbruik31-5-2013 22:34:01

Hallo Elien
Ik weet niet of je facebook hebt, maar da's ook altijd handig.
ik had een evenementenpagina aangemaakt voor ons huwelijk en daar de laatste ontwikkelingen telkens op gezet. Toen de deadline voor het bevestigen er was heb ik dit (ludiek) gemeld op deze pagina. Met succes! Ik heb uiteindelijk van iedereen antwoord gekregen en diegene die bevestigd hadden waren ook allemaal van de partij, op 1 persoon na die 's morgens ziek was gevallen.
Oudere mensen zitten natuurlijk niet op facebook, maar die heb ik dan kunnen bereiken via de kinderen of kleinkinderen, die meestal wel op facebook zitten.
Veel succes nog.



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 22:40:42

Hier moeten zo zowel bij aan- als afwezigheid iets laten weten voor 6 juni..

Voor ons avondfeest heb ik er nog een 15-tal van de 108 waar ik niks van weet..
Voor de receptie zijn het er nog 60 van de 75 waar ik niks van weet.. Begin mij stilletjes af te vragen of ze hun uitnodiging gekregen hebben.. :-)



kelly
6-7-2013
 Meld misbruik31-5-2013 23:58:22

Ik ken dat ook bij ons was het vandaag ook de laatste dag om te verwittigen en hebben ook en deel mensen waar we nog niets van weten ik heb hen en berichtje gestuurd en nu is het aan hun ik ben alleen echt boos op de vader van mijn toekomstige daar weten we zelfs ook nog niets van en dan stuur je en bericht en antwoord die nog niet pfff



Elien
13-7-2013
 Meld misbruik1-6-2013 18:08:01

Bedankt iedereen voor de reacties!! Blijkbaar ben ik dus niet alleen die het frustrerend vind :).
Ik denk misschien aan de hand van jullie reacties dat ik me wat teveel zorgen maak.
Ik ga volgende week pas beginnen bellen, want denk dat veel mensen de datum inderdaad uit het ook oog verloren zijn.
@Eveline: misschien een goed idee van het evenementenpagina op facebook.
Voor de jongere generatie...

Merci ;)



krista
9-8-2013
 Meld misbruik2-6-2013 17:01:38

Hey Elien,
ik ben wel wat laat met mijn reactie.
Maar ik ben van het pricipe, ze hebben bij ons tijd tot 1 juli maar 1 juli begin ik wel te bellen of te smsen.
Bij ons zijn er ook mensen die aannamen als ze kwamen dat ze niks moesten laten weten, terwijl er duidelijk op staat dat ze moeten laten weten of ze wel of niet aanwezig kunnen zijn.
Ik heb wel al 89% bevestigingen binnen :-).
Minder dan 9% heeft afgezegd tot nu toe.. wat ik weinig vind onder de vakantieperiode
Wij hadden 129 mensen uitgenodigd, 104 hebben bevestigd dat ze komen, 11 hebben laten weten dat ze niet komen en 14 weten het nog niet...
@Charmy, je hebt idd nog zeeën van tijd maar je weet ook als toekomstige bruid dat je graag je tafelindelingen maakt en alles voorbereid op de gasten die komen ipv op veronderstellingen.
Dus Elien, ik vind niet dat je je te vlug zorgen maakt. Bellen zou ik zo zeggen, een datum (voor te bevestigen) is een datum. Uit respect hou je je daaraan ;-).
Voorzichtig met facebook want er lezen er meer mee dan je denkt...
Succes ermee en altijd je hartje volgen ;-).



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik3-6-2013 16:23:03

Ook wij hebben bij verschillende mensen nog eens zelf moeten informeren of ze kwamen of niet. Dat is normaal... Waar wij ons veel meer aan geërgerd hebben, zijn de mensen die gezegd hadden dat ze kwamen, maar dat dan uiteindelijk niet gedaan hebben, of die met minder kwamen dan ze gezegd hadden. Hier hebben we wel voor moeten betalen... (Er was er ook een die ziek was en daardoor niet kon komen, maar die hadden dat tenminste nog op het laatste moment laten weten.)

En even vanuit mijn persoonlijke ervaring: zolang je zelf niet zo'n feest hebt georganiseerd, beseffen veel mensen niet hoe belangrijk het is om juist te weten wie er komen en wie niet. (Niet alleen om het juiste aantal te kunnen doorgeven aan de zaal/traiteur, maar ook voor de tafelschikking.)
En daarnaast is het ook iets wat je makkelijk vergeet. Wij zijn uitgenodigd voor een trouw binnenkort en we hebben er een paar weken achter elkaar verschillende keren aan gedacht dat we het moesten laten weten, maar als we dan een moment hadden waarop we het konden doen, dachten we er natuurlijk niet aan... Dan kan een herinnering dus handig zijn.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info