Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dresscode

  15-5-2013 23:51:20
Hey mede-trouwers, Om te vermijden dat mensen in jeans toekomen op onze trouw willen we graag werken met een dresscode op de uitnodiging. Vorige week zijn we zelf nog naar een trouwfeest geweest, hier waren er zelf mensen in jeans en kaptrui... Dat zou ik dus ten allen tijde willen vermijden. Iemand ideetjes hoe we op een leuke menier kunnen verwoorden dat we graag de mannen in kostuum zien veschijnen en de dames in feestelijke kledij? Ideetjes welkom! Thanks!

sofie

Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1606


ilse
24-8-2013
 Meld misbruik15-5-2013 23:59:16

cocktail en avondkleding gewenst...



Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik16-5-2013 8:09:39

Wij hebben "feestelijk" gezegd. Avondkledij is lange jurk en smoking, maar dat hoeft voor ons niet echt. Stadskledij is eigenlijk de juiste term voor kostuum en jurk, maar kan door sommige mensen verkeerd geïnterpreteerd worden...



Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik16-5-2013 8:13:21

Als je de verschillende dresscodes en hun beschrijving opzoekt, vind je dit onder 'cocktail':

Cocktail

Cocktail voor de dames betekent een elegante jurk (niet lang). Je schoenen zijn niet overdreven glamourachtig en passen uiteraard bij je jurk. Een schoudertas is toegestaan, maar laat die oversized IT-bag liever thuis. Hou het simpel en ga je zeker niet overladen met fantasiejuwelen. Eén mooi zilveren of gouden juweel is voldoende. Catalogi, internet en tijdschriften zijn geweldige plekken om te zoeken naar speciale cocktailjurken en inspiratie.

Cocktail voor de heren betekent : een donker pak, met of zonder das. Om het stijlvol af te maken draag je het best een hemd (liefst wit) met manchetsluitingen en mooie zilveren manchetknoppen.




Ik denk dat dit wel ongeveer overeenkomt met hetgeen jij voor ogen hebt, niet? Dus ik zou "dresscode: cocktail" op je uitnodiging zetten. Bij 'avondkledij' moeten de vrouwen traditioneel in een lange jurk komen, wat misschien ook wat overdreven is, niet?

Succes ermee!



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik16-5-2013 10:12:38

Casual Chique kan ook

of Stadskledij
maar je zal nooit kunnen vermijden dat sommigen toch in jeans komen.
Ik heb me er al bij neergelegd :)



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik16-5-2013 11:04:34

Bij ons staat er "Cocktail dresscode" op.Maar dit heeft al veel voeten in de aarde gehad: de vrouwen zijn echt in paniek geschoten. Constant vragen over gekregen en zo. Eigenlijk nog wel een beetje grappig om iedereen zo moeite te weten doen :-D

Wel 1 jammerlijke reactie gehad van iemand die wou wegblijven omdat ze dacht dat ze anders het plaatje van mijn huwelijk ging verstoren (wel goed bedoeld). Het is echt geen cocktail madam.
Maar haar heb ik kunnen overtuigen om gewoon te komen zoals ze wilt. Er zijn er nog die niet in cocktail komen.
Onze dresscode stond er ook eerder op als richtlijn van: Dit is hoe 80% van de gasten komen. Zodat iedereen dat wist. Als er dan mensen zijn die dat toch niet willen doen en zich ook niet opgelaten voelen als ze niet zoals de rest zijn, is dat ook geen probleem voor ons.
Ik vermoed wel dat wij geen jeans-ers (en al helemaal geen kappullen) gaan zien op onze trouw, buiten misschien de kinderen.




bride
26-8-2017
 Meld misbruik16-5-2013 13:34:44

Sorry maar ik vind mensen die met een jeans op een trouw komen echt boertig.
Het is een trouwfeest niet 1 of ander familiefeestje.
Voor die dag vind ik dat iedereen fatsoenlijk in het pak gestoken moet worden of tenminste een hemd met een geklede broek.
Maar zeker geen jeansbroeken. of zoals ik vrouwen gezien heb met een kleed en witte leggings. Ik vindt dit echt niet kunnen.
En bij ons op de uitnodiging zal het er ook echt op staan en wie niet tegoei gekleed komt die mag zich gaan omkleden thuis of thuis blijven.



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik16-5-2013 14:08:48

Ik ga geen dresscode op onze uitnodiging zetten. Ik vind zo'n dresscode nogal veeleisend overkomen. De meeste mensen weten dat een jeans niet echt aangewezen is op een trouw en die paar mensen die toch in jeans zouden komen lappen toch hun laars aan een dresscode.

De beschrijving cocktail voor de mannen vind ik ook nogal strikt. Het is niet omdat je geen donker kostuum draagt of geen manchetknopen dat je niet deftig gekleed bent hé...



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik16-5-2013 14:10:14

eigenlijk bedoel jij gewoon wat ze noemen 'stadskledij'. mannen in kostuum en vrouwen in een gekleed kleedje of ook een maatpak, spijtig is dat zo weinig mensen dat echt weten.
Bij ons stond er op de uitnodiging stadskledij( geen jeans), ik heb het er gewoon opgezet ik wou echt niemand in jeans en weet je wat, niemand heeft het aangedrufd



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik16-5-2013 15:29:25

Ik sluit me aan bij Jente..

zou dan nog eerder "feestelijk" zetten ipv stadskledij of cocktail.



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik16-5-2013 18:21:11

Ik denk dat ik bij iedereen hier uit de boot val... Ik vind een mooie jeans ook gekleed...
Mijn 2 zonen (21jaar) zijn mijn 2 getuigen en we hebben voor hen een mooie jeans met een T-shirt en blazer gekocht... Ik vind ze daar super mooi mee staan en HELEMAAL niet boertig... Maar ja dat is mijn mening he...
Ik kan me in mijn vriendenkring niet voorstellen dat iedereen daar in maatpak en cocktailkleedje komt... Ze gaan er allemaal netjes uitzien, daar ben ik zeker van en iedereen moet kunnen komen in waar hij of zij zich goed in voelt...
Ik ben zelf ook niet gewoon naar chique trouws te gaan waar er een bepaalde dresscode bij hoort, maar lees hier op het forum vaak over chique feesten, maar dat maakt dan ook weer ieder voor zichzelf uit he...
Ik vind een gezellig feest waar iedereen zich amuseert belangrijker dan een feest waar je je moet kleden in iets waar je je niet goed in voelt...
Maar nogmaals, ieder heeft daar een eigen mening over en iedereen doet daarmee wat hij of zij wilt...



Sofie
27-7-2013
 Meld misbruik16-5-2013 18:47:15

Wij hebben er uiteindelijk op gezet: feestelijk met een vleugje blauw



krista
9-8-2013
 Meld misbruik17-5-2013 5:36:47

@ Agnes,
ik sluit me helemaal bij jou aan...
Daarom dat ik nog niet gereageerd had.
Voor mijn stiefzoontje wou ik wel geen jeans omdat mijn dochters voor een coctailjurkje zijn gegaan, en ik wou niet achteraf het verwijt krijgen van kijk haar dochters zijn wel chique aan en zie t manneke daar lopen.
Dus hij heeft een groene broek gekozen.
Maar onze gasten mogen dragen waar ze zich goed in voelen.
Ik denk wel dat de gasten uit respect voor het bruidspaar zich mooi zullen optutten in hun
doen, ookal is dat een deftige jeansbroek....
Ik heb liever een feest waar de mensen zich amuseren dan waar de gezichten op half 7 staan (ongelukkig dus) en dat ze zich amper durven bewegen, zwijg stil amuseren...
Wat heb je daaraan?
Maarja, ieder z'n mening he ;-).



catherine
24-8-2013


bride
26-8-2017
 Meld misbruik17-5-2013 12:00:07

Dit is wat ik bedoelde :
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=...



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik17-5-2013 14:00:16

Nooit begrepen waarom mensen de link maken tussen dresscode en u niet amuseren.



bride
26-8-2017
 Meld misbruik17-5-2013 14:35:45

Ik ook niet bruidje2013. Maar ik vind wel dat je op een bruiloft net gekleed moet komen en een jeansbroek of een gewone trui niet kan.



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik17-5-2013 18:11:46

Tja ieder zijn mening he... Ik vind ook dat ze netjes gekleed moeten komen en niet in slobbertrui, maar begrijp niet waarom sommigen zoveel belang hechten aan hoe iemand naar het feest komt... Als het netjes is, is het toch oké, maar ieder heeft een andere mening over netjes gekleed zijn... Ik respecteer ieders mening, dat moet ook en vind ook dat ieder daar mee doet wat hij wilt. Maar sommige bruidegommen moeten een kostuum huren, omdat het te duur is om eentje te kopen... Dus waarom zouden anderen daar dan ook nog geld aan moeten geven als ze het niet in hun garderobe hebben om dan 1 keer aan te doen want anders zijn ze niet welkom...



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik17-5-2013 21:59:38

wie zegt dat ze anders niet welkom zijn? Anders mn eerste post in dit topic nog eens herlezen ;-) Ik denk dat een dresscode gezien moet worden als een richtlijn.



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik18-5-2013 9:08:27

Wie zegt dat ik dat op jou heb? Ik heb alle reacties gelezen en in 1 van de reacties staat dat... Maar ik blijf het zeggen, ieder zijn eigen keuze hierin en ieder zijn eigen mening erover



sifra
25-5-2013
 Meld misbruik23-5-2013 20:10:51

bij ons komt iedereen zoals ze zelf willen én vooral waar zij zich zelf goed in voelen.
en dat weten ze allemaal. ik ga niet vragen van onze gasten om hun in het nieuw te steken, of iets te kopen wat ze maar 1 keer gaan aandoen... of om zich een ganse avond ongemakkelijk te voelen omdat wij dat mooi vinden...

nee, laat de mensen bij ons maar gewoon komen zoals ze zijn


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info