Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedankjes voor de gasten

  25-4-2013 11:54:39
hey allemaal,
Mijn eerste keer op forum en ik moet zeggen het bevalt me....

Ik heb inspiratie nodig voor leuke en originele niet al te dure bedankjes.
Kan er iemand me helpen?

ERITIA
23-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 1746


Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik25-4-2013 12:10:13

Hoi Eritia! Welkom op het forum :)
Ik vind het heel moeilijk om jou hier een antwoord op te geven, want wat is niet duur? Wat wil je maximaal uitgeven en is dit dan per koppel of per persoon? Wij geven bijvoorbeeld iets per koppel.
Mijn advies: als je met een thema werkt, doe dan ook jouw bedankjes in jouw thema. Dat vind ik enorm leuk! :)



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik25-4-2013 12:13:22

Welkom Eritia, je hebt het walhalla voor de bruidjes en bruidegommen ook ontdekt dus ;-)

ik ga dit nog even volgen, omdat wij er nog niet uit zijn wat we nu juist gaan doen...

natuurlijk is 'niet al te duur' vrij relatief!
wij twijfelen bijvoorbeeld zelf tussen heel goedkope dingetjes zodat we iedereen er eentje van kunnen geven OF iets duurdere dingetjes waarvan we er dan 1 per gezin geven of zo. Die keuze kan je dus al maken :-)

Zo denken wij nog aan kleine vaasjes (uit de Ikea, vb.) met een (nep)bloemetje in, kleine sieremmertjes met snoepjes, een theelichtje, een zelfgemaakt kaartje en snoepjes samen verpakt, een shotglaasje met suikerboontjes gevuld, kleine flesjes gevuld met limoncello, fortune coockies, zeepjes, potje met nootjes (en de tekst "bedankt, van de echtge'nootjes'"), enz...
Op andere trouwfeesten hebben we al een aantal dingen gekregen zoals flessenopeners, winkelwagenmuntjes, metalendoosjes met muntjes in met daarop 'mint to be' (keischattig :-)), bloemenzaadjes, ...

Je maakt er dus zelf van wat je wil :-)

Misschien moet je eens bekijken of je met een thema gaat werken of niet en afhankelijk daarvan je bedankjes kiezen. (Wij werken namelijk niet met een thema, dus hebben vrij spel :-) Maar vrienden van ons hadden als thema 'liefde groeit' en hadden dus bloemzaadjes gegeven, bijvoorbeeld.)

Hopelijk ben je hier wat mee!!
Succes en veel plezier op dit forum! Je zal er veel aan hebben! (It's an addiction... hihi)



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik25-4-2013 12:53:44

Ons thema is 'vlinders', omdat mijn vriend jaren geleden (we zijn al negen jaren samen) een gedichtje voor mij schreef over een vlindertje. De keuze van het thema was dus heel gemakkelijk en het gedichtje staat ook in ons misboekje.
Als bedankje hebben wij een theelichthouder met een vlinder eraan, waar je dan een papiertje kan inschuiven. Dit geven we aan onze receptiegasten. Onze avondgasten krijgen datzelfde houdertje, maar dan met een foto van hen die getrokken zal worden op het avondfeest. Onze fotograaf gaat die foto's dus à la minute afprinten :) Leuke herinnering én die foto kunnen ze dan ook in dat vlinderhoudertje stoppen.
Ik heb ze vorige week maandag besteld, dus ik hoop dat ze nog op tijd zullen toekomen! Stress :)



krista
9-8-2013
 Meld misbruik25-4-2013 14:00:07

Hoi ERITIA
Welkom...
Wij hebben onze getuigen adhv een parkerpen gevraagd.
Deze was gegraveerd met Krista en Bart 09/08/2013;;;
Voor onze gasten hebben wij goedkope pennen (zwarte met zilveren letters gegraveerd) besteld met Bart en Krista 09/08/2013 op.
Daar hangen wij een organzazakje met hartjes (rood en wit) bruidssuiker aan.
Een pen wordt doorgaans achteraf nog gebruikt en prijs viel goed mee.
Wij geven elke gast eentje, niet per koppel..
Succes met jou zoektocht. x



Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik25-4-2013 14:11:34

Wij zijn hier op het forum het idee tegengekomen voor winkelwagenmuntjes. Ik zou er voor 100 € 90,- kwijt zijn. Dus qua prijs vind ik het wel meevallen.
Maar het is inderdaad net de vraag wat je zelf wilt uit geven. Het doosje waar de bedanktjes in komen is duurder dan het bedanktje zelf. Maar dat had ik er graag voor over.

Succes



ERITIA
23-8-2013
 Meld misbruik25-4-2013 14:14:41

Hey meiden,

Bedankt voor de verwelkomingen. Fijn om te horen.
Ik heb om eerlijk te zijn geen gedacht van thema, ook niet bij stil gestaan om eerlijk te zijn. Ik wat moet ik die dan verwerken? Mijn uitnodiging zal met drie handen zijn (papa en mama gaan trouwen) wegens ik in juli bevallen ben van ons eerste zoontje.
Dus ik denk dat ik dan aan jullie zou vragen ik wat je dit nog zoals kan verwerken?
trouwuitnodiging, bedankjes, ...

Wat ik wel in gedachten heb en dit dankzij iemand op deze forum was eventueel voor de mannen een flesje ( vedette of ander bier) met onze foto er vooraan op gedrukt en eventueel voor de vrouwen een flesje wijn ofzo ook met een foto vooraan op gedruk.

De prijzen hangen echt af, ik wil gerust 150-200€ max 250€ uitgeven voor bedankjes of is dit al reeds veel?

@Tineke: Vlinders klinkt mij een super thema, en die foto op het einde ook echt super. Welk budget heb jij voorzien voor de bedankjes?
@Nadia: die bloemenzaatjes lijkt mij ook wel leuk wegens mijn toekomstige "man" echte groene vingers heeft en iedereen dat dan ook wel weet dus symbolisch lijkt mij dit ook wel fijn. Zal er wat verder over moeten nadenken. Maar ik hoor wel graag jullie mening en de vraag hoe ik verder mijn thema kan uitwerken, hoe jullie dit zullen doen.
Mag ik jullie alsnog vragen waar jullie de trouwjurk gevonden hebben?



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik25-4-2013 14:36:06

ik heb mijn jurk gevonden via Chrandels.nl (winkel in Maastricht) - vooral omdat ik op zoek was naar een goedkoop alternatief :-) alles is nogal budgettair helaas bij ons ;-)



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik25-4-2013 14:40:12

Hoi Eritia,

Ik denk dat je dan echt wel heel breed kan gaan, of je kan zelfs een thema nemen buiten jouw uitnodigingen om. Dat hoeft daarom niet per sé aan elkaar te hangen. Of je werkt met een kleur die dan overal terugkomt? Zowel op je uitnodigingen als in de versieringen, de bedankjes, dan heb je ook nog heel veel mogelijkheden.

Ik heb 120 van die theelichthouders besteld voor zo'n 300 euro in het totaal. De foto's komen op 1,10 euro/stuk (cadeautje van de fotograaf, want normaal zijn ze wel duurder) en daar zullen we er zo'n 50 nodig hebben, dus wij geven een 350-360 euro aan onze bedankjes :) Ik heb wat extra theelichthouders voorzien voor mensen die wel geld geven, maar niet aanwezig zullen zijn. Die gaan we dan (in de mate van het mogelijke) zelf afgeven aan de mensen. Voor de receptie heb ik een bedankkaartje gemaakt om in het houdertje te stoppen.



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik25-4-2013 14:40:52

Oh ja, mijn trouwjurk komt van Maxim's Couture in Mechelen, maar zij hebben ook een winkel in Aarschot (bij Leuven).



Tine
6-7-2013
 Meld misbruik25-4-2013 16:15:24

Hoi!

Welkom op het forum!

Om eventjes op je vragen te antwoorden:
Wij gaan voor het thema 'vintage' met een James Bond-insteek. We zijn beiden nogal fan van de stijl en de films, vandaar... Dit thema trekken we door in de uitnodigingen, de misboekjes, de inkleding van de zaal, de bedankjes, en in mindere mate zelfs een beetje mijn kleed.

Onze bedankjes zullen zelfgemaakte confituurtjes zijn, omdat dit mij altijd doet denken aan mijn oma, de link met vintage dus :) Hiervoor hebben wij glazen potjes besteld via internet, maar ons eerste plan was her en der kleine confituurpotjes te verzamelen om de kosten te drukken. Jammer genoeg kwamen we niet aan genoeg potjes, vandaar dat we ze toch maar besteld hebben. We gaan ze ook aankleden met een geruit lapje stof voor over het dekseltje te doen en een 'vintage' etiket opkleven.

Je kan dus met en zonder thema nog een heleboel kanten uit!

Mijn kleed komt ook van Maxim's Couture, maar dan wel die van Aarschot. Super service, supervriendelijke mensen! Wat mij vooral aansprak was dat het een eerder kleine winkel was waar ze echt luisterden naar wat je wel en vooral niet wou.

Succes met de voorbereidingen



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik25-4-2013 16:24:09

Tine en Tineke kopen beiden hun kleed bij Maxim's Couture (sorry dit deed me even lachen) :)

Ik ben ook enorm tevreden van hun service: heel vriendelijk, een goede naaister en heel duidelijk hoeveel je gaat moeten betalen (retouches kosten standaard € 50 eender wat er moet aan gedaan worden!).

Update: onze bedankingen worden vanavond al verstuurd, ondanks dat ze eerst spraken van een leveringstermijn van 2-3 weken! Jippieeeeeeee!



Tine
6-7-2013
 Meld misbruik25-4-2013 16:43:31

Hihi, ik dacht net hetzelfde ;)

Super nieuws van de bedankjes! Het is altijd leuk als dingen sneller gebeuren dan gepland! :)



melissa
18-8-2013
 Meld misbruik26-4-2013 8:06:52

hoi, welkom op het forum

wij hebben een vrij beperkt budget voor ons huwelijk,
mijn kleed komt van farah's love in zwijndrecht, super lieve madam
daarbij was alles inbegrepen, lingerie, schoenen, juwelen en haarjuwelen en kleed uiteraard en dit voor 1500 €
onze bedankjes hebben we zelf gemaakt, door glazen potjes met kurk uit ava en daarin blauw, wit en grijze smarties ook van de ava
daar ons thema blauw, wit en grijs is, proberen we daar zoveel mogelijk mee te doen
zoals kleine dingen, onze teksten in ons misboekje zijn blauw en wel zwart, de bruidsmeisjes (ons 4 dochters ) hebben een blauw kleedje, mijn kleed is ivoor met zilvergrijs, mijn aanstaande heeft een grijs kostuum alsook onze bruidsjongen ( onze zoon)
mijn bruidboeket komt van de vilten bruid, met ivoor calla's en in verschillende blauw tinten de andere bloemen, ook zit er een beetje zilvergrijs in verwerkt
ook de corsages voor de mannen komen van daar ( super madam trouwens!!! heeft er echt haar werk en tijd voor gemaakt voor alles naar onze wensen te maken, is voor de moment onderweg naar hier :) spannend maar zag er fantastisch uit op foto)

verder wil ik nog blauw, wit en grijze ballonnen voor aan de kerk en de feestzaal
mijn nagels wil ik ook nog laten doen met een blauw accent erin
dat zal het zo een beetje zijn voor ons thema
wij geven wel geen avond feest enkel een receptie, en vond dan wel dat dat iets meer mocht zijn

heb wel geen idee hoeveel mensen het gaan door hebben dat alles in blauw wit grijs tinten is, maar voor mezelf vind ik wel leuk dat alles beetje samenhangt
groetjes
melissa en john



Cynthia
29-6-2013
 Meld misbruik26-4-2013 12:11:21

Welkom

Onze themakleuren zijn, wit, rood, roze met film gelinkt. uitnodiging, menukaart, enveloppendoos in camera zelf gemaakt,....
als bedanking, kan je ook kopen in decascoop, gepersonaliseerde m&m s, zelfs met foto, in organza zakje, zal me voor 130 stuks minder dan 150€ kosten.





An
29-6-2013
 Meld misbruik26-4-2013 16:46:56

Wij trouwen op 29/06/2013 en geven aan onze gasten een zakje met Bloembollen in ... Om de zomer met een zomers gevoel te startten. Wij kochten in floralux (groot handel in bloemen en artikelen) zakken met bloembollen. Wij hebben ongeveer 700 bloembollen voor slecht 25€. kochten organza zakjes online voor 250 gasten en betaalden slecht 50€ bij bags&boxes.
Misschien ook een idee
succes alvast





krista
9-8-2013
 Meld misbruik26-4-2013 17:11:10

Mijn bruidsjurk komt van Youniek in Turnhout.
Een winkel die zeker aan te raden is.
Super prijs/kwaliteit verhouding.
Super goede service.
Heel vriendelijke ontvangst.
Geen opdringerigheid en voldoende bedenktijd zonder te pushen....
Succes met jou voorbereidingen en hou ons op de hoogte he ;-).




Ann
18-5-2013
 Meld misbruik26-4-2013 23:41:19

Wij zijn niet echt origineel gestart, maar ik heb er wel ons eigen ding van gemaakt!

We hebben die 'proefbuisjes' van de AVA in de houten houders. De buisjes zijn gevuld met vier soorten doopsuiker, van groot vanonder naar steeds kleiner vanboven (terugverwijzend naar onze bezinningstekst). Op de buisjes hebben we twee stickers (doorzichtige met bordeauxrode letters) 'Dirk & Ann - May 18th' en 'Happily ever after'. Rond de stop hebben we wenspoppetjes in de vorm van een bruid en een bruidegom gehangen. De houten houders heb ik rood geverfd!

We geven ze wel per koppel, we moeten qua budget toch een beetje zien wat we doen! Door de wenspoppetjes en de stickers op het buisje is het toch een aandenken dat mensen kunnen houden als de suikertjes op zijn!



Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik14-6-2013 19:20:18

Hoi Melanie,

Waar bestel jij de winkelkarmuntjes? Wij zouden dit ook willen geven als bedankje!

Bedankt,
Annelies


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...