Nu Online
Momenteel zijn er 206 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodiging als kennisgeving??? :-/

  12-4-2013 10:27:07
Hallo bruiden

Mijn vriend en ik waren het er als snel over eens. We zouden een fuif doen en gewoon alle mensen vragen die we er graag bij wilden. Familie die we al jaren niet gezien hadden (vooral langs zijn kant dan), die zouden we niet vragen. We zouden kiezen op gevoel niet omwille van verplichtingen.
Lijst opgemaakt met adressen en klaar. Zo simpel is het, dacht ik... tot de schoonouders op bezoek kwamen...
'Ja maar zo'n uitnodiging is ook een kennisgeving zodat als je die mensen dan binnen 5 jaar toch nog een keer ziet, dat ze weten dat je getrouwd bent!' Wat????????
'Want van die en die weet je toch dat die niet komen maar je zal wel geld krijgen.' Pppff daar is het ons helemaal niet om te doen...
'En als ze dan toch komen, des te beter' Ja hoor 40 € pp voor mensen die we nooit zien...
Het feest betalen we trouwens helemaal zelf.
Ligt dit nu aan mij? Zie ik het verkeerd?
Ik stuur graag uitnodigingen naar mensen die ik echt op mijn feest wil en niet als 'kennisgeving' of whatever.
Mijn vriend is nu 180 graden gedraaid en vindt dan toch ook maar dat we dit moeten doen.
Nu ja, ik ga nie dwarsliggen, het gaat mij niet over die paar uitnodigingen meer of minder maar wel om het principe. Maar ik wil ook geen ruzie over zoiets banaal.
Wat vinden jullie hiervan?


Vanessa
31-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 972


Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik12-4-2013 10:45:22

jullie betalen het feest - jullie kiezen de gasten!
alleen is je man-to-be overgestapt naar the other side precies ;-) dus dat geeft wel wat voer voor discussie...

ik zie uitnodigingen ècht als uitnodigingen - de bekendmaking zal wel vlotjes via facebook, krant (bij ons in Limburg toch :-)), enz... gaan!
vroeger was dat misschien anders...

ik zou het zelf ook niet doen, omdat ik ook niet zou willen dat het enkel om cadeaus zou draaien - maar ook omdat ik een feest wil met mensen die we er ècht bij willen, omdat ze een actief deel uitmaken van ons leven!
aan de anderen die erbij hadden willen zijn; tja, dan hadden ze maar eerder contact met ons moeten opnemen en meer betrokken moeten zijn in ons leven :-)



Liesbet
13-4-2013
 Meld misbruik12-4-2013 10:54:11

je kan ook altijd achteraf een kaartje opsturen met 'wij zijn getrouwd'

das dan echt gewoon kennisgeving :p (en ook niets mis mee als je dat mooi aanpakt)



Charmy
25-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 11:58:40

ja idd zoals Liesbeth je kan bekendmaken op andere manier.
wij hebben enkele uitnodigingen die we niet als uitnodiging voor feest laten drukken hebben maar gewoon voor kerk... dus die zullen voor ons dienst doen als kennisgeving



Brigitte

 Meld misbruik12-4-2013 12:18:14

gewoon een uitnodiging voor jullie viering ( kerk of alternatief ) sturen
aan de andere mensen die voor jullie fuif niet zijn uitgenodigd
dan kan je een apart kaartje bij je trouwkaart voegen voor de mensen die wel zijn uitgenodigd voor jullie fuif .
Maar verwacht maar niet echt dat je centjes zal krijgen van mensen die alleen naar de viering komen , zou fijn zijn , maar meestal is dit echt niet hoor !



Siska
16-8-2013
 Meld misbruik12-4-2013 14:05:54

Ik snap het helemaal! Zelf zitten wij ook met dit probleem...
Familieleden waar wij zelden tot nooit contact mee hebben, willen we er op die dag liever niet bij. Jammer genoeg doen ook mijn schoonouders-to-be hier heel lastig over...
Ik ga nog steeds voor: ons feest - onze gasten, wat inhoudt dat wij bepalen wie wel of niet uitgenodigd wordt ... Waarom zou je geld uitgeven aan mensen die dit ook niet voor jou zouden doen, vraag ik mij dan af ...



ine
11-4-2014
 Meld misbruik12-4-2013 20:08:24

wij zelf geven ook een fuif met enkel de mensen die we erbij willen.
aangezien we 2 maanden ervoor in intieme kring trouwen gaan we een soort kennisgevingbrief sturen ook naar familie die we niet op de fuif vragen.
dan weet iedereen het ineens



Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik13-4-2013 10:39:35

Hey! Hier hadden we hetzelfde probleem. Mijn familie zie ik een paar keer op een jaar, dus die gingen we zeker uitnodigen. Maar van mijn vriend zijn familie heb ik het overgrote deel nog nooit gezien in 5jaar... Eerst gingen we ze niet vragen, tot mijn schoonouders hiervan op de hoogte waren... Zij vonden dat als mijn tantes en nonkels en neven en nichten kwamen, dit ook zo moest zijn langs hun kant. Mijn vriend is toen ook 180° gedraaid. En wij betalen ook alles zelf... Geen goedkoop lolletje dus, maar om de vrede te bewaren gaan we het wel doen. Zijn tantes en nonkels zijn even oud als mijn grootouders en dat ligt waarschijnlijk aan de basis da we hen niet veel zien. Maar misschien is bij het trouwfeest de eerste stap gezet om terug eer contact te hebben.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info