Nu Online
Momenteel zijn er 125 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Postzegels op uitnodigingen

  9-4-2013 20:16:51
Hoi iedereen,

Ondertussen zijn we volop bezig met onze uitnodigingen! De enveloppen zijn geschreven en deze week worden de uitnodigingen zelf ook gedrukt en kunnen we ze gaan ophalen. Nu vraag ik me enkel af: wat met het frankeren van uitnodigingen? Die van ons zijn vierkant en vrij dik papier (karton). Is het nodig om hier twee postzegels op te kleven denken jullie? Vind het nogal onnozel om het dubbele te betalen als het eigenlijk niet echt nodig is... Volgens de website van de Post zou het wel nodig zijn, maar ik zou graag jullie mening/ervaring hier mee horen :-) Ooit al iemand moeten bijbetalen om een uitnodiging in ontvangst te kunnen nemen?

Alvast bedankt!

Anne-Sophie
20-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1854


Sabrina
8-6-2013
 Meld misbruik9-4-2013 20:25:40

Wij hadden dat met de geboortekaartjes en zijn het toen gaan vragen op het postkantoor. Als je niet voldoende frankeert dan moeten de mensen bijbetalen en als ze niet thuis zijn om dat te doen dan komen ze terug naar afzender. Wij hebben zo zelf al een keer moeten bijbetalen.



Geert

 Meld misbruik9-4-2013 20:25:56

Ja, wellicht zal je 2 zegels moeten kleven. Als ik me niet vergis moeten vierkante enveloppen zels minimaal 14x14 cm groot zijn. Een alternatief zijn 'vals vierkante' enveloppen, minimale breedte en maximale toegelaten hoogte, vierkant kaartje van 12 x 12 cm past hier in. En maar 1 zegel nodig. Groeten, Geert



Anne-Sophie
20-7-2013
 Meld misbruik9-4-2013 20:42:04

Verdorie, da's een streep door onze rekening... Ach ja, niks aan te doen :-) Bedankt voor de reacties!



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik9-4-2013 20:45:26

Op vierkante enveloppen moet je idd meer postzegels plakken.. Wij hebben bij het geboortekaartje van onze zoon ook 'vals gespeeld' door een grotere envelop te kiezen waar het normale tarief op mocht..

Ik zou eens langs de post passeren, dan ben je zeker!



vicky
19-7-2019
 Meld misbruik9-4-2013 21:12:08

onze uitnodegingen zijn vorige week verstuurd en we zijn ze laten wegen en zo in de post...het waren ook vierkante....en we hebben inderdaad ook twee postzegels moeten kleven...

groetjes



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik9-4-2013 21:58:53

vierkant=idd 2 zegels... Ik moet nog aan de mijne beginnen maar wil absoluut geen vierkant...



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik9-4-2013 22:44:43

Gewoon naar de post gaan!

Hier hadden ze me gezegd dat ze naar het gewicht kijken...
En afhankelijk daarvan 1 of 2 zegels...





krista
9-8-2013
 Meld misbruik10-4-2013 5:34:27

Hoi Anne-Sophie,
Hier boven lees ik dat je schrijft... Verdorie, da's een streep door onze rekening...
Is er geen mogelijkheid dat je een deel persoonlijk bezorgd bij je gasten.
Wij gaan ze proberen allemaal persoonlijk te bezorgen. Niet omwille van de kosten maar omdat wij het leuker en persoonlijker vinden om ze persoonlijk te bezorgen en niet via de post.
Dan kunnen er zeker geen verloren gaan bij de post en heeft iedereen zijn uitnodiging zeker gehad ;-).
Groetjes



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik10-4-2013 8:11:54

Vierkant is ALTIJD niet-genormaliseerd, dus dubbel tarief. Voordeel is wel dat ze tot 100g mogen wegen (ipv 50 voor genormaliseerd).
Oke, dat is 67 cent extra per stuk, maar zoveel is dat nu toch ook weer niet in totaal, zeker niet als je naar het totale kostenplaatje van een huwelijk kijkt. Stel dat je er nu nog 100 moet sturen, dan praat je over 67,00 euro. Daarvoor wil je toch niet dat je uitnodigingen niet bezorgd worden? Of dat je gasten moeten betalen om ze te krijgen?



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik10-4-2013 9:17:49

Ik ging net hetzelfde zeggen als Gitte :-)
In mijn laatste post op 't forum hier staat mijn reactie toen ik die reclame zag, die onvoldoende gefrankeerd was en waar ik dus voor betaald had om die te ontvangen.
Nuja, dat is reclame, uiteraard reageer je bij een uitnodiging anders, dat is wél effectief belangrijke post. Maar zou toch ook niet willen dat mijn gasten daar moeten voor betalen. Zou zelf gegeneerd zijn.
Die van de familie en dichte vrienden gaan wij zelf gaan afgeven. Voor het merendeel wonen de gasten wel allemaal een beetje in de buurt, desnoods steek ik ze in het passeren wel in de bus (vrienden van onze ouders en zo dan). De rest sturen we op. Dus dat bespaart ook al een stukje.



Anne-Sophie
20-7-2013
 Meld misbruik10-4-2013 9:37:45

Bedankt voor de reacties, iedereen!

Krista: we proberen er wel veel persoonlijk af te geven, hoor. Bij mijn collega's leg ik de uitnodiging bijvoorbeeld in hun "bakje" op school; zo kan het toch discreet gebeuren i.p.v. dat anderen, niet-uitgenodigden, op hun tenen getrapt zijn :-) Bij mijn verloofde op het werk kan dit jammer genoeg niet, dus die sturen we sowieso op... Al bij al valt het nog wel mee, gewoon een beetje onnozel omdat we daar niet op "gerekend" hadden, letterlijk dan :-) Misschien inderdaad eerst even gaan horen bij de Post, je weet maar nooit! Het risico gaan we sowieso niet nemen :-)

x x




Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik10-4-2013 13:00:25

Je zal er inderdaad 2 postzegels op moeten doen. Wat je ook kan doen is ze laten frankeren op de post. Want dikwijls valt het te betalen bedrag per kaart juist tussen de prijs van twee postzegels in. En dan spaar je hier toch ook al wat mee uit.

Er zijn inderdaad niet veel mensen die daar bij stil staan op het moment dat ze de uitnodigingen bestellen



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik10-4-2013 13:08:14

Een vriendin van me had haar geboortekaartjes te weinig gefrankeerd en omdat er geen afzender opstond zijn deze vernietigd door de post, waardoor ze dus voor een tweede keer kaartjes heeft moeten bestellen + versturen.



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik11-4-2013 10:36:54

Wij hebben hiermee rekening gehouden bij het ontwerpen van onze uitnodigingen en gaan voor een standaard langwerpig formaat.
Maar daar ben jij nu natuurlijk niks meer mee...



Anne-Sophie
20-7-2013
 Meld misbruik11-4-2013 11:18:35

Haha, nee inderdaad :-) Hadden daar totaal ni bij stilgestaan seg, stom he...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info