Nu Online
Momenteel zijn er 124 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zo teleurgesteld :-(

  1-4-2013 13:54:31
Gisteren van een vriendin gehoord dat ze niet aanwezig zal zijn op onze trouw omdat haar kind van 3 om 16u een schooloptreden heeft (lentefeest), bijgevolg kan ze dan onmogelijk om 18u op onze trouw aanwezig te zijn.

Dat ze haar kind wil zien optreden snap ik, maar dat ze direct afzegt zonder te vragen of er andere mogelijkheden zijn, dat snap ik echt niet. Zij was diegene die zei dat ze onze trouw voor geen geld van de wereld wou missen. Ook hebben mijn partner en ik ons in 100 bochten moeten wringen om op haar trouw aanwezig te zijn. Is het nu zo raar dat ik dan van haar ook wat moeite had verwacht?
Ik hoop hier echt ambetant van :(

Bruidje2013
25-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1315


cathy
12-7-2013
 Meld misbruik1-4-2013 14:11:23

hey,
dit zou ik ook niet plezant vinden.je kan natuurlijk niemand verplichten,maar in mijn ogen kan ze toch ook later komen,denk niet dat het school optreden uren duurt he.
je kan het haar altijd op de man af zelf vragen.
laat het maar niet aan je hart komen en geniet van de mensen die wel graag op julie trouw zullen zijn .



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik1-4-2013 14:29:38

Ik begrijp je volledig! Bij mij is er ook een vriendin die moeilijk doet en precies niet wilt komen. Ze vindt constant excuses uit enzo. Is niet fijn maar ik probeer het mij ook niet meer aan te trekken en ik zal mij wel amuseren met de mensen die wel graag komen.



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik1-4-2013 15:38:00

Weet je ik wil gewoon dat zij ook nadenkt en naar oplossingen zoekt. Als ik even nadenk vind ik 3 mogelijkheden:
Ze probeert na de receptie aan te sluiten (19u), ze komt enkel naar het dansfeest (22u30) of ze pikt enkel het kerkelijke huwelijk mee (dan is ze sowieso voor 16u terug thuis).
Maar het feit dat ze enkel afzegt en zelf geen oplossingen zoekt, zegt ook wel veel.

Maar dan ben ik de persoon dat geen inlevingsvermogen heeft pff :-(



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik1-4-2013 15:56:55

Dat niet iedereen kan komen is normaal en begrijpelijk. Ik vind ook wel dat ze de moeite kan doen om na het schooloptreden te komen. Probeer het je niet te veel aan je hart te laten komen en te genieten van de mensen die er wel bij zullen zijn...



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik1-4-2013 16:53:41

Ik ken je gevoel..

Hier trouwen we in de zomervakantie en weet je dat er mensen op reis vertrekken.. En je schrikt van mensen die toevallig hun reis hebben geboekt als wij trouwen waar je het toch niet van verwacht had en dacht dat ze graag op ons huwelijk aanwezig zouden zijn..
Spijtig natuurlijk.. Maar ik laat het niet aan mijn hart komen..



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik1-4-2013 17:31:34

Hey Bruidje. Hier ook gasten die tegen onze verwachtingen in afzeggen, bij sommige zelfs met een reden waar we ons vragen bij stellen. Ben er zelf ook een paar dagen niet goed van geweest maar heb me nu voorgenomen om me er boven te zetten en aan hen te denken die wel inspanningen doen. Maar het is inderdaad zeker niet fijn!



Nellie
20-4-2013
 Meld misbruik1-4-2013 17:46:39

Hey,

Ik kan me alleen bij de anderen aansluiten... Het is zeker niet fijn wanneer mensen afzeggen. Je mag altijd rekening houden met ongeveer 10% van de genodigden die afzeggen, wordt er gezegd. Maar wij zitten echt ver hierboven... We hadden graag iedereen die we uitgenodigd hebben erbij gehad maar helaas! Ik baal(de) hier ook enorm van. Ik hoop nu dat de zaal creatief is in het opvullen van de ruimte want we hadden een ruime feestzaal voorzien.... Maar tja je moet je inderdaad concentreren op al die wel met volle goesting komen meevieren! Het is zoals iedereen hier wel kan beamen helemaal niet leuk wanneer mensen afzeggen, zeker geen dichte familie of vrienden. Maar je moet proberen er sowieso je droomdag van te maken!!!

groetjes,
Nellie



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik1-4-2013 17:48:56

Nellie, hier zijn er ook meer afzeggingen hoor en mijn zorg was ook de grootte van de zaal ... Soit, nothing's gonna stop us now, op naar mijn volgende zorg: het weer!



Nellie
20-4-2013
 Meld misbruik1-4-2013 18:08:05


Inderdaad Rebecca! Op het weer zeiden ze dat vanaf volgende week de temparturen waarschijnlijk zullen stijgen maar dat er meer kans zal zijn op buien... Maar we zijn er nog niet, dus alles kan nog!!!! De kracht van positief denken hé... En inderdaad "Nothing's gonna stop us now" vat het mooi samen.

Groetjes!



krista
9-8-2013
 Meld misbruik1-4-2013 20:00:41

Hoi bruidje 2013,
Als ik het goed begrijp wacht jij dat zij toenadering zoekt .. wat ik ook begrijp als toekomstige bruid maar mss durft jou vriendin niets anders voor te stellen om jou dag niet in het 100 te laten lopen... (is maar een gedacht he ;-)).
Trek je stoute schoenen aan en stel haar de opties voor die jij voor mogelijk houdt...
Aan de hand van haar reactie daarop zal je merken of ze van goede wil is of niet, mss is ze heel blij met de alternatieven die jij voorstelt en wil ze er echt graag bij zijn, of in het ergste geval komt ze met een andere smoes af en dan kan jij jou conclusie trekken dat ze niet de moeite is om nog extra tijd in te stoppen...
Geniet in elk geval voor de 100% van jullie dag....



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik1-4-2013 23:41:33

Hey Krista, ik snap je hoor en in normale omstandigheden zou ik dat ook doen, maar het kwetst me gewoon dat ze zelf geen opening laat alla "ik zie geen andere oplossing". Ik weet dat ik nu koppig doe, maar ze heeft echt op mijn hart getrapt vooral met uitspraken als dat ik geen inlevingsvermogen heb en dat ze zeker weet dat ik op dezelfde manier zou reageren als zij nu. Ik ben iemand die altijd goed probeert te doen en voor 1 keertje, 1 keertje maar zou ik eens willen dat mensen eens goed voor mij zouden doen.



Pascal
28-9-2013
 Meld misbruik2-4-2013 0:09:43

Ik weet natuurlijk niet in welke mate het lentefeest gevierd wordt, maar bij ons vrijzinnigen is dit een feest vergelijkbaar met een plechtige communie bij de christelijken. Als er bij ons iemand zegt dat ze niet kunnen komen omdat hun kind hun lentefeest of plechtige communie net op die dag doet, dan hebben wij daar begrip voor. Bij ons in de familie is het niet ongebruikelijk dat dergelijke feestjes tot laat in de avond uitlopen. Een kind doet slechts één maal in zijn leven een lentefeest of plechtige communie en dan mag dit toch wel voorrang hebben vind ik. Misschien eens luisteren wat ze precies van plan is en je eens in haar plaats stellen. Als ik de keuze zou hebben tussen mijn kind een onvergetelijk lentefeest geven of enkel naar het schooloptreden gaan en daarna zelf gaan feesten op een ander, dan zou ik ook de eerste optie kiezen.
Het is natuurlijk jammer dat ze er niet bij zou kunnen zijn, maar je kan haar toch niet kwalijk nemen dat ze voorrang geeft aan haar kind, toch?



Anja
10-1-2013
 Meld misbruik2-4-2013 9:35:55

Ik moet Pascal bijtreden...
Bij ons is een lentefeest/communie ook het grootste feest van je kind.
Die dag begint al 's morgens vroeg: kind naar de kapper, aankleden, oma's en opa's die rond de middag arriveren. Daarna vrijzinnige viering of communie in de kerk.
Gewoonlijk gevolgd door een feest voor familie en vrienden al dan niet in school verband of privé.
Ik begrijp dat je terleurgesteld bent maar begrijp ook je vriendin. Ik zie ook niet echt een mogelijkheid om bij je huwelijk aanwezig te zijn.
Ik wil niet grof zijn, maar mijn zoontje zijn dag gaat op iedereen voor.



debora
18-7-2014
 Meld misbruik2-4-2013 12:32:13

Ik denk dat jullie het verkeerd begrepen hebben hoor! Als ik het goed versta, gaat het hier om een schooloptreden van een kind van 3jaar en dus geen communie (lentefeest).

En dan is het inderdaad zeer erg dat ze gewoon zegt dat ze niet kan. Maar laat het niet aan je hartje komen. Er gaan mensen genoeg zijn die met alle plezier er gaan zijn... xxx



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik2-4-2013 13:15:27

Nee het is geen communie/lentefeest. Dat zou ik ook gegrijpen. Het is gewoon het schoolfeest waar het kind een optreden doet van laat ons zeggen max 10min.



Pascal
28-9-2013
 Meld misbruik3-4-2013 3:33:41

Had blijkbaar niet goed gelezen. Was te veel gefocust op het woord lentefeest.Sorry :-S



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik3-4-2013 11:25:13

Geen probleem


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info