Nu Online
Momenteel zijn er 123 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zelfgemaakte uitnodigingen en menukaartjes

  29-3-2013 12:40:13
Hallo medebruidjes!

Ik had graag de uitnodigingen zelf gemaakt, maar weet niet goed hoe eraan te beginnen! Kunnen jullie me helpen met tips en/of ideeën?

Bedankt!

Sofie
1-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1309


Britt
22-6-2013
 Meld misbruik29-3-2013 12:50:00

Hoi

Wij laten deze gewoon drukken. (Buromac)
De misboekjes en tafelnamen maken we wel zelf.
Omdat dit nog eenvoudig zelf te doen is.



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik29-3-2013 13:02:37

Die van ons waren ook van Buromac, maar dan gepimpt door de drukker in ons thema :) Je kan al eens gaan horen bij een drukkerij en dan kan je al eens neuzen in de boeken. Op basis daarvan kan je dan misschien ook zelf iets proberen te maken? Dan heb je al een idee van wat er bestaat.



cathy
12-7-2013
 Meld misbruik29-3-2013 13:05:39

ik heb de kaartjes zelf ontworpen op kaartje2go,mooie kwaliteit en niet te duur en je 1 st kaartje word gratis verzonden.



Tinne
1-6-2013
 Meld misbruik29-3-2013 13:30:11

Wat bedoel je met zelf maken?
Zelf ontwerpen en laten afdrukken? Of echt volledig zelf je knutselkunsten bovenhalen en aan de slag gaan?
Ik heb voor het laatste gekozen en sinds gisteren zijn ze allemaal de deur uit :)



Sofie
1-9-2013
 Meld misbruik29-3-2013 13:32:21

Hallo Tinne

Ik zou ze zelf willen knutselen en plakken! Hoe heb je dit gedaan? Kan je mij tips geven?

Groetjes



Tinne
1-6-2013
 Meld misbruik29-3-2013 17:03:20

Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf welke kaart je wilt, hoeveel tijd je erin wilt steken en hoe creatief je bent :)
Voor inspiratie ben ik op verschillende websites gaan kijken en heb uiteindelijk gekozen om mij te baseren op een kaart van cardXL (http://www.cardxl.be/trouwkaarten/cards/kaarten/wij-tro... ;).
Ik ben een week bezig geweest 's avonds en in het weekend en heb zo 12 uitnodigingen gemaakt voor nog geen 3de van de prijs dan dat ik ze online zou bestellen (en omdat ik de persoon ben die voor iedereen altijd zelf verjaardagskaarten e.d. knutsel, kon ik het niet maken om mijn uitnodigingen niet zelf te maken ;) )

Enkele tips:
- Veel inspiratie zoeken online tot je de kaart/stijl hebt gevonden die je wilt.
- Papier heb ik in de Lucas gekocht (tekenblokken in A3 formaat op 13.5 op 13.5m gesneden. prijs voor één blok is ongeveer 9 euro en ik kreeg er 60 kaarten uit :)).
- Online een stempel met de tekst 'wij trouwen' besteld bij http://www.englishstamp.com/custom_stamp_designer_image... . Goede en correcte service vond ik!
- Enveloppen heb ik van http://www.123envelop.be/
Voor en achterkant kun je héél makkelijk zelf printen. Geef er een leuk lettertype en -kleurtje aan en het ziet er al direct professioneel uit.
- Ook de binnenkant van een uitnodiging is makkelijk zelf afdrukbaar.
- Als je wat van stempelen kent: het refiëf in de kaarten heb ik gemaakt door de gestempelde afdruk te embossen met embospoeder in de kleur silver pearl.

Hopelijk heb je hier iets aan!
En als je nog vragen hebt, ben ik altijd blij om te helpen ;)

Veel succes ermee!



Ann
18-5-2013
 Meld misbruik29-3-2013 17:19:14

Ik heb hier zelf ook heel lang mee gezeten! Ik wilde niks online bestellen maa zelf maken.

Ik heb (heel onorgineel) papier bij de AVA gekocht en vierkante kaarten gemaakt, de buitenkant bordeauxrood en daarop vooraan ons logo 'Dirk (hartje) Ann' en erboven 'Our dream comes true', binnenin een crème kaart (dus de bordeaux en de crème ongeveer even groot, de crème iets kleiner), en de binnenkant van de crème dan alle informatie. In beide kaarten heb ik dan gaatjes gemaakt, en dan een lint erdoorheen gehaalt en langs de buitenkant met een strik vastgemaakt. Binnenin heb ik dan met een rode paperclip aan het crème een kaartje gehangen met de code om te bevestigen, en het kaartje voor het diner!

Ik heb ze wel laten drukken omdat onze printer het dikkere papier niet goed aankon, de inkt droogde niet snel genoeg. Maar we hebben dus alles zelf aangeleverd, en hebben 10 euro betaald voor het drukken! Als je alles gaat optellen (aankoop papier, ontwerp logo, etc) kostte het misschien niet veel meer om ze zo te laten maken, maar ik vind 't wel fijn dat het zo echt van ons is, en geen vast sjabloon o.i.d.

De menukaarten en de misboekjes ga ik in dezelfde stijl maken!

De menukaarten ga ik A4 papier nemen en dan 'in de lengte' plooien, dus dat je lange dunne hebt. Ook met een bordeaux-kaft met ons logo op, maar dan met 'Happily ever after' erbij, en binnenin het crème met de menu, en ook weer met een lintje vastbinden!

De misboekjes ga ik twee soorten maken, voor suite en mensen die meedoen in de mis de uitgebreidde versie, en voor anderen de kortere versie. Hierbij ga ik ook werken met de bordeaux-kaft, maar misschien wel met dunner crème papier, anders gaat het wel snel veel kosten! Maar dan ook weer met het principe van het aan elkaar 'rijgen' dmv het strikje!



Ann
18-5-2013
 Meld misbruik29-3-2013 17:20:06

Oh ja ik heb het papier ook zelf afgesneden, zo'n papiersnijder, niet te fancy, kan je voor 15-20 euro kopen! De overschotjes (een paar cm breed) kan ik dan weer voor andere dingen (bv naamkaartjes) gebruiken!



Sarah
7-6-2013
 Meld misbruik29-3-2013 20:54:52

Ik heb ook helemaal zelf mijn uitnodigingen gemaakt... heel dom eigenlijk :-) van die passe-partout kaartjes gehaald in de Wibra (jaja de Wibra dames en heren :p ) en daar een foto van mijne toekomstige en mezelf ingeplakt. Dan een tekstje gemaakt op de pc en deze uitgeknipt en ingeplakt... lijkt heel 'cheap of ordinair' maar het resultaat mag er wel wezen hoor...
Soms moet het ook echt niet meer zijn als dat.. de meeste mensen laten dat een week na de trouw op de schouw staan en smijten het daarna gewoon weg.. dus waarom daar veel geld aan uitgeven (denk ik dan). Maar ja dat keuze...



betty
21-6-2013
 Meld misbruik29-3-2013 22:50:00

Hallo,
ik ben ze ook zelf aan het maken. mijn thema is roze zwart en wit.
Heb kaarten gekocht bij A5 papier in het parelmoer wit in action. Daar gaan we onze tekst op printen. Ik heb ideeen opgedaan bij wedding chicks en weddingbee. En mijn roze papier heb ik in een winkel in gent gekocht waar ze zo goedkope boeken verkopen. En dan mijn enveloppen in ava. Het is wel wat plak en knip werk, zoals hier al gezegd. Een week op de schouw en dan smijten de mensen het in de vuilbak. Ga ze wel laten drukken en snijden in een fotocopie centrum.
groetjes



laurie
26-4-2013
 Meld misbruik30-3-2013 12:32:57

Mijn idee komt van http://www.trouwplaza.be/maak-zelf-je-trouwkaart.html
Het model heb ik gebruikt, maar volledig andere kleuren. en het blad met tekstjes of figuren heb ik een hartjesstempel van de ava gekocht en 1 blad gestempeld en gekopieerd en voila ik had m'n decoratief papier ;-)
De uitnodigingen zijn verzonden en als ik zeg dat ik het zelf heb gemaakt, vallen de mondjes open :-p



Sofie
1-9-2013
 Meld misbruik30-3-2013 15:19:48

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie talrijke antwoorden en tips! Kunnen jullie enkele voorbeelden van jullie uitnodigingen sturen? Zo kan ik de uitleg koppelen aan het resultaat ;-)

Bedankt



laurie
26-4-2013
 Meld misbruik31-3-2013 10:01:19

Mag ik het naar je emailadres sturen? want via hier in een priveberichtje lukt het niet om een foto bij te steken..
groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info