Nu Online
Momenteel zijn er 77 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tip voor wie de uitnodigingsteksjes nog moet schrijven!

  20-3-2013 14:09:08
Toen ik mijn uitnodiging tekstjes schreef, waren er 3 zaken die ik niet wou vermelden:
* ons adres: ik zag daar geen nut van in
* onze ouders: wij nodigen uit, wij betalen. Ik vond dat maar oudbollig
* hint qua cadeau: ik vind dat vrij onklassevol.

Ondertussen zijn onze uitnodigingen de post op (vandaag komen ze aan wiehie), maar ik heb me dat toch al een beetje beklaagd.
Op onze trouw zijn ook mensen uitgenodigd die we niet zo goed kennen. Met als gevolg zij misschien niet gaan weten wie er nu eigenlijk trouwt en waarom zij uitgenodigd zijn.. (want geen achternaam op het kaartje noch een vermelding van onze ouders)
Eveneens zijn er misschien wel mensen die ons een kaartje willen sturen of een centje willen storten, maar ook dat is niet mogleijk wegens geen adres of rekeningnummer.

Achja het is nu zo. Ik ben eens benieuwd voor de reacties nu :-D

Bruidje2013
25-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1371


Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik20-3-2013 14:25:15

Hey Bruidje, dat zijn inderdaad de redenen waarom wij het wel gedaan hebben.
Nu soit, maak je geen zorgen, ze weten jullie wel te vinden!



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik20-3-2013 14:48:07

Hoi Bruidje, wij hebben dat er toch allemaal opgezet, omdat niet iedereen ons adres kent (of sommigen zijn het alweer vergeten) en dan is het inderdaad handig dat ze toch een kaartje kunnen sturen. Wat betreft rekeningnummer: ik wilde vooral vermijden dat we steeds de vraag kregen 'en waar kunnen we jullie een plezier mee doen', want dan is het ambetant om geld te vragen. Wij hebben alles al, want wonen al anderhalf jaar samen en hebben toen alles gekocht. Anders krijg je soms ook de vervelende vraag: en waar ligt jullie huwelijkslijst?
Onze ouders staan ook op onze uitnodiging, omdat mijn vriend zijn mama heel veel collega's heeft uigenodigd, die ons dan weer niet kennen. Daarom leek het mij gemakkelijk dat ze meteen ons kunnen koppelen aan onze ouders.

Maar hoe dan ook, komt alles wel goed! Je zal alleen misschien wat meer vragen moeten beantwoorden :)



Lore
18-5-2013
 Meld misbruik20-3-2013 15:13:33

Ik heb 2 van de 3 zaken er wel opgezet :)
Bewust ook geen adres op de uitnodigingen, omdat ik dat gewoon niet wil.
Iemand verkeerd moest de uitnodiging maar eens zien. Op dat moment weten ze dat wij niet thuis zijn (misschien ook een beetje doemdenken van mij).

Rekeningnummer en ouders heb ik er wel op gezet. Ik wou er ook eerst geen ouders op, maar ben inderdaad blij dat ik dat nu gedaan heb. Wij nodigen buren uit van mijn ouders en schoonouders (op de receptie), die we zelf niet kennen. Dus hieruit kunnen ze afleiden wie wij zijn :)



krista
9-8-2013
 Meld misbruik20-3-2013 16:21:09

Hoi bruidje,
Wij hebben er geen adres opgezet, wel een gsm nummer van ons beide. Als ze dan n kaartje willen sturen kunnen ze ff sms-en voor het adres.
Wij zijn te oud voor onze ouders er op te vermelden, wij betalen alles zelf dus dit is zelfs niet in mij opgekomen ;-).
Voor de cadeautip hebben wij het mooi verpakt in een rijmpje..
Als jij jou reactie n dagje vroeger gepost zou hebben zou ik je aangeraden hebben om een afzender op de envelop te zetten, dan weten ze wie jullie zijn en waar jullie wonen...
Dit is nu helaas te laat ...
Afwachten dan maar ;-).



Patrick

 Meld misbruik20-3-2013 16:49:26

Hoi, ik zie nog maar een viertal reacties, er komen er nog wel wat denk ik, ergens toch wel een rare beslissing maar waarschijnlijk had je daar wel je redens voor.
Toch vind ik je ouders niet vermelden toch wel wat raar, zelf betalen of niet, als ouder zullen ze het toch wel pijnlijk vinden, toch als je daar anders een goede band mee hebt.
Ben wel een ouder, dat is waarschijnlijk de reden waarom ik er zo over denk, niet aanvallend bedoeld hé, maar je vraagt om reacties.
Veel succes en een liefdevol huwelijk toegewenst.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-3-2013 16:55:25

Oh, mijn ouders verwachten helemaal niet dat zij op de uitnodiging terechtkomen hoor. Ik denk dat zij het raar zouden vinden als ze op de uitnodiging zouden staan, ook al hebben we een goeie band.

Verder wel goeie tips om over na te denken ivm adres en cadeau...



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik20-3-2013 17:35:59

Bij ons zullen het adres en ons rekeningnr er wel op staan maar de ouders niet..

Mijn ouders sponsoren wel maar mijn vriend zijn ouders geven helemaal niets..
Dus wil ik absoluut niet dat zij mee op de uitnodigingen staan..
En alleen mijn ouders is ook maar raar hé... Dus gewoon niemand ;-)



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik20-3-2013 19:09:57

ja, amai onze ouders zouden het heel vreemd vinden als we ze erop zouden zetten :-)
dus dat doen we niet!
eigen adres ook niet, inderdaad wel een e-mailadres en / of GSMnr van ons...
en een rijmpje, omdat er inderdaad anders altijd mensen vragen 'en wa moet ik jullie geven??' .... -_-' ;-)



Sandy
6-8-2013
 Meld misbruik20-3-2013 19:43:34

Wij hebben er ook een rijmpje op staan om als cadeau geld te vragen. Ik heb trouwens nog nooit een trouwkaart gezien met het rekeningnummer erop. Ook de ouders staan bij ons niet vermeld, zouden ze ook vreemd vinden volgens mij. Ons adres heb ik er wel op gezet, want sommige mensen willen je een kaartje sturen.



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik20-3-2013 20:06:50

@Krista: ik heb dat bij sommigen wel gedaan, maar bij alle 140 uitnodigingen zag ik dat nu niet direct zitten.

@Patrick: ik ben er vrij zeker van dat mijn en zijn ouders zich niet gepasseerd voelen. Mijn verloofde is zelfs mijn hand gaan vragen aan mijn vader voor hij mij ten huwelijk vroeg . We hebben eveneens onze ouders de kans gegeven om mensen uit te nodigen, waar wij ook voor betalen (dus niet onze ouders) en die wij niet zo goed kennen.

@Tineke: ik vind dat niet vervelend om dan "geld" te zeggen hoor . Ik ga er trouwens toch van uit dat dat nu ingeburgerd is



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik21-3-2013 9:11:01

Wij vermelden ook onze ouders niet hoor. En ze geven wel een mooi bedrag voor onze trouw. Past gewoon niet op onze uitnodiging.

Geen een van onze ouders die dit erg vindt, wij mogen onze zin doen. Daar liggen ze echt niet van wakker :)
Een adres en rekeningnummer wel.
Gewoon netjes verwerkt in het geheel.
Uiteindelijk is dat wel belangrijk en bespaart veeeeeeel werk :)
Maaar, dat komt vast helemaal goed!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info