Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

RINGEN

  20-3-2013 9:29:40
Hallo hallo, heeft er iemand hier tips ivm trouwringen? Wij (2 Mannen) komen er niet uit. We willen niet alledaagse ringen (omdat we zelf ook niet alledaags zijn :)). En we willen er niet massas geld tegenaan gooien omdat we onze ringen die we nu hebben ook zelden dragen. Iemand leuke tips/adresjes? Iets alternatief ipv een ring mag ook. We zijn van Limburg. TNX en succes verder. Ruben

Ruben
7-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1132


Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik20-3-2013 9:58:34

Probeer eens bij iemand die zelf juwelen maakt of nog een cursus volgt. Onze ringen worden gemaakt door iemand die juwelenontwerp volgt in avondschool en zijn dus helemaal op ons verzoek en naar ons ding gemaakt. In zilver, omdat we zelf nooit goud dragen, het veel goedkoper is en mijn vriendin toch geen ringen mag dragen op haar werk. Titanium vind ik persoonlijk ook mooi. Iets ruwer en stoerder, maar wel heel mooi. En ook veel goedkoper dan goud of witgoud.



jolma
5-10-2013
 Meld misbruik20-3-2013 10:02:23

Mijn verloofde wilt geen ring en hij gaat voor een lederen bandje met daarop metalen (zilverkleur) plaatje waarin we ook kunnen graveren.
http://www.twiceasnice.be/index.cfm?fuseaction=eshop&id_webgroep=8&page=2&order=1&id_juweel=48021

Ikzelf ga wel voor een ring, maar wil er ook geen massa's geld tegen gooien. Het wordt zilver en ik maak hem zelf met zilverklei! Ik word hierbij wel begeleid door een goudsmid die wat van ontwerpen kan. Er is ook een optie tot een privéworkshop voor trouwringen (juist jullie twee en de smid). Is in Leuven
http://www.pallasart.be/Workshop_Trouwringen_zelf_maken.html



frida
6-2-2010
 Meld misbruik20-3-2013 10:27:30

Hey,


Verre kennissen zijn van ons ook getrouwd en zij hadden elk een mooi uurwerk met een tekst laten in graveren!
Dat hebben zij gedaan omdat geen van de mannen een ring mochten dragen!


Groetjes




Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik20-3-2013 10:31:59

Je kan van allerlei alternatieve kiezen. Als jullie beide wel altijd een horloge om hebben zou je dat kunnen proberen. Kan je de achterkant laten graferen.
Of een hele mooie ketting met hanger. Je kunt nu ook je vingerafdruk laten graferen. Misschien is dat wel leuk om dat van elkaar te hebben.
Of net als de verloofde van Jolma, een mooie armband.
Misschien als jullie er van houden een mooie tatoeage.

Maar neem iets waar jullie je prettig bij voelen. Mocht je toch voor ringen gaan is het altijd slim om naar een goudsmit in opleiding of een bevriende te gaan. Gaan wij ook doen en dat scheelt ons waarschijnlijk 1/3 van de prijs. Of die curcus wat Jolma aangeeft. Lijkt me wel heel leuk! Dan heb je zeker iets niet allerdaags! En een hoop plezier van het maken natuurlijk.

Veel succes!



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik20-3-2013 10:44:06

kijk eventueel eens op www.titanfactory.nl (verdelen ook in B)
de ringen zijn schappelijk van prijs, net ietsje anders dan de klassieke ringen en je kan ze helemaal laten aanpassen :-)



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik20-3-2013 11:21:32

Hoi Ruben, als jullie ringen, die jullie nu hebben, van goud zijn kan je die gewoon laten versmelten en dan zou ik inderdaad bij een ontwerper langsgaan om ze te laten herwerken. Je kan dan een voorbeeld meenemen van iets dat je graag ziet en die zal dan voor jou iets maken in diezelfde trend.
Wij hebben die van ons ook laten maken van oud goud van mijn mama en dat heeft ons 250 euro gekost voor twee ringen (steentjes ofzo niet inbegrepen).



krista
9-8-2013
 Meld misbruik20-3-2013 13:14:30

Hoi Ruben,
Onze ringen komen uit de collectie van amici.
Ze hebben ook een website amici.be.
Ik mag tijdens mijn werk ook geen juwelen dragen, dus mijn ringen verdwijnen 's morgens in n opbergruimte in mijn auto en 's avonds doe ik ze terug aan, maar ik had ook zoiets van daar ga ik geen 1000 euro in dat bakje gooien he.
En wij hebben onze goesting gevonden bij amici.
Succes ermee ;-)



bianca
30-8-2013
 Meld misbruik20-3-2013 13:24:56

kijk eens bij Fede di Oro in Izegem, daar kan je je vingerafdrukken in je ringen laten verwerken. Mijn broer en schoonbroer hebben dit ook gedaan en het staat heel mooi.



Sandy
6-8-2013
 Meld misbruik20-3-2013 19:50:21

Wij hebben onze ringen bij Wim Meeussen gekocht. Juist omdat ze zo apart zijn.
In onze vriendengroep zijn er veel stelletjes al getrouwd. Dus wij waren het er snel over eens: we willen geen ring die lijkt op die van iemand anders. Niets zo verschrikkelijk om te horen als je je ring laat zien "oh, die lijkt wel op die van mij" of erger "oh.. die heb ik ook".

We hebben ook gekeken naar de ringen met de vingerafdruk erin. Helaas kunnen ze je geen garantie geven dat de vingerafdruk er lang in blijft staan (slijtage). Vandaar dat wij er vanaf gezien hebben.



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik20-3-2013 22:46:10

Amici heeft trouwens een deel van de collectie gericht op holebi, vb ringen waar vb 2 "mannen"tekentjes op staan... of 2 vrouwentekentjes... en dus niet de standaard klassieke (oersaaie naar mijn persoonlijke mening!) ringen :-)



Ruben
7-9-2013
 Meld misbruik20-3-2013 23:55:40

Dank voor de tips, zal alles eens nakijken. Nog meer tips zijn natuurlijk welkom :) Laat jullie wel wat weten wat het uiteindelijk geworden is.



Marieke
7-9-2013
 Meld misbruik21-3-2013 11:22:58

hoi,

onze ringen komen van An Kindermans. Zij is een edelsmid in Heusden-Zolder en werkt met Fairtradegoud.
http://www.ana-edelsmid.be/
Ze heeft een heel toffe, alternatieve stijl. Je laat de ringen volledig op maat maken.

grt


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...