Nu Online
Momenteel zijn er 186 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een ramp (of toch voor mij)

  7-3-2013 23:37:20
Hallo luitjes

Ik ben daarstraks de uitnodigingen wezen halen, na ze eens vluchtig bekeken te hebben (de mensen hadden bezoek) zijn we naar huis gereden om tot de ontdekking te komen dat er een grote schrijffout in staat. Ik werd zot. Wat moet ik nu doen?

Groetjes

Yoline
28-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1443


Eve
4-5-2013
 Meld misbruik7-3-2013 23:40:59

En wie maakte de fout? Als het de drukner is dan moet hij dat toch rechtzetten?



Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik7-3-2013 23:46:44

Wel het probleem is dat de drukker (vrienden zijn van mijn verloofde zijn familie) m.a.w. er veel tegen zeggen kan ik niet. Dan ik heb de uitnodigingen goedgekeurd maar in een bericht wel nog geschreven dat de spelling en hoofdletters etc van ons gedicht nagekeken moest worden. Ik heb het tekstje er volledig correct in de mail bijgesloten. Maar ja.. waar zit de fout nu? Ik had alleen de hoofdletters en leestekens in het vet gezet en niet marry ipv mary. Achja, het zal wel 'stom' zijn dat ik me hier zo druk in maak, zoals mijn verloofde maar al te graag laat weten. Maar voor mij is het wel belangrijk. Ik heb het tekstje geschreven en dan wil je toch dat je werk een beetje goed is.



Brigitte

 Meld misbruik8-3-2013 7:57:34

Hallo ,

Mijn echtgenoot is drukker .
Bij hen gaat het op de volgende wijze : als de proef klaar is moet het door de klant nagelezen worden op fouten , als de klant zijn schriftelijke goedkeuring geeft wordt het gedrukt . Zijn er nadien nog fouten gevonden ligt de fout bij de klant en is de drukker niet verantwoordelijk .
Maar als de drukker bij jullie familie is , kan er dan niet even over gepraat worden , misschien maakt hij er niet echt een punt van om het opnieuw te drukken ? de kans is natuurlijk wel dat je hiervoor een extra kost moet betalen , als de fout bij de drukker ligt natuurlijk niet
Toch alvast het proberen waard want anders ga jij met een vervelend gevoel blijven zitten .




Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik8-3-2013 8:12:01

Inderdaad, normaal gezien krijg je een blauwproef voor de uitnodigingen in druk gaan. Ik begrijp je frustratie. Ik werd op een uitgeverij en zou het ook niet aankunnen als er een schrijffout in stond. Als je je er echt niet goed bij voelt, zou ik ze echt laten aanpassen.



lore
10-8-2013
 Meld misbruik8-3-2013 8:36:42

wij hebben ook een proefdruk gekregen, en daarbij staat de wij ook moeten controlere op foute en dergelijke, en als we de proefdruk goedkeuren, is de drukker niet verantwoordelijk voor verdere fouten



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik8-3-2013 8:54:03

Dat is hier ook steeds zo (ook op het werk).
Proefdruk moet nagezien worden op schrijffouten. Staat er nog een fout in, dan vraag ik een nieuwe proefdruk tot het in orde is. Dan pas geef ik m'n goedkeuring om te drukken.

Ik zou toch ook proberen om erover te praten, zeker omdat het kenissen zijn. Misschien moet je wel een kleine vergoeding betalen, maar dan zit je tenminste niet met een lastig gevoel.



smili
29-6-2013
 Meld misbruik8-3-2013 9:17:53

is het een grote fout?



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik8-3-2013 11:43:11

Hey,

Zet op de achterkant van je omslag.
"Iedereen die de fout vindt, maakt kans op een verrassing"


Ik zou er met de drukker over praten. Als jij de tekst goed hebt doorgestuurd, ligt de fout bij hun.

Succes!




Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik8-3-2013 12:37:46

Ik wou achteraf nog een tekstje toevoegen, dus ik heb deze tekst (via paint) in de uitnodiging gezet en doorgestuurd. Zij hebben dit overgenomen maar ipv marry staat er mary. Het is maar 1 lettertje verschil, dat weet ik wel, maar toch. Nu heb ik mail gekregen dat omdat ik het niet letterlijk gezegd had, dat er niets aan verandert kan worden. Nu ja vrienden van mijn verloofde zijn familie. Mijn botten. Ik mag er niet aan denken of ik word al woest.



Brigitte

 Meld misbruik8-3-2013 13:09:06

Hé yoline ,

Als er in u doorgestuurde tekst " marry" met 2 r stond inplaats van 1 sta jij sterk en zouden ze het terug moeten doen .
Ik zou er echt op staan dat het terug gedrukt wordt , anders ga jij je blijven ergeren , en dat is echt niet leuk als jij zo al moet starten .
En natuurlijk zullen ze eerst met een excuus afkomen om het niet terug te moeten doen
maar jij bent de klant , dus jij hebt de eindbeslissing .






Eve
4-5-2013
 Meld misbruik8-3-2013 14:39:16

Ja, ik zou toch ook mijn been stijf houden hoor meid. Als het idd correct op uw mail stond dan zijn ze in de fout (moest het anders zijn dan heb je volgens mij niets te zeggen). Uiteindelijk kost dat allemaal veel en dan wil je toch dat het in orde is he (vrienden of niet).

I hoop echt dat het in orde komt! Ik duim in ieder geval!
xx



Ann
18-5-2013
 Meld misbruik8-3-2013 17:12:30

Oh nee da' erg vervelend :(

Ik had naar de drukker op het laatste nippertje een aangepaste versie gestuurd met het veranderde uur van de mis, maar hij heeft toch de eerste versie afgedrukt.

Gelukkig heb ik dit vrij makkelijk kunnen aanpassen, 't was licht papier en ik moest maar twee cijfers veranderen, dus ik heb 't met tipex en een zwarte pen kunnen oplossen. De meeste mensen hebben 't zelfs niet gezien.

Valt er zelf nog iets aan te doen?



Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik8-3-2013 18:39:17

Er valt helemaal niets aan te doen en veranderen willen ze het niet. Maar.. Ik heb mijn creatieve ziel boven gehaald en ik ga proberen om er toch iets van te maken. De meeste mensen valt het eigenlijk niet eens op (ookal heb ik hier en daar mijn mond al voorbij gepraat na 4 maand zullen ze dat hopelijk al vergeten zijn), dus ik ga nu op ons trouwfeest allemaal papieren leggen met een vragenlijst over ons als koppel en individu en dan mogen de mensen dat invullen + de schiftingsvraag: welk woord stond fout in de uitnodigingen? Dan zouden we nadien een prijs uitreiken voor diegene die de meeste juiste antwoorden heeft. Het is misschien wat banaal, maar ik probeer het leuke te zien van de negatieve ervaring. Zeker omdat de drukkers uitgenodigd zijn op ons feest. Je mag geen wrok hebben zeker?



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik8-3-2013 19:47:07

Ik vind dat je dat wel mooi opgelost hebt. Fouten maken is menselijk en ik zou er u niet te veel van aantrekken. Wij hebben ook een foutje op onze uitnodiging (een hoofdletter vergeten te zetten en een leesteken) ik vond dat ook eventjes lastig maar nog niemand dat er eigenlijk een opmerking over gemaakt heeft ofzo.



Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik9-3-2013 9:15:36

Wij vonden het ook een heel leuk idee, totdat ik het aan mijn toekomstige schoonmoeder vertelde...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info