Nu Online
Momenteel zijn er 123 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gescheiden ouders

  2-11-2006 12:22:23
Hallo iedereen,

Zijn er nog mensen wiens ouders gescheiden zijn?
Mijn ouders zijn gescheiden en alletwee hertrouwd. Ze 'spreken' wel tegen elkaar als het nodig is, maar eigenlijk liever niet. Ik wil heel graag dat ze beiden naar ons trouwfeest komen, maar ik vrees dat ze bv niet naast elkaar willen staan als de mensen binnenkomen op het feest, of zelfs aan dezelfde tafel zitten. En hoe moet dat in het stadhuis (we trouwen niet voor de kerk)?
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben. Hoe gaan jullie hier mee om?
Alvast bedankt voor de reacties!

Els
19/05/07

Els
19-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1075


Helga
11-8-2007
 Meld misbruik2-11-2006 12:28:00

Dag Els,

De ouders van mijn vriend zijn ook gescheiden en hebben beiden een nieuwe partner. Zijn vader wou eerst niet naar onze trouw komen, maar gelukkig is hij al bijgedraaid.
Wij zijn er ook nog niet uit hoe we al onze problemen zullen oplossen. In de suite bvb. loop ik met mijn vader, mijn vriend met zijn moeder en mijn moeder met mijn vriend zijn vader. Dan blijven hun nieuwe partners over. We kunnen die toch niet samenzetten?
Voor het avondfeest heeft mijn vriend gezegd, ofwel doen ze niet moeilijk en zitten ze bij ons aan tafel (elk aan een andere kant)ofwel zitten ze niet aan de hoofdtafel en gaan ze bij hun eigen familie zitten.
Hij heeft er zo geen problemen mee zegt hij, ik zou het er moeilijker mee hebben hoor als mijn ouders niet bij mij zouden zitten.
Ik hoop wel dat ze voor die dag aan hun zoon denken en niet aan zichzelf. Het is tenslotte zijn dag.



davida
8-9-2006
 Meld misbruik2-11-2006 12:31:46

hey wij zijn al getrouwd en onze ouders zijn gescheiden mijn ma wilde ook niet naast mijn pa staan en zitten dus in het gemeentehuis heb ik mijn ma naast mijn vriend zijn pa gezet en mijn pa aan de andere kant we zijn ook nie voor de kerk getrouwd en in de feestzaal heb ik eerst mijn pa en zijn vriendin dan zijn pa en vriendin en dan mijn ma zo stonden ze beiden bij ons en moesten ze niet bij elkaar staan en voor het feest zaten ze elk bij hun familie zo moesten we niet kiezen hopelijk ben je er iets mee grtjs



Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik2-11-2006 12:49:10

Hey Els,

Mijn ouders zijn ook gescheiden en beiden hetrouwd! Dus ik zit zo een beetje met hetzelfde probleem! Bij mij hebben ze al 13jaar niet meer tegen elkaar gesproken, dus ik heb van in het begin met hen goeie afspraken gemaakt, om elkaar te negeren als ze dan toch niets tegen elkaar te zeggen hebben, want het is toch de mooiste dag in je leven, dat mag de scheiding van je ouders toch niet verpesten, jij kan er toch ook niet aan doen dat ze de neiging niet hebben om met elkaar te praten! Groetjes Tom



birgit
2-12-2006
 Meld misbruik2-11-2006 13:06:04

hallo Els

mijn suggestie; praat er met iedereen over! check wat voor hen kan en wat niet.
wij hebben dit zo gedaan en kijk, mijn vriend zijn mama gaat aan zijn arm, zijn papa aan mijn mama's arm en de 2 stiefouders sportief samen. ik heb hen dan ook uit de grond van mijn hart bedankt, want dat vind ik echt een prachtige geste naar ons toe!

de tafelschikking, daar zijn we nog niet uit. mijn vriend wil namelijk niet met de ouders aan tafel, ik helaas wel :-(

groetjes en succes
birgit
02.12.06



annemie
4-8-2007
 Meld misbruik2-11-2006 17:11:44

hey
mijn vriend zijn ouders zijn ook gescheiden en hebben al meer dan 20 jaar niet met elkaar gesproken. Mijn vriend heeft weinig contact met zijn vader, hij weet nog niet van het huwelijk. Waarschijnlijk vragen we hem enkel voor de receptie. Zijn moeder zei eerst dat we hem niet mochten vragen, maar dan heeft mijn vriend gezegd dat het haar zaken niet zijn. We doen geen suite of ontvangstrij met de ouders. Voor het avondeten doen we misschien walking diner dan is het eretafelprobleem opgelost.



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik2-11-2006 19:49:06

Hallo,
Mijn ouders zijn ook gescheiden. Ze praten wel tegen elkaar maar van mijn ma haar kant loopt het toch soms erg stroef. Ik heb gezegd dat ik heel graag een ontvangstrij wil en dat ik hoop dat ze daarvoor ene effort zal doen. Samen aan tafel met hen zitten, zie ik niet zitten, dus zij zitten elk bij hun familie. Hopelijk raken jullie er uit op een manier dat jij heel erg van je dag kan genieten want dat is het toch: jullie dag!!!



Els
19-5-2007
 Meld misbruik3-11-2006 11:20:31

Iederaan al bedankt voor de reacties en tips!

Groetjes, Els



Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik3-11-2006 11:30:28

Hey

Mijn ouders zijn gescheiden. Enkel mijn vader is hertrouwd.
Mijn vriend en ik zullen gewoon samen overal naar binnen gaan. Als ik met mijn vader naar binnen moet gaan, mijn vriend met zijn moeder en dan mijn moeder met zijn vader, dan blijft mijn stiefmoeder over. Wat mijn moeder betreft, blijft het nog een vraagteken. Ze zegt dat ze het niet erg vindt om alleen in de suite te gaan, maar ik vind dat precies maar raar.
En in de feestzaal? Dat moet ik nog met mijn ouders bespreken, maar ik wil gewoon mijn moeder en vader samen, zonder mijn stiefmoeder. En de eretafel? Gewoon allemaal samen. Ze moeten dat maar voor één keer doen voor mij.

Groetjes
Rebecca
11.08.07


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...