Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoelaat gasten voor dessertbuffet en dansfeest?

  3-3-2013 22:19:45
Hey iedereen

Even een vraagje om zeker te zijn : Vanaf hoelaat nodigen jullie de gasten uit die komen voor een drankje, dessertbuffet en het avondfeest?
Wij gaan aan tafel om 7uur, voorgerecht, sorbet en hoofdgerecht. En ik dacht hen uit te nodigen om 21u30...Zou dit een goed uur zijn? Of te vroeg? Of te laat?
Help :)..

xxx

Karen
13-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1244


candy
20-7-2013
 Meld misbruik3-3-2013 22:35:51

21uur30 ziet er goed uit denk ik.
Ik weet wel niet of julie ook een receptie hebben of niet.
Als jullie dat wel hebben dan zou ik toh eerder gaan voor 22uur wand eer iedereen dan aan tafel zit , zit je rap aan half 8 denk ik .
Wij beginne ook om 19uur met het eten en onze dj had gezecht dat toch meestal rond 22uur 22u30 de openings dans word gedaan dus ik denk dat jullie dan toch goed zitten.



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik3-3-2013 22:38:27

Wij hebben enkel een uurtje aperitieven voor dat we aan tafel gaan. En de mensen komen om 18uur (de meeste zijn er al om 17uur voor de ceremonie in de tuin).

Ok, ik wacht nog even meer reacties af en anders ga ik ervoor en neem ik 21u30. Merci!



Kim
4-10-2014
 Meld misbruik3-3-2013 22:45:33

Wij nodigen de mensen wat vroeger uit. Maar wij eten enkel in de namiddag heel uitgebreid met de suite. Wij eten om 14.30u tot ongeveer 17.00u en dan nog eventjes rust en tegen 20.00u - 20.30u nodigen we de andere gasten uit.



Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik4-3-2013 7:52:34

Vraag het ook eens aan de zaal. Bij ons vonden ze dat net te vroeg en is het 22uur, wat ik wel wat laat vind (dan ga ik in de week slapen). Maar het personeel moet natuurlijk ook 'op het gemak' zijn en niet in een rush, wat zich ook vertaalt in je bediening. We gaan ook om 19uur aan tafel.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik4-3-2013 10:37:30

Naar een feestje waar ik pas om 22 uur naar toe mag komen, daar pas ik voor .
Tegen die tijd ben ik al in slaap gevallen op de zetel.

Ik vind 20.30 u een mooi uur.



Eve
4-5-2013
 Meld misbruik4-3-2013 11:02:54

Bij ons is het ook 22uur. De feestzaal zegt dat dat de gewoonte is voor een dansfeest. En wij zijn ook steeds rond dat uur naar een dansfeest geweest geweest in het verleden... De andere gasten beginnen met de receptie om half zeven. Dus eten vanaf 20uur. De feestzaal zei dat als je 21uur of 21.30u neemt dat je dansfeestgasten dan op zijn minst meer dan anderhalf uur moeten wachten voordat ze de zaal binnenkunnen dus dat is echt wel laat. Langs de andere kant, nu kunnen ze eerst zelf iets gaan eten (en bv rond 19.30u afspreken) en dan is het vlug 22uur. Ten minste: zo doen wij dat toch steeds :-)

Dikke zoen
xxx



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik4-3-2013 11:18:51

Hallo,

Bij ons is het zo.
Tussen 18u30 en 19u worden de mensen naar tafel begeleid zodat wij tenlaatste om 19u ons intrede kunnen doen en kleine speech geven.
Tegen 19u15 beginnen we dan ons voorgerechtje te eten.
20u Soep
20u45 hoofdgerecht (duurt 1uur hebben ze ons gezegd)
Dessertgasten worden door ons om 21u30 verwelkomt met een glaasje bubbels
en om 10u gaan we de taart aansnijden en het dessertenbuffet openen.

Beetje afhankelijk hoelang dit in beslag zal nemen zal rond 11u een verrassingsfilmpje getoont worden en daaropvolgende de openingsdans plaatsvinden.

Veel succes!



lore
10-8-2013
 Meld misbruik4-3-2013 12:29:23

hey

hier hetzelfde, wij doen de mis om half 5 (in de tuin) voor het avondfeest hebben we 18.00 gepakt, kunnen we nog ff rustig bijpraten met diegene er al zijn, en om ons even op te frissen enzo, maar ons dessertenbuffet hebben we om 21.00 gepakt, omdat we het anders te laat vinden, want ik zou ook niet graag naar een feest gaan waar ik pas om 22.00 uur moet zijn, en wij hebben geen receptie, en wij willen ook niet van: om dit uur moeten we dit, om dat uur moeten we dat.



Evelien
22-6-2013
 Meld misbruik4-3-2013 12:49:24

Wij hebben juist hetzelfde als Lore.
Avondfeest 18u, om 19u aan tafel en om 21u komen de gasten voor het dessertenbuffet.
Ik wilde het dessertenbuffet niet later doen, omdat anders de openingsdans redelijk laat zou vallen. Je moet namelijk rekening houden met het aantal mensen dat dessertenbuffet moet eten, maar ook met sketchkes enz. die voor de openingsdans moeten gebeuren (bij ons dan toch) Ik wil op tijd beginnen dansen, daarom dus 21u.



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik4-3-2013 13:29:54

Bij ons is dat om 22 uur.. Wij gaan ook aan tafel om 19 uur. Ze zeiden tegen ons dat dit al vrij nipt ging zijn maar anders vond ik het toch wat te laat.. Ik ga zelf niet graag naar een feest dat om 22 uur begint maar ja het ging niet anders.



Véronique

 Meld misbruik4-3-2013 23:19:52

Beste Karen,

Probeer voor jezelf even een tijdslijn te maken.

Hoelaat gaan de gasten aan tafel?
Is er eerst een speech alvorens het voorgerecht?
Zit er nog een speech tussen voorgerecht en sorbet?
Eventueel nog een speech tussen sorbet en hoofdgerecht?
Gaan jullie de gasten na het hoofdgerecht zelf nog toespreken?
Hoeveel gasten zijn er aanwezig op het diner? Hoeveel personen personeel heeft de locatie voor je gasten te bedienen?

Groetjes,
WeddingDesigner



Evelien
6-4-2013
 Meld misbruik5-3-2013 21:28:42

Wij eten om 17u en laatavondgasten komen om 20u30



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik6-3-2013 18:08:13

laatavondgasten komen bij ons pas om 22u30. En wij beginnen al om 18u met diner. het diner duurt normaal 5u maar we hebben er al een uur vanaf gepitst (+een half uur speling). onze laatavondgasten moeten allemaal een uur rijden tot aan de zaal en als je uit gaat ben je meestal ook rond dat uur u pas aan het klaarmaken...



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik8-3-2013 17:21:19

Feestzaal raadde ons 22u of 22u30 aan. Ik heb dan maar het vroegste genomen.
En als dit mensen afschrikt, dan blijven ze maar thuis :). Het is geen verplichting om te komen he.
Bedankt allemaal voor de tips!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info