Nu Online
Momenteel zijn er 163 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijk 7/07/2007

  30-10-2006 13:35:46
Ja, meisjes, nu moet er mij toch iets van het hart hoor!
Jullie zullen mij misschien nog herinneren als het meisje dat enkele maanden geleden hier haar hart kwam uitstorten nadat ze vernomen had dat haar nicht op dezelfde dag als haar zou trouwen.

Niemand heeft toegegeven om de datum te verleggen, dus gaan beide feesten gewoon door (wat eigenlijk juist moeilijk is voor één nonkel met zijn gezin en mijn grootmoeder).

Mijn nicht wou niet meer van datum veranderen omdat ze zei dat alles reeds vast lag. Maar bij ons was dit ook het geval: de zaal, kerk, gemeente, DJ, videograaf, fotograaf, ceremoniemeester, bloemist, trouwvervoer, zangeres in de kerk, enz. lagen allemaal al vast.

Nu was het dit weekend een feest voor de 50e verjaardag van mijn papa en mijn nicht was daar ook met haar verloofde. Mijn nicht was redelijk in de wind vond ik.

Ik heb alle moed verzameld en ben naar haar gegaan om te vragen hoe hun planning er ongeveer uitziet voor 7/07/2007, en ofdat we niet ergens een uurtje konden voorzien om toch eens met de familie bij elkaar te komen en wat foto's te nemen (samen met ons grootmoeder dan).

Ze zei dat het goed was, maar dat zij nog geen planning hebben. Ik zei: 'ja, maar je weet toch al om welk uur dat je voor de wet trouwt, is het voormiddag of namiddag?' En toen zei ze: 'Dat moeten we nog gaan vragen binnenkort.' Blijkbaar ligt er dus nog niets vast bij hen, enkel hun zaal. En daarom willen ze niet meer veranderen! Ik zei haar dat ze toch zal moeten veranderen, want dat ze nooit meer een DJ, fotograaf, ceremoniemeester, en dergelijke voor die dag zal vinden. Laat staan dat er nog plaat is in het gemeentehuis, want het is echt een heel populaire datum!

En weet je wat ze daarop zei? 'Tja, dan trouwen we de dag ervoor wel voor de wet hé, dat is toch hetzelfde.'

Wel, als dat voor haar toch hetzelfde is, kon ze toch gewoon haar huwelijk met een week of zo verleggen? Is dat nu moeilijk doen om moeilijk te doen, of wat?

Ze zegt dat ze het niet wil verleggen omdat ze voor de feestzaal al een voorschot hebben betaald van € 250. Wel, wij van € 1.000, en de fotograaf € 250 en de DJ € 250, en de ceremoniemeester € 50, enz.

Dat vind ik echt niet mooi hoor. Maar ja, da's familie zeker...

Ook heb ik die avond vernomen van mijn verloofde dat hij via-via te weten was gekomen dat diezelfde nicht achter onze rug om aan meerdere mensen heeft verteld dat wij absoluut niet bij elkaar horen en dat mijn verloofde een 'flierenfluiter' is. Hij had me dat niet durven zeggen omdat hij geen ruzie in de familie wou.

Wel, op dat moment was ik eigenlijk blij dat ze hun datum niet wilden verleggen omdat ik zo'n mensen toch niet op ons huwelijk wil! En nu ben ik er nog goed vanaf. Het moeilijkste voor mij is om gewoon te blijven doen alsof er niets is gebeurd. Ik haat ruzie en wil dan ook de lieve vrede bewaren, maar 't moest me eens van het hart!

Dank u om mijn gezaag te aanhoren.

Groetjes,
Fieke
7/07/2007

Fieke
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 317


Ina
28-4-2007
 Meld misbruik30-10-2006 15:48:34

Meisje toch,a zo een erg verhaal.Laat het niet aan uw hart komen, is toch veel leuker om mensen op uw trouwfeest te hebben die echt in jullie geloven.
Dus niets van aantrekken en gewoon voor jullie dag gaan.Zal zo ook mooi worden zonder die spelbrekers.
Groetjes Ina



Tine
1-8-2007
 Meld misbruik30-10-2006 16:21:37

Hey Fieke,

Niets aantrekken van die nicht! Organiseer en plan jullie feest verder zoals jullie bezig zijn en dat wordt het vast een superdag voor jullie!

Groetjes
Tine
05 05 07



Vicky
7-9-2007
 Meld misbruik30-10-2006 16:23:17

Hela,

Ik zou u niet te veel zorgen maken. Als zij nog niet meer geregeld heeft dan de zaal zal ze inderdaad niets meer vinden voor die dag. Ze zal er zelf wel achter komen. Volgens mij gaat ze de datum toch moeten verzetten. Dan kunt gij eens in uw vuistje lachen daarna. Ik weet het, niet mooi om te zeggen, maar als zij ook niet redelijk wil zijn... En inderdaad, als je zo een 'toffe' nicht hebt, is het misschien maar goed dat ze sowieso niet op jullie feest gaat zijn. Alleen spijtig voor uw grootmoeder. Zij zal het ook wel moeilijk vinden om te kiezen tussen 2 kleinkinderen. En je kan van haar ook niet verwachten dat ze de hele dag van hot naar her gaat lopen...

Maar volgens mij komt het allemaal goed. Jij zit volgens mij goed op schema en gaat een geweldige dag tegemoet!

Vicky 797 (eerst 777!)



Daisy
7-7-2007
 Meld misbruik31-10-2006 7:33:47

Hoi Fieke,

amai seg, ik wist ervan van uw nicht. Van uw familie moet ge het hebben eh. Het is inderdaad misschien goed dat ze er nu toch niet bij kan zijn.
En trek u maar niks aan van wat ze zegt. Jij en Christophe passen wel bij elkaar...
Denk er maar niet teveel aan. Onze dag zal er heel snel zijn. Geniet nog van de voorbereidingen...

Dikke kus,

Daisy
07/07/07



Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik31-10-2006 7:38:30

Hey meisjes,

Bedankt voor jullie steun. 't Zijn toch straffe stoten allemaal hé.
Maar wees maar gerust dat ik mijn dagje daar niet door zal laten verknallen. Wij gaan genieten, genieten en nog eens genieten.

Groetjes,
Fieke
7/07/2007



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik31-10-2006 7:45:12

Hey,

als ik dat zo lees, is jouw nicht gewoon een dwarsligger en waarschijnlijk ook nog jaloers op jullie. Niet te doen wat sommige mensen toch in hun hoofd halen. Maar laat het niet aan je hart komen, het is jouw dag en zo'n mensen heb je niet nodig, neem het van me aan!

Lieve



Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik31-10-2006 12:16:34

Hoi Fieke

Ik heb al vernomen dat 07/07/07 zo'n immens populaire datum is dat je een jaar op voorhand al veel dingen niet meer kan vastleggen, dus als je nicht dat allemaal nog moet doen, dan denk ik dat ze het allemaal serieus onderschat heeft en dan zal ze vlug terug met haar beide voetjes op de grond belanden.
Dus het zal allemaal wel in orde komen en dan heb je die dag wel voor je alleen. Indien, niet, dan is ze er al zeker niet bij.
Inderdaad alleen jammer van je grootmoeder en nonkel.

Groetjes
Rebecca
11.08.07



Lies

 Meld misbruik31-10-2006 16:06:57

Fieke

Laat het niet aan je hart komen. Heel je verhaal vertelt veel meer over je nicht dan over jou.
T is hoe dan ook jouw dag en jouw feest! Geniet ervan!

Lies
5.5.2007
www.liesensteven.bruiloftsite.nl


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...