Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Partners vermelden op envelop zonder achternaam

  17-2-2013 13:47:08
Dag allemaal
Misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe vermeld je partners op de envelop van een uitnodiging als je hun achternaam niet kent? Bv. je hebt een neef genaamd Jan De Smet en je weet dat hij al een tijdje een vriendin heeft genaamd Mieke, maar je weet niet wat haar achternaam is (niet iedereen is terug te vinden op Facebook :)). Schrijf je dan Jan De Smet en Mieke op de envelop? Of Jan en Mieke De Smet (wat wat raar is, want ze zijn niet getrouwd ofzo)? Of gewoon Jan De Smet en partner (wat ik wat onpersoonlijk vind t.o.v. die partner)?

Marjan
20-4-2013
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 957


Evy
1-6-2013
 Meld misbruik17-2-2013 14:03:01

Stuur je de uitnodiging op of geef je hem persoonlijk af? Als je hem afgeeft kan je gewoon Jan en Mieke schijven. Zo gaan wij het toch doen.

Als je hem opstuurt, zou je dan niet aan iemand in de familie kunnen vragen of hij de achternaam kent? Als je voor je neef is bv. aan je tante vragen. Ik kan me voorstellen dat zij toch wel de naam weet van haar "schoondochter".



Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik17-2-2013 14:40:53

Sommige gaan we opsturen denk ik. Maar ik kan inderdaad wel eens rondhoren - de meeste achternamen heb ik gevonden op Facebook, dus het is niet zoveel werk om voor de rest is een mailtje te sturen :). Wat doen jullie trouwens met mensen die jullie niet zoveel zien (bv. bepaalde neven en nichten, of vrienden die in het buitenland wonen en die je niet op regelmatige basis hoort), en waarvan je dus niet goed weet of die op dit moment een lief hebben? Schrijf je dan gewoon 'Jan De Smet en partner' op voor het geval dat? Want van ons mag iedereen zijn/haar partner nemen zelfs al zijn ze nog niet lang samen en kennen we die partner niet. Als iedereen maar content is en zich amuseert op ons feest :). Maar vind het nogal raar om nu op voorhand naar iedereen mailtjes te sturen van 'Heb je eigenlijk een lief ondertussen?', dat is misschien wat tactloos :).



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik17-2-2013 14:43:42

wij schrijven ook alleen de voornamen! opgelost :-)



Sarai
1-6-2013
 Meld misbruik17-2-2013 16:39:34

Als we het niet zeker weten , schrijven wij ook en partner. Zo vergeet je niemand , want bij ons mag ook iedereen zen partner mee brengen



Annelies
13-7-2013
 Meld misbruik17-2-2013 17:39:12

ik ga het ook zo doen, naam en partner
zo kan je inderdaad niet veel mis doen



Thomas
7-9-2013
 Meld misbruik18-2-2013 7:46:45

ja.... wij hadden dat niet gedaan bij 1tje!!
Mijn nicht woont nog bij mijn nonkel en die hebben dus beide een vriend/vriendin en dus niet getrouwd. Nonkel is gescheiden en heeft nieuwe vriendin nu dus ik kende de achternaam ook niet.

Dus er stond gewoon zoals u voorbeeld : "dirk & jessy achternaam"

Ik kreeg erna natuurlijk telefoon van een overbezorgde grootmoeder ...
Ze dachten allemaal dat ze niet uitgenodigd was omdat ze er niet bijstond.
Gelukkig konden we ons verstoppen achter "het is een save the date kaart en niet de uitnodiging" nu hebben we ook in ons hoofd geknoopt om "en partner" te vermelden :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info