Nu Online
Momenteel zijn er 59 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dilemma

  15-2-2013 0:01:02
wat moet ik doen????
ik werk in een rusthuis en daar heb ik op 2 afdelingen gewerkt, op de ene afdeling ben ik naar verschillende huwelijksfeesten geweest, maar nu werk ik op het andere verdiep. wie moet ik nu allemaal uitnodigen??als ik iedereen voor de receptie uitnodig, dan is dat 100 man( 50 collega's met hun partner).Maar dit kost mij een bom geld.
ik had gedacht om een kleine receptie te doen op het werk, en enkel de collega's waar ik het meeste aan heb, te vragen op de receptie en evt het avondfeest.
maar dan begint er iets in mij te knagen "wat zullen ze zeggen, zij mag gaan naar het feest en ik niet'. ik weet het niet , hoe moet ik dit oplossen om iedereen content te stellen en de prijs voor mij binnen de perken te houden.

bianca
30-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 907


krista
9-8-2013
 Meld misbruik15-2-2013 5:34:59

Hoi Bianca,
Ik vind dit heel redelijk zoals jij het wil oplossen.
Iedereen kan van n kleine receptie op het werk genieten, dus je slaat niemand over.
En het is logisch dat je de mensen waar je n band mee hebt uitnodigd op je feest.
Ik denk niet dat er zich daar druk om gaan maken.
Ik werk in n winkel welliswaar voor een buitenfirma. Mijn ploeg wordt volledig uitgenodigd (zijn maar 4 dames + partner).
Maar de collega's van de winkel nodig ik ook alleen de mensen uit die ik echt graag heb want anders is het ook niet meer te doen..
Succes en aan je eigen denken. Het is jou feest waar jij je goed moet voelen en dat betaalbaar moet blijven ;-)
Groetjes



Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik15-2-2013 7:33:03

Inderdaad. Ik werk ook in een rusthuis in het EKAL-team. Ik ging hen eerst allemaal uitnodigen op het avondfeest (17man ongeveer) zonder partner op het dansfeest. Maar toen knaagde het ook al, mensen die ik liever had van de verzorging of verpleging nodigde ik dan niet uit, want wilde niemand binnen mijn team uitsluiten. Maarkunnen er al 5 ofzo niet komen... Dus besloten om EKAL uit te nodigen op de receptie met partner, ook al minder gemor. En voor de anderen en bewoners zal ik veel pralinekes voorzien.



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik15-2-2013 9:02:53

Heb hetzelfde probleem. Op de bureau waar ik werk zijn er mensen waar ik spr goe mee overweg kan, maar dan ben ik ook verplicht om de rest uit te nodigen. En op een andere afdeling zijn er dan ook mensen waar ik spr goe mee overweg kan, maar als ik die uitnodig, ben ik ook verplicht om de rest ook uit te nodigen. En met partner erbij vind ik het toch allemaal een beetje veel.
Ik heb besloten niemand uit te nodigen. Nah. :p Als ze willen kunnen ze altijd naar de kerk komen.



Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik15-2-2013 9:12:11

Ik zat ook met een dilemma, wel of niet uitnodigen van de partners van mijn collega's.
Daarom heb ik gewoon de stoute schoenen aangetrokken en het gevraagd aan mijn collega's wat normaal gedaan wordt. Ze vertelden mij dat meestal de partners niet komen. Dus ik ga ze dan ook niet uitnodigen.
Ook zeiden ze me iets wat eigenlijk wel klopt.
Wat je ook doet, je kan het niet iedereen naar hun zin maken. Er is altijd wel iemand die het anders had willen zien. Maar het is jullie dag en je moet uitnodigen wie jij wil en niet wat je denkt dat hoort. Je moet ook mensen niet iets gaan verplichten, als jij weinig met iemand op hebt en je nodigt die uit zal die zich verplicht voelen. Stel je voor dat het gevoel van beide hetzelfde hebben. Er is geen klik. Niet fijn voor beide.
Dus mijn tip, nodig uit wie jullie willen, niet wie andere willen of bij wie jij je verplicht voeld.



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik15-2-2013 9:17:52

Hey,

Ik heb na lang twijfelen besloten dat ik niemand vraag.
Ik ga aan de directeur vragen of ik op school een glas mag aanbieden
voor mijn huwelijk.
Ik heb een 80-90 collega's. Waarvan ik er veel zelfs niet bij naam ken.

Wat je natuurlijk ook kan doen is collega's vragen zonder partner.

Ik weet dat het allemaal niet gemakkelijk is maar ik zou echt naar mezelf kijken.
Bij mij op het werk zijn er nog collega's die dit jaar gaan trouwen.
Van één van hen weet ik dat zij alle collega's uitnodigt a.d.h.v. een inschrijvingslijst...

Dus er zullen zeker reacties komen op het feit dat ik niemand vraag.
Maar ik heb er vrede mee genomen.
Ik ben nog vrij nieuw op school en ik weet zelfs niet of er volgend jaar nog uren zullen zijn voor mij dus...

Succes!



Jozefien
14-6-2013
 Meld misbruik15-2-2013 9:35:26

Hoi,

Ik heb nu niet echt dat probleem, maar mijn vriendin werkt ook in een rusthuis als kinesiste en werkte vroeger ook op het ene verdiep en nu vast op een ander verdiep.
Ze heeft er voor gekozen om de mensen van het verdiep waar ze nu werkt te vragen (die stelden trouwens zelf voor om zonder partner te komen).
Het verdiep waar ze vroeger werkte nodigt ze dan niet uit.
Je moet ergens een grens trekken en vooral doen waar jij je goed bij voelt! De oplossing van een kleine receptie vind ik ook echt wel goed!



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik15-2-2013 10:29:04

Ik werk maar met 8 andere mensen samen en doe op mijn werk een klein feestje met een koud buffet van de traiteur en wat cava.

Mijn partner werkte hier vroeger ook maar is naar de concurrentie overgestapt en daarom kan ik niemand van mijn werk uitnodigen op ons feest. Vandaar deze oplossing.



Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik15-2-2013 14:37:47

Mensen uit het rusthuis, doen jullie iets voor bewoners? Ze leven toch enorm mee.een klein gebaar, ik denk aan pralines, maar als er nog andere ideetjes zijn.



bianca
30-8-2013
 Meld misbruik15-2-2013 17:28:11

ikzelf heb belooft aan mijn bewoners dat ik mij ga "tonen". iedereen leeft mee en vragen steeds hoe ver de voorbereidingen zijn en wanneer ik nu juist trouw. ik ga de bewoners trakteren op een glaasje en een hapje; mss doe ik dit wel samen met al mijn collega'serbij, dan is het probleem van wie ik wel of niet moet vragen voor receptie opgelost.alhoewel ik er nog niet helemaal uit ben



Ruth
26-4-2013
 Meld misbruik15-2-2013 17:57:31

Bij mij hebben mijn eka collega's gezegd dat ze misschien met een busje naar mijn huwelijk komen kijken de dag zelf!dus zo kunnen alle bewoners die me graag willen zien meekomen! Ik werk ook heel graag met de mensen van de verpleging, verzorging, onderhoud en ben ook al bij velen mogen gaan.. Mijn vriend had net hetzelfde probleem met zijn collega's! Maar als wij die mensen ook nog allemaal moeten vragen zitten wij ook aan een honderd man extra. Dus heb ik besloten mijn Eka team met partner te vragen op mijn grote dag. En twee weken erna is er een grote huwelijksfuif waar iedereen mag komen, alle collega's, maar ook mijn ventje zijn voetbalploeg enzo..zo slaan we niemand over en hebben wij lekker leuk twee feestjes. (En kan ik mijn jurk nog eens aandoen ;). ) Het tweede feest is echter echt een 'fuif' in een zaaltje van een school met bvb een frietkraam die langskomt!



Sarai
1-6-2013
 Meld misbruik15-2-2013 21:40:26

Ik werk ook in een rusthuis. Ik nodig de collega's van mijn afdeling uit op het avondfeest, wel zonder partner, door plaatsgebrek. Of ik iets voor de bewoners ga doen weet ik niet. Groetjes



Ann
18-5-2013
 Meld misbruik16-2-2013 11:16:09

Ik zou enkel de mensen uitnodigen waar je een goede band mee hebt, en als je dat niet ziet zitten, gewoon niemand.

Ik heb van m'n vorig werk twee collega's met partners uitgenodigd voor het dessertbuffet. De twee collega's waar ik nog het meeste contact mee heb, en waar ik op 't werk bij aan het eilandje zat. Van m'n huidig werk nodig ik ook alleen de collega uit waar ik bij zit en het meeste contact heb.
Als er collega's zijn die 't daar niet mee eens zijn, dan is dat vooral hun probleem :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info