Nu Online
Momenteel zijn er 129 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aanspreking STD kaartje, help!!

  11-2-2013 16:12:01
Dag iedereen

Onze STD kaartjes zijn binnen dus schrijven maar!! :)

Nu heb ik enkele vragen over de aanspreking...

Hoe schrijf je die naar je beste vrienden en collega's? de voormaan? voornaam + achterneaam van beide (als ze niet getrouwd zijn) en wat als je de naam van de partner niet kent?

Bij iedereen Dhr & Mevr of toch met achternaam of voornaam?

Conclusie: HELLP

kylie
28-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 854


Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik12-2-2013 9:36:02

Dag Kylie. Als je voor een formeel feest kiest, dan zou ik met de familienamen werken. Als je de familienaam van de partner niet weet, schrijf je ofwel de heer en mevrouw x ofwel mevrouw x en echtgenoot. Wij gaan onze collega's als volgt aanschrijven: voornaam familienaam en echtgenoot. De genodigden van onze ouders schrijven we formeel aan. Onze vrienden met voornaam en familienaam.



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik12-2-2013 9:38:26





Een traditionele huwelijksuitnodiging is een dubbelgevouwen kaart met een los binnenvel en wordt meestal gedrukt op geschept papier. De ouders van de bruid en bruidegom kondigen middels zo'n trouwkaart het huwelijk van hun zoon en dochter aan. De ouders van de bruidegom worden vermeld op de linkerzijde van de kaart, de ouders van de bruid op de rechterzijde. De enveloppen worden volgens de etiquette altijd handgeschreven en daarbij geldt de volgende aanhef:



* Uitnodiging gericht aan een hele familie: aan de familie: (achternaam van de man)



* Uitnodiging gericht aan een echtpaar: de heer en mevrouw (achternaam van de man en de vrouw)



* uitnodiging voor man en vrouw niet getrouwd: de heer (achternaam) en mevrouw (achternaam)



* uitnodiging gericht aan een persoon: voorletters + achternaam



* Als je een single uitnodigd en zij heeft momenteel geen partner: Kim en gast



Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik12-2-2013 9:56:51

Wij zullen steeds de voornaam + familienaam gebruiken voor koppels (gehuwd of ongehuwd), waarbij de naam van de verwant als eerste komt. Als het bevriende koppels zijn, maakt de volgorde ons niet veel uit.

Voor een hele familie gebruiken we volgend systeem: familie + familienaam verwant + familienaam aangetrouwde partner

Voor individuele personen gewoon voornaam, plus eventueel familienaam

Een familie aanschrijven met enkel de familienaam van de man vind ik absoluut not done. Ik zou dat zelf ook helemaal niet appreciëren.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info