Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Drukkerij uitnodigingen offerte

  29-12-2012 16:24:02
Goeiemiddag allen,

Vandaag een eerste offerte gekregen van een drukker en deze was volgens ons wel wat aan de dure kant.

We zouden graag een klassieke uitnodiging willen op een relatief dik (300gr) papier met zilveren letters (pantoonkleur zilver).

Onze beide namen zouden dan gecentreerd op de voorkant staan, als de kaart wordt opengevouwen zouden de beide zijden van het papier gebruikt worden om de namen van de ouders en dergelijke op te plaatsen.

Nu hebben wij hier de volgende prijs voor gekregen:

Kostprijs per stuk (uitnodiging + omslag) = 1,5 € + 225 € zetkosten

Kostprijs per stuk (receptiekaartje) = 0,20 € + 47,5 € zetkosten.

Rekenen we dit even vlug uit voor 80 kaartjes dan komen we op 345 € uitnodigingen alleen, zonder receptiekaartjes. Is dit normaal of eerder aan de dure f de goedkope kant?


Thibaut
18-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1925


Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik29-12-2012 16:40:07

Dit vind ik toch ook wel veel.
Ik weet niet welk formaat jullie uitnodiging is, maar wij hebben ongeveer dezelfde lay-out als jullie met formaat US-liggend (open 42 cm x 10 cm, gesloten 21 x 10).
Wij hebben offerte aangevraagd voor 160 uitnodigingen met bijhorende enveloppe en kleine receptiekaartjes. 5 offertes aangekregen en deze liggen voor de totale prijs tussen 150 euro en 330 euro incl. BTW. 2 van de 4 offertes lagen onder de 200 euro.
"zetkosten" wordt bij ons nooit aangerekend. Is dat mss omdat jullie een speciaal formaat hebben ofzo?
Wij gaan één van de komende weken een proefdruk laten maken bij de verschillende drukkerijen.

Toch nog eens verder informeren mss?

Groetjes
Joyce




Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik29-12-2012 16:43:47

Hmm, dat is inderdaad een redelijk verschil. Waar hebben jullie die offertes aangevraagd? Het formaat is ongeveer hetzelfde als dat van jullie denk ik.

Grts



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik29-12-2012 16:58:05

Wij zijn van de Kempen en hebben verschillende drukkerijen gecontacteerd in o.a. Turnhout, Gierle, Tielen, Balen, Geel,... Bij ons waren de voordeligste offertes van Bartels, Provo, Moons.




Katia
22-6-2013
 Meld misbruik29-12-2012 18:58:52

Misschien inderdaad buiten de "standaardvormen" genomen en zijn er daarom zetkosten gerekend? Opgelet ook voor de postzegels he, dat hadden wij bijna over het hoofd gezien: beter een liggend formaat dan een groot vierkant (ik vind de post maar raar hoor...)

Wij betalen veel meer voor onze uitnodiging, maar zijn dan ook richting "kapvormen" gegaan, omdat we iets speciaals wilden. Dan moet je idd rekenen op een 150€ vaste kosten. Ook als je reliëfdruk of vinyldruk enz. wenst komen er soms vaste kosten bij.

Ik geef je in privé-berichtje de contactgegevens van onze drukker - al is het maar om prijzen te vergelijken ;-)



Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik30-12-2012 9:53:20

Eerst en vooral bedankt voor de reacties en tips!

Wij zijn van West-Vlaanderen, dus de drukkers waar jullie beroep op gedaan hebben zullen waarschijnlijk wat te ver liggen.

We gaan op 2 januari nog naar een andere drukker en zullen daar eens wat meer vragen stellen. Zoals de invloed van het formaat op de kostprijs en de eventuele zetkosten per formaat.

Hebben jullie die offertes allemaal via internet gevraagd? Het lijkt me moeilijk om uit te leggen wat je wil in een mailtje ... (bijkomend is het onpersoonlijke).



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik30-12-2012 11:37:56

Wij hebben dat idd via internet aangevraagd allemaal.
Omdat wij werken met een standaard formaat en verder geen speciallekes hebben, zijn het ook de standaardprijzen. De offertes worden meestal gewoon bepaald op basis van het formaat van je kaart en de papiersoort (tenzij je, zoals Katia al aangeeft, gaat werken met kapvormen, reliëf, speciaal papier,...).




Katia
22-6-2013
 Meld misbruik30-12-2012 16:05:45

Wij zijn wel eerst tot ginder gegaan - ook om even de catalogi te bekijken van reeds bestaande uitnodigingen en inspiratie op te doen.



Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik2-1-2013 13:14:51

We zijn deze morgen bij 2 drukkers langsgeweest om ook eens een offerte te laten maken.

Hopelijk komen die wat goedkoper uit!

Een groot pluspunt was toch dat er 1 drukker bij was die direct zei "moest het boven jullie budget zijn kunnen we altijd kijken voor een goedkoper alternatief in digitale druk."

Even geduld dus!



Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik2-1-2013 17:13:25

De tweede offerte is binnen! En ik moet zeggen dat deze ons aangenamer verrast heeft.

Totaalprijs 80 uitnodigingen + 80 kaartjes voor receptie en/of avondfeest = € 250

Totaalprijs enveloppen = € 30

Nu nog even wachten op de derde ...

Deze morgen ook voor de bloemen gaan kijken en daar was het ook de 2de die de goedkoopste was!

Hierbij is nogmaals bewezen dat je best eens rondkijkt en meerdere offertes vraagt.



Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik3-1-2013 21:44:29

Even een update:

We hebben deze avond de offerte gekregen van de 3de drukker. Deze kwam neer op € 231 all-in (enveloppen, uitnodigingen en receptiekaartjes).

Doordat we een zeer goed gevoel hadden bij de 2de drukker heb ik nog even een mailtje gestuurd met de vraag of we eventueel een korting kunnen krijgen.

Als bewijs heb ik de offerte van de 3de drukker meegestuurd.

Hopelijk kunnen ze nog een korting geven!

Wie niet waagt, niet wint! ;-)



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik3-1-2013 23:42:49

Goed gedaan Thibaut :-) Ik hoop dat ze alsnog iets voor jullie kunnen doen!



Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik5-1-2013 14:08:12

Ja, veel rondkijken is de boodschap! Is bij alles wel zo denk ik...
"een nee heb je en een ja kun je krijgen" ;-)

Veel succes er nog mee!




Sylvie
27-7-2013
 Meld misbruik7-1-2013 19:51:23

Beste Thibaut,
Naar welke drukker ben je geweest?
Wij zijn ook van die regio en hopeloos opzoek naar een niet té dure drukker..



Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik8-1-2013 14:12:36

Wij gaan nu naar Fieuws & Terryn (Captains of Printing) in Bissegem.

We werden daar super ontvangen en het voorbeeld dat we hadden kwam toevallig ook van hen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info