Nu Online
Momenteel zijn er 38 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

opgedragen - voorgegaan?

  11-10-2006 16:11:43
Misschien een rare vraag, maar toch wel een zeer dringende... Wij zijn nu de laatste hand aan het drukwerk aan het leggen, en ineens twijfelen we tussen het volgende: wat is correct: De huwelijksviering wordt opgedragen door xxx of de huwelijksviering wordt voorgegaan door xxx. Weet iemand hierop het antwoord?

Alvast bedankt!

Christine
9-12-2006
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1453


Tamara
13-11-2010
 Meld misbruik11-10-2006 16:14:26

voorgegaan door



Manuela

 Meld misbruik11-10-2006 16:19:18

Hallo,
in pricipe wordt een huwelijksmis "opgedragen".
Heb je het uw priester al eens gevraagd?

Groetjes, Manuela Beyens



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik11-10-2006 16:29:55

Ik denk dat je dat inderdaad best eens navraagt. Ik dacht voorgegaan door. Volgens mij wordt een mis opgedragen AAN iemand.
Groetjes



Greet
2-6-2007
 Meld misbruik11-10-2006 16:45:31

"Opgedragen aan" is meer in de context van "ter nagedachtenis". Ik ben er vrij zeker van dat het "voorgegaan door" is.

Greet
02/06/07



Christine
9-12-2006
 Meld misbruik11-10-2006 17:19:13

awel, ik heb hier verschillende faire-parts van vrienden en kennissen en bij elke uitnodiging staat er wel iets anders... Pastoor heeft nog niet gereageerd, maar 't is wel heel dringend.

groetjes
Christine



Vicky
7-9-2007
 Meld misbruik11-10-2006 17:30:44

Hey,

Het is inderdaad 'iets opdragen aan iemand'. Volgens mij moet het ook voorgegaan zijn. Ze noemen de priester toch ook voorganger?

Groeten,

Vicky 797



saskia
7-9-2007
 Meld misbruik11-10-2006 17:53:19

voorgegaan door
opgedragen aan is idd ter nagedachtenis



Antonietta
25-8-2007
 Meld misbruik11-10-2006 18:11:30

Voorgegaan door...

(Bijna) 100% zeker :-)

succes en grts
Antonietta



Christine
9-12-2006
 Meld misbruik11-10-2006 18:52:56

He girls,

Thanx voor jullie reacties. Heb juist mailtje van pastoor gekregen; blijkbaar kan allebei... oef...

Groetjes!



Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik13-10-2006 8:38:01

Beste Christine,

Ik heb dit aan een professor in de liturgie gevraagd. Het is zeker voorgegaan door.

Ingrid


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info