Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Sri Lanka

  5-12-2012 11:07:12
hallo iedereen,

wij zouden als huwelijksbestemming Sri Lanka kiezen, gedeeltelijk rondreis gedeeltelijk strandvakantie. In juni.

Reisbureau stelt ons hotel met ontbijt voor omdat er daar veel restaurantjes zijn, maar zijn die te betrouwen qua hygiëne?

Iemand al geweest?

Dominique
8-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1006


Lizzie
12-1-2013
 Meld misbruik5-12-2012 13:25:33

Hallo dominique,

wij hebben vorig jaar rondgetrokken in Sri Lanka, en hebben geen last gehad van hygiëne in de restaurants. Natuurlijk wel oppassen met rauwe groenten, die lieten we altijd liggen, en altijd flessenwater drinken.
Met een goede reisgids vind je zeker genoeg restaurantjes met overheerlijke curries! En het is er zo warm dat je toch weinig honger hebt overdag (wat fruit op de markt kopen is dan voldoende).
Op sommige kleinere plekken zal je wel uit praktische overwegingen in het hotel zelf eten, wegens weinig andere opties.

Veel plezier!





Dominique
8-6-2013
 Meld misbruik5-12-2012 13:51:14

Is het heel speciaal eten, of kan je er ook wat westers-getint eten in die restaurants?



Lizzie
12-1-2013
 Meld misbruik5-12-2012 15:46:19

Wij hebben zoveel mogelijk geprobeerd lokale dingen op te zoeken, en dan krijg je vooral curries (verschillende potjes met gerechtjes, vooral spicy groenten) of kottu roti (soort roerbak), of rijst met groenten en vis/vlees. Je hebt ook wel buffetrestaurants, en daar zit altijd wel iets Westers tussen.

Probeer zeker ook de lokale yoghurt met honing (curd and treakle) of de ontbijtpannenkoeken (hoppers).



caroline
1-6-2013
 Meld misbruik7-12-2012 8:13:50

Hoi Dominique, wij zijn afgelopen juni op rondreis geweest in sri lanka. Starten in negombo en van daaruit met een driver naar anuradhapura, en door naar trincomale, dan richting zuiden langs die bekende rots (naam ontschiet me) langs de kruidentuinen naar kandy. En dan de trein nemen nr. De bergen met theeplantages om te eindigen in de buurt van galle en dan terug naar Colombo. Nationale parken yala en in het centrum VH land waar al die olifanten samenkomen ( was echt fenomenaal) Het eten leunt naar de Indische keuken. Veel Rice en Currys. Maar aangezien het bij de Engelsen zo populair is kan je ook wel makkelijk de westerse keuken krijgen. Wel opletten met eten kopen langs de kant vande weg want daar ben ik een paar dagen serieus ziek van geweest. Van hygiëne is het toch ietsje minder dan bv Thailand. Maar ik denk als je de regel volgt dat ze het vers bereiden wanneer je besteld dat je wel save zit. We hebben wel altijd in extreem propere hotels en hostels gelogeerd dus dat is bijna altijd in orde. Waar wij ons wel een beetje aan mispakt hebben is hoe hard de oorlog (in het noorden, na anuradhapura) nog zichtbaar is. Een deel vd bevolking woont nog in vluchtelingenkampen omdat hun woongebied nog vol mijnen ligt en hoewel ik trincomale absoluut het mooiste strand vond krijgt de bevolking daar duidelijk minder middelen dan het zuiden. De weg na anuradhapura richting het noorden gaat er letterlijk over van asfalt naar zand. De mensen zijn wel ontzettend vriendelijk en gastvrij maar onze driver was er toch niet echt graag. Het was wel een onvergetelijke reis met prachtige natuur.



caroline
1-6-2013
 Meld misbruik7-12-2012 8:26:10

Miss ook nog handig om te weten. In juni is het er laag seizoen dus krijg je normaal wel een korting overal omdat er niet veel volk is. Zo hebben wij bv hier 3 nachten gelogeerd: http://www.jetwinghotels.com/jetwingerabeach/ aan 75dollar per nacht per kamer met ontbijt. We zijn dit hotel onlangs tegengekomen in een reisboek aan 250€ pp pn. Dus Miss wel iets om te bekijken. Wij waren er, muv 1 koppel, de enige gasten Alle jetwing hotels waren steeds bij de mooiste die je kon vinden in een stad. Ook te boeken via agoda en booking.com



Dominique
8-6-2013
 Meld misbruik7-12-2012 9:22:29

ah wij zouden ook in jetwing beach zitten op het einde. wij twijfelen wel om half pension te nemen, tis maar 16 euro pp per avondmaal bij betalen...

Merci voor de vele uitleg!!!



Chantal

 Meld misbruik1-2-2013 14:00:03

Hallo Dominique,
Ik ben al een 3 tal keer naar Sri Lanka geweest, je hoeft niet bang te zijn, westers eten kan je overal vinden.
Wij zouden begin volgend jaar naar Sri Lanka gaan om er te trouwen. Wij zijn nog eventjes aan te rondkijken naar een leuke plaats, vermoedelijk zal het Negombo worden. Waar gaan jullie trouwen? Hebben jullie de trouwfeest geregeld via een bureau? Wij zouden graag alles zelf regelen.

Veel plezier



Dominique
8-6-2013
 Meld misbruik1-2-2013 16:02:08

Hallo Chantal,

Wij trouwen in België, feest enzo ook in België, maar de huwelijksreis is dus naar Sri Lanka, zo'n 2 weken. De hele reis is via een reisbureau georganiseerd (via Sri Tours). Ik ben benieuwd...!



Dominique
8-6-2013
 Meld misbruik21-5-2013 10:28:21

Aan diegene die er in juni geweest zijn, regent het er veel...?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums